(04-01-2013, 07:53 PM)udikku link Wrote: [ -> ][quote author=Novi link=topic=21.msg29753#msg29753 date=1364839398]
[quote author=RTpmwe link=topic=21.msg29747#msg29747 date=1364833795]
Naurettavalle tasolle menny tuo peli, ei mitään tekemistä meleen kanssa
Pitäisikö olla? P:M on muutenkin parempi peli
[/quote]
TAS comboja ilmeisesti kaikki tyynni? Yhtäkkiä ku kattelin niin recoveryn jälkeen pystyy ilmassa tekemää mitä vaan. Tuo ainaki tuntuu vähä hölmöltä idealta. No, joka tapauksessa ihan sama, koska ei tästä voi koskaa tulla mitää turnauspeliä ni ei sen takia oikei jaksa hypettyä pätkääkää.
[/quote]
>______________________________________________>
ja P:M on turnauspeli
No sanotaan sen verran ettei tästä koskaan tule meleetä suositumpaa turnauspeliä. Ja nii sen verran viä että miks pitäs pelata mitään muuta taistelupeliä ku meleetä ku se on täydelline
(04-01-2013, 08:52 PM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]No sanotaan sen verran ettei tästä koskaan tule meleetä suositumpaa turnauspeliä. Ja nii sen verran viä että miks pitäs pelata mitään muuta taistelupeliä ku meleetä ku se on täydelline
Never say never, hyvänkokosia turnauksia joka tapauksessa on vaikka peli on vasta demovaiheessa.
Melee vitun täydellinen peli Z_______Z puolet hahmoista käyttökelvotonta paskaa joilla ei ole mitään järkeä pelata jos haluaa pärjätä turnaustasolla
No mitä sitte jos kaikki paitsi 1 hahmo on paskoja? Pelaa vaa sillä
(04-01-2013, 09:45 PM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]No mitä sitte jos kaikki paitsi 1 hahmo on paskoja? Pelaa vaa sillä
liian vaikee en pelaa
E:
jälkihajoaminen
Vaikka turnauksia olisikin niin sillä on oikeasti todella suuri merkitys onko peli virallinen julkaisu vai vain modaus jostain, itselläni ei ainakaan syty läheskään samanlaista intoa modeja kohtaan kuin alkuperäisiä julkaisuja. En muutenkaan jaksaisi aloittaa modauksien pelaamista mikäli alkuperäinen on vielä voimissaan oli se kuinka paljon parempi tahansa.
Hajottaa muuten tämä ajoittainen muualla internetzissä esiintyvä "miks nää ei oo tekemässä seuraavaa Smash Brossia Sakurai pihalle durr"-ylistys. Kyllä minäkin varmaan näin kärjistetysti osaisin ottaa valmiin pohjan, muuttaa Kirbyn taunttia söpömmäksi ja olisin sitten vissiin parempi pelinkehittäjä. Muutoin kyllä kaikki kunnioitus intohimosta näiden projektien kehittäjille, mutta I'm out.
niinno, dota on ainaki hyvä esimerkki siitä miten modista voi tulla ihan onnistunu peli. kokoajan järjetön määrä turnauksia käynnissä ja valve on jakanu yli 3 miljoonaa dollaria palkintoina. eikä peli ole edes retailissa vielä. :-*
(04-02-2013, 08:25 AM)pepi link Wrote: [ -> ]niinno, dota on ainaki hyvä esimerkki siitä miten modista voi tulla ihan onnistunu peli. kokoajan järjetön määrä turnauksia käynnissä ja valve on jakanu yli 3 miljoonaa dollaria palkintoina. eikä peli ole edes retailissa vielä. :-*
Valve
Nuo projektit on itelle "ihan kiva kokeilu" ja sellainen "haaveilu" entä jos pöi olisikin tällainen.
Sen totisempaa kantaa en asiaan ota. En lähtisi turnauspeli pelaamaan, mutta jos joillakuilla on motia näiden tekemiseen niin suostun ainaki kokeilemaan ja sanomaan kantani mutta en sitä varten turnaukseen lähtisi.
Oon myös tavallaan eri mieltä Novin kanssa siitä että "meleessä on muutama hyvä joilla pitää pelata ja muut ihan paskoja". Tottahan tuo on. Sitä ei voi kiistää. Mutta enpä toisaalta tiedä yhtää peliä joissa asiat olis täydellisessä tasapainossa. Mielestäni melee osuu siinä tosin hyvin onnistuneiden kategoriaan. Fox/falco/sheik on selkeästi etulyöntiasemassa, mutta loppupeleissä pelaajalta vaadittavat taidot vaikuttaa tosi paljon siihen, miten hahmon potentiaalia pystyy käyttämään. Space animaleilla pitää oikeasti pelata paljon onnistuneempaa peliä kuin vakkka marthalla. Mutta seln ei ole mustavalkoista.
Sama pätee brawliin, jos metaa ei huomioisi ja jättäis pari umpiimpaa grabijuttua pois (ic, grabrelease konpot, ddd...). Peli on hyvässä hahmobalanssissa. Ei täydellisessä, mutta paremmassa kuin moni muu peli.
kivi paperi sakset ilman paperia tier list:
god tier
kivi
garbage tier
sakset
huono balanssi.
Eihän Meleen eikä Brawlin tasapainossa ole kummassakaan kauheasti hävettävää varsinkin kun miettii sen olevan yhden miehen työn tulosta ja kummastakin saisi muutamilla muutoksilla hyvinkin tasapainoisen pelin niin kuin bËst mainitsikin.
Nintendo tuskin alkaa kuitenkaan tukemaan näitä Smash-modeja niin lähellekään Dotan kaltaista suosiota on turha odottaa. Siitä nousee korkeintaan vain oikeusjuttuja kun joku modi nousee tarpeeksi suosituksi ja raha alkaa pyörimään sen ympärillä.
(04-02-2013, 09:33 AM)bËst link Wrote: [ -> ](ic, grabrelease konpot, ddd...)
Meinasitko grab release infiniteja? Nehän on aika jöötiä joo, mutta muutoin niissä ei ole mitään vikaa, käytännössä erilaisia throweja vaan. Dededen chaingrab ei ole myöskään infinitejä lukuunottamatta kovinkaan merkityksellinen metagamen kannalta, jotkut valmiiksi huonot hahmot ottaa vaan enemmän runtua.
(04-02-2013, 11:18 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]yhden miehen työn tulosta
kerro lisää beibe
Siis mähän tein internetin yksin
Siis ylipäänsä sitä, että siinä on grab-konpoja, joihin ei voi tehdä oikein mitään. Meleessäkin on muutama aika kriittinen grabi, mutta nekin on kamppailua vastustajan DI:n kanssa. Brawlissa noihin ei oo oikein mitään muuta ratkaisua kuin ottaa runtua
(04-02-2013, 11:41 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Meleessäkin on muutama aika kriittinen grabi
(04-02-2013, 11:25 AM)saska link Wrote: [ -> ]kerro lisää beibe
Sakurai otti itse vastuun rosterin tasapainottamisesta.
Jos meinaat grab comboilla yksinkertaisesti grab release -> attack niin eihän siinä ole mitään vikaa, ihan yhtälailla Meleessäkin jotkin heitot combottavat melkein automaattisesti johonkin followuppiin (keskiarvoltaan myös selkeästi pahemmin seurauksin). Grab releasemisesta ei muutenkaan tule vastustajalle yhtään damagea niin vahingon määrä riippuu ihan täysin followupista, joten yleensä damagen vuoksi on järkevämpää tehdä jotain muuta.
Siis kyllä meinasin ihan sitä että grab release ei (ymmärtääkseni) voi mitenkään DI:ta tai muuten välttää vaan kyseessä on ns "varma konpo". Vastaavasti IC:n chain throw on käytännössä täysin riippuvainen että tyriikö pelaaja. DI:llä / millää muulla ei voi vaikuttaa. Meleessä samanlainen chaini vaatii täydellisen position reunan lähellä toimiakseen. Kaikesta muusta voi DI:ata pois / vaikuttaa omaan pelastumiseensa. Samoin DDD:n downthrow tiettyihin hahmoihin on kontrolloimaton. Vrt: meleen uthrow spaceanimaleihin marthilla/peachilla esim: DI:llä voi suuresti luoda painetta throwaajalle.
Tuosta tuli mieleen, että kuolin reiskalla 0%:lla vasemmalle alas Samusin dsmashista FoD:n oikealta reunalta. En tiedä onko edes teoreettisesti mahdollista, siinä oli pakko olla joku bugi >_> bËst toimii todistajana.