Smash Finland Foorumi

Full Version: Suosittele hyviä "ei niin tunnettuja" -pelejä.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4

MasterTK

Kaikki tuntevat Mariot, Metal Gearit ja Final Fantasyt, mutta maailmassa on vaikka kuinka paljon hiton hyviä pelejä, joista monet eivät ole kuulleetkaan. Itse olen viime aikoina pelannut paljon ei-tunnettuja pelejä ja löytänyt uskomattomia määriä todellisia kultakimpaleita joukosta, joita kaikkien kannattaisi edes testata. Monet vieläpä paljon parempia kuin nämä lehdissä paljon hypetetyt uutuusroskat.

Tässä muutamia, joita kehoitan kokeilemaan ja kertokaa te vielä lisää.


Sacred 2 (PC, Xbox 360, PS3)
[Image: 1456.jpg]
[Image: sacred_2-410199.jpg]

Diablon tyylistä roolipelaamista uskomattoman laajassa maailmassa, jossa tehtävää riittää maailman tappiin saakka. Peli toimii loistavasti co-oppina jaetulla ruudulla, lanissa, tai netissä. Kerralla pelaajia voi olla mukana menossa neljä ja toiset pelaajat voivat tulla peliin mukaan milloin vaan. Tähän jää koukkuun helposti. Ostin kympillä Gamestopista ja yllätti kyllä täysin.

Alundra (PSX, PSP)
[Image: 252px-Alundra.jpg]
[Image: alundra_screen_7.jpg]

Aivan loistava Zelda-kopio ja lähes yhtä hyvä. Jos kaipaat uutta 2D-Zeldaa, niin kannattaa pelata tämä läpi sitä odotellessa. Peli on muuten vaikea ja tätä ei löydä nykyään oikein mistään. Pitää olla kyllä pöljä, jos ei osta, mikäli sattuu jostain löytämään. Kakkososaa kannattaa välttää kuin ruttoa.

Wetrix (N64, PS2, DC, PC)
[Image: 250px-Wetrix_for_N64,_Front_Cover.jpg]

Vettä tulee kuin Esterin perseestä ja sitä pitäisi saada säilöttyä erilaisin palikoin. Omistan N64-version, joka on muuten erittäin koukuttava ja erilainen pulmapeli. Yleensä vihaan kaikkia pulmapelejä, mutta tätä olen jaksanut jyystää.

Ogre Battle 64 (N64)
[Image: ogre64box.jpg]
[Image: ob64map3.jpg]

N64:n harvinaisuus, jota 99.999% pelaajista ei ole koskaan pelannut, eikä sitä julkaistu Euroopassa. Paska juttu, sillä peli on yksi N64:n parhaimmista. Kannattaa pelata joko emulaattorilla tai ostaa USA:sta.


Shadowgate (Nes)
[Image: Shadowgate_NES_ScreenShot2.jpg]

Näyttää ehkä vanhahtavalta, mutta tämä alle viiden tunnin mittainen peli pitää kokea. Jos joku pääsee ilman kuolemia, niin lupaan
maksaa 100e puhtaana käteen. >_> Ja mitä kuolemiin tulee, niin harvassa pelissä voi kuolla yhtä monella tavalla. Peli sopii hyvin pelattavaksi vaikka kännykän Nes-emulaattorilla, koska liikkuminen tapahtuu komentoja antamalla. Huiput musiikit!

En ole varma, onko Nes-versiota myös muille laitteille.

Zombies ate my neighbors (Snes)
[Image: zamn.gif]

Tämä ei ole mikään halppis mättöpeli super nintendolle, vaan oikeasti yksi parhaista co-op peleistä ehkä ikinä. Ne jotka ovat pelanneet tätä, tietävät miten hyvä peli on kyseessä. Tulee vähän väliä pelattua emulaattorilla edelleen.

Frozen

Little Fighter 2
http://www.lf2.net/

Ötökän Elämää (PSX)

Texting of the Bread (Apple käsikoneet, iPhone, iPad jne.) ScrewAttackin peli.
http://www.youtube.com/watch?v=n1tVI0lpEfg
Koukuttava, valitettavasti, vaikkakin ei originaali idea.

heikki hopo

(10-20-2010, 11:26 AM)Frozen link Wrote: [ -> ]Ötökän Elämää (PSX)
tämä ja niin lujaa, uskomattomat muistot pelistä

mallu000

Little Fighter 2 on aivan uskomatonta mättöä. En parempaa freeware tappelupeliä edes tiedä.

RTpmwe

Joku muukin pelannut Ötökän elämää, on muuten julkaistu myös PC:lle. Toy Story 2 on myös varsin hyvä teos, mutta mutta olen varma että pelissä on joku molon bugi sillä en ikinä saanut yhtä merkkiä >_>

TaisteluJaska

Joo, Alundra on aivan loistava, ainoa miinus tosiaan mistä sanoin aiemminkin. Kaikista peleistä kaikkein EPÄmiehekkäin tapa saada paras ase. Itsellä taitaa jopa olla tämä peli jossain veljen laatikossa. En oo nähny vuosiin...

Little fighter 2 on approved myös.

Mut jumalauta äijät, pelatkaapa nyt Sonic 1,2 tai 3&knuckles jos tykkäätte pelata juoksunappi pohjassa  8)

RTpmwe

Kuka nyt ei ole Soniceja pelannut?

Zlazher

Meikällä on tuo shadowgate alkuperäsenä.

Laatikko

Tuosta Ötökän Elämää pelistä on jäänyt turhankin hyvin päähän jylläämään kuuluisa lausahdus "Sain elämän!" ._. Riivaa vähintäänkin joka toinen päivä.

Tästä heittämältä ei tule heti mieleen kuin yksi (joka sekään ei ole niinkään tuntematon) eli rikollisen huonosti myynyt Ōkami. Täydellinen Zeldahenkinen seikkailu upeassa maailmassa rakastettavilla henkilöillä höystettynä. Peli on todella pitkä ja tarina todellakin vie mennessään lukuisine juonenkäänteineen. Bossitaistelut ovat mahtavia ja loppua kohden pelin tunnelma rikkoo jo ennestään hyvin vahvan tason.

saska

(10-20-2010, 10:27 AM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Wetrix (N64, PS2, DC, PC)

Iteltä löytyy leiskarille aqua aqua wetrix 2. Moninpelillä uskomaton mannenkaato peli. >_>

Suosittelen monkey balleja (1 ja 2). löytyy ainakin kupelle ja kakkosleiskarille. Ykkönen on varmaan universumin vaikein peli. Kakkonen on sitten jo huomattavasti helpompi. Ääninäyttely ainakin on taattua laatua.

(Kuva)

MasterTK

(10-20-2010, 02:13 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]Tästä heittämältä ei tule heti mieleen kuin yksi (joka sekään ei ole niinkään tuntematon) eli rikollisen huonosti myynyt Ōkami. Täydellinen Zeldahenkinen seikkailu upeassa maailmassa rakastettavilla henkilöillä höystettynä. Peli on todella pitkä ja tarina todellakin vie mennessään lukuisine juonenkäänteineen. Bossitaistelut ovat mahtavia ja loppua kohden pelin tunnelma rikkoo jo ennestään hyvin vahvan tason.

Onkohan tuo oikeasti hyvä peli. Ostin Wiille joskus ja olen pelannut sitä alle 30min, jonka jälkeen lopetin kun motivaatio katos. >_>
Onko siinä sidequesteja ja onko miten vapaa, vai pelkkää putkea?

Laatikko

Rikollista, ei tuota saa edes kyseenalaistaa ;__;

No tuo on niitä pelejä, joissa alku ei iske kaikkiin pelaajiin. Itsekin alussa mietin, että mitä tuli ostettua, mutta ei aikaakaan kun olin jo aivan myyty. Sidequesteja löytyy oikein runsaasti, itse tarinan läpäisemisen jälkeen pelitunteja tuli vielä reilusti yli kymmenen tuntia questeja suorittaessa ja salaisuuksia etsimässä. Tarina sallii kanssa muiden alueiden tutkimista hiukan ennenkuin sinne varsinaisesti täytyy mennä, mutta muutenkin pelkän tarinan perässä pelaamisen ohessa tarjoutuu sidequesteja ja muuta löydettävää. Suosittelisin vain pelaamaan alun sinnikkäästi ohi mikäli se ei iskenyt syystä tai toisesta, kyllä se siitä lähtee.

Varoituksen sanana, että Issun saattaa alkaa kiukuttamaan teikäläisen tuntien mikäli Navi on joskus ottanut pattiin >.>

RTpmwe

Itellä sama homma ku TK:lla, pelasin 30min ja motivaatio katosi.

Eboshidori

Gunstar Heroes, Alien Soldier, Michief Makers, Bangai-O, Ikaruga, Gradius V, Sin and Punishment 1&2 jne. Oikeastaan miltei kaikki Treasuren tekemät toiminta- ja räiskintäpelit ovat genrensä kärkikastia ja hävyttömän aliarvostettuja ainakin näissä piireissä. Varsinkin S&P2 on pakkohankinta kaikille Wiin omistajille, erityisesti niille jotka itkevät kunnon pelien puutetta. Kevyesti tämän sukupolven parhaita pelejä ja vielä vähän päälle.  Ostakaa ja ihailkaa liki täydellistä pelisuunnittelua.

Saman firman Sega Saturn messiasräiskintä Radiant Silvergun on myös viimein tulossa Xbox Live Arcadeen ensi vuoden puolella, joten se kannattaa ehdottomasti laittaa korvan taakse muistiin.

BürZ

(10-20-2010, 10:27 AM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Ogre Battle 64 (N64)
[Image: ogre64box.jpg]
[Image: ob64map3.jpg]

N64:n harvinaisuus, jota 99.999% pelaajista ei ole koskaan pelannut, eikä sitä julkaistu Euroopassa. Paska juttu, sillä peli on yksi N64:n parhaimmista. Kannattaa pelata joko emulaattorilla tai ostaa USA:sta.
Tuonhan saa Virtual Consolesta, itse olen ladannut sen ja poraillut vähäsen.

(10-20-2010, 02:26 PM)saska link Wrote: [ -> ]Suosittelen monkey balleja (1 ja 2). löytyy ainakin kupelle ja kakkosleiskarille. Ykkönen on varmaan universumin vaikein peli. Kakkonen on sitten jo huomattavasti helpompi. Ääninäyttely ainakin on taattua laatua.

(Kuva)
Näitä on porailtu ja paljon. 1:ssä Expertillä ennätys johonkin kenttään 34 tippumatta, en tule ikinä pääsemään Expertin Extroihin saati sitten Masteriin. 2 todellakin helpompi, koska pystyy näitä elämiä ostamaankin, joten Extroihin pääsee paljon helpommin. Vieläkin muistarit täynnä Replayta. >_>

bËst

Eternal Darkness Sanitys Requimista (GC) en ole kuullut todellakaan usein puhuttavan vaikka kyseessä on surkeasta ohjauksesta huolimatta loistava horror - puzzle peli.

Mustaviinimarja

(10-20-2010, 08:32 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Eternal Darkness Sanitys Requimista (GC) en ole kuullut todellakaan usein puhuttavan vaikka kyseessä on surkeasta ohjauksesta huolimatta loistava horror - puzzle peli.
Ai ei tästä puhuta paljoa? Ainakin Pegen kanssa tätä palytaan ja fanitetaan todella paljon. Onko tässä niin huonot kontrollit O.o itse en hirveästi mitään vikaa löydä.

Frozen

(10-20-2010, 02:13 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]"Sain elämän!"
Minäkin haluan elämän, joten pelasin sitten ötökän elämää hetken ajan.

Nyt olen valaistunut. Minulla on elämä. Kiitos Flik.

PS.
[Image: Otokanelamaauujeah.jpg]
[Image: Fuckyeahotokanelamaa.jpg]

Salevits

(10-20-2010, 03:08 PM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]Itellä sama homma ku TK:lla, pelasin 30min ja motivaatio katosi.

Jokseenkin sama tarina täällä. Pelasin reilun tunnin wii versiota ja sen jälkeen en oo koskenu.

Laatikko

Kurjat ette ymmärrä hyvän päälle >:[
Pages: 1 2 3 4