Smash Finland Foorumi

Full Version: Kehitykseesi pelaajana eniten vaikuttaneet pelaajat (serious topic)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2

RTpmwe

Niin ketä pelaajat on vaikuttanu teidän peliin eniten. Kouluttanu tms.

Itellä:

Suuret:

pepi
mayhem_
udikku

Pienet:

MasterTK
Neutroni
Vilness
bËst


Ulkomaalaiset suosikkipelaajat:

jman
Lucky
M2K
Mango
Cactuar

Postatkaa kivet kuumana

HippiEetu

Juuh, tää vaikuttaa iha siistiltä idealta...

Itelle ehkä eniten tippei on heittäny Bësti, mutta Pekin kanssahan tuota on tullu porattua eniten.
Jabin kanssa niin kauan tuli kyl aloteltua koko hommaa, mutta yhtäkkiä seurustelu =D

Ulkomaalaisista parhaita ovat kyl ehdottomasti:

Kjab & Axe

mayhem_

eniten:
saska :)
tk

semi:
neukku

ulkomaat:
m2k

bËst

Erittäin kiintoisa topic. Pääsee antaan tunnustusta niille jotka sitä ansaitsevat.

Suomen suurvaikuttajat:

- WMK

Match up "koulutuksessa"
- Über
- zÄp

Muut vaikuttajat:

- Peki

Ulkomaailmasta:

- Amsah

Jebu

Niihin harvoihin joiden kanssa olen Meleetä pelannu kuuluvat vain LzR, Jaxi, Skinutski, Novi ja Vurkyzo. >_>

Eniten vaikuttanut: LzR. Ainoa jonka kanssa olen yli 200 matsi pelannut.

Muut: Botit.

Ulkomaalaiset: Ken?

Turso

Zummalta pro tips
Rion kaa reenaillaa
Cimoo vastaa tulee sit testailtua koska tasasimmat matsit


Ulkomailta sit näitten matseja tulee eniten kahteltua jos vaik jotai oppis:
Amsah/Armada/M2K

NamiNami

Veikkaan että suurin kehityksellinen harppaus tuli siinä Elokuun 2010 aikana ja siitä eteenpäin, kun kävin ekassa ulkomaan turnauksessa Englannissa (SNY). Pelaajista kuitenkin:

Suurin vaikutus:
Sale
Neutroni

Pienemmät:
kalzu
Paju

Ulkomaat:
Dr. PP
Mango

mallu000

Darchin kanssa on tietenki 90 % kehityksestä tapahtunu. >_>

Ulkomaalaisista varmaan Shroomed, SmashMac, Dogysamich ja Isai.

Laatikko

Monet eivät edes koko heppua tiedä, mutta Artaxin kanssa porasin pelistä joskus muodot pois ennenkuin kävin ensimmäisessä miitissä testaamassa Linkkiäni. Hän lopetti Meleen syystä tai toisesta ennen Lantun ensimmäistä turpausta, mutta Brawlia ja Mario Partya hän käy täällä poraamassa viikottain.

Ltax innoitti kanssa aikanaan kehittymään hullusti, hän oli ensimmäinen, jonka koskaan näin tekevän sen legendaarisen waveshinen :> Muutenkin otin hänet alkuaikoina eräänlaiseksi rivaliksi, joka on voitettava keinolla millä hyvänsä.

Neutroni opetti minulle millaiselta tuntuu ottaa niin pahasti pataan, että oli suorastaan pakko kehittyä, ettei itsetunto kuole tyystin pois :P Vieläkin horisontissa häämöttää haave, jossa voisin antaa Neukulle edes sen verta vastusta, että ei tarvitse kertaakaan koko matsin aikana todeta morkkaavasti "ei vaan pärjää" :]

Ulkomailta ei viime aikoina ole juuri kukaan sen enempää kiinnostanut, mutta alkuaikoina Aniki ja Darkrain olivat virallisia Smash-jumaliani, joiden videoita katselin silmät pyöreinä yön pikkutunneille saakka.

hoppis

veli

ulkomaat: scorpion master

saska

Suuret:
mayhem: mayskan kanssa olen pelannut varmaan yhtä paljon kuin kaikkien muiden kanssa yhteensä. Mayska kun vaihtaa mainia kolme kertaa viikossa niin on tullut myös matchupit hyvin tutuiksi.

Pienemmät:
Paju: Meikän rival numero uuno. Me ollaan aina oltu melko samalla tasolla ja pelattu suhteellisen paljon.

hoppis: Ennen hopon ilmaantumista en tajunnut miten pelataan marioita, samusta enkä muitakaan ihme hahmoja vastaan. Nyt tajuan jotain, mutta en vieläkään osaa pelata hopoa vastaan.

MasterTK: ei lainkaan singlejen, vaan tiimien osalta. En voi väittää olevani nytkään mikään kone tiimeissä, mutta kun vertaa entiseen, on tk saanut ihmeitä aikaan. >_>

Ulkomaat:
Juuri nyt ei ketään, mutta jos nyt pitäisi yksi (entinen) innoituksen lähde mainita niin varmaan kallistuu silent spectreen.

mayhem_

Laajennan tuota mun vastausta ku enemmä aikaa ny :)

Suuret:

saska: Ilman saskaa en edes olis tullu ekaan turnaukseeni enkä myöskään ikinä tienny, että mitään turnauksia edes on. Useita tuhansia tunteja on tullu saskan kanssa kyllä tullu jyystettyä ja saska on varmasti yksittäinen suurin vaikuttaja meikän kehityksessä. saska oli hyvä koekaniini kaikelle uudelle mitä opin/keksin ja sit aina kun pääs joitain parempia vastaan pelaamaan niin pääs testaamaan jo kunnolla harjoteltua juttua.

lvl 1 tai 4 kone: Yön pimeet (protip: lvl 4 koneen DI o aika täydellinen chaingrabien harjotteluun).

TK: Ilman TK:n kanssa aamu-, iltapäivä- ja iltaporia niin ois kehitys vielä aika paljon kauempana. Nyt kun miettii minkä verran osasin siinä vaiheessa kun ekoja kertoja menin TK:lle porailemaan niin mua vähän hävettää. TK myös mahdollisti yön pimeet lainaamalla kupea, meleetä ja ohjainta.

Semi:
Neukku: Tuli yhteen aikaan tämän jäbän kanssa keskusteltua ylipäätänsä kehittymisestä ja pelifilosofiasta aika paljon, vaikka itse poraaminen jäikin melko vähälle. Tosin viime kevään aikana Neukku kävi täällä Tampereella vissiin kolmena melkolailla perättäisenä viikonloppuna ja sillon tulikin huomattua omassa pelissä aika paljon virheitä mitkä sai sillon korjattua mikä taas oli hyvä morale boost kun huomas taas selkeetä kehitystä.

Ulkomaat:
M2K: Sillon kun aloin melee vidjoja kattelemaan niin alko M2K olemaan melko konemaisessa tilassa ja vaikka ei ollut siinä vaiheessa mitään voittanutkaan niin näin kyllä jo kaukaa että tää jätkä tulee vielä olemaan kone. Sillon aloin tarkemmin seuraileen M2K:n kehitystä/peliä ja törmäsin myös surullisen kuuluisaan datasivuun jonka M2K keräsi joskus ja sitä on joskus tullu tapitettua melkosen paljon >_>.

RTpmwe

Mielenkiintoista, että joillakin pelaajilla on elämää suurempia rivaleita. Ite vaan poraan 8)

Tuohon omaan listaan voisin lisätä kyllä hyvin pienempiin vaiktuttajiin myös Keken ja Balen

bËst

Kaipa iteki vois lyhyesti pohjustaa omaa vastaustaan:

Suomen vaikuttajat:

WMK: Opetti meikäläiselle mitä oikeasti on pro-smashi. Kertoi paljon mitä kaikkea taustalla on tapahtunut, miten peli on kehittynyt ja opetti muutenkin paljon pikkuasioita muun muassa counter pickaamiseen, match uppeihin ja pelaajakohtaisiin asioihin liittyvää. Eli kehitys tapahtui enemmänkin taustatyössä kuin itse pelaamisessa.

Match Up Kokemus:

Über ja zÄp: Kotikylän poikien kaa tätä peliä on tullu kurmootettua kerran jos toisenkin. Monipuolisuus on täällä ollut aina valttia, joten ekasta ohjaimeen tarttumisen hetkestä asti on saanut tasaista experienssiä eri kentistä ja hahmoista.

Pienet Vaikuttajat:

Peki: On tässä vuosien varrella hyvänä pelaajana tarjonnut kaikista "kasvattavimpia" match uppeja ja pelejä muutenkin. Kertonut myös usein rehellistä palautetta siitä, missä vois olla parannettavaa tai jotai pikkuinfoa mistä en oo tietoinen ollut sekä myös antanut tunnustusta jos oon osannut jotain.

Ulkomaat:

Amsah: En oo loppupeleissä kovin aktiivisesti ikinä seurannut ketään pelaajaa tai ottanu oppia pelaamiseeni muualta. Kuiten ku RoS4:ssa näki amsahin ja livenä koki kuinka hyvä pelaaja on niin sain paljon osviittaa ns. Fiksuun pelaamiseen. Siinä amsah kuiten on mielestäni maailman huippuja.

TaisteluJaska

Suomesta:

Subido
Voisin rehellisesti sanoa että kukaan ei ole pelannut niin paljoa vastakkain kuin minä ja masa aikoinaan. Varsinki Ness vs. Luigi mantchunppi tuli aika tutuksi...

Ijuka
Otti pannuun ottaa pannuun lähes aina, ja Ijuka ainaki aikoinaan ties kaikesta kaiken.

NeuQ
Auttoi tauon jälkeen pääsemään takaisin top 10 tasolle. En sit tiiä oonko siel enää mut watewaa


Ulkomaat
No periaatteessa kaikki hyvät kenen videoita tuli katottua. Amsah on pro ja niin on moni jenkkikin, ja semi-proita löytyy ihan simona.

Ness-foorumit
Siellä tuli aikoinaan postiteltua ihan perseesti. Harva pelaaja pääsee sanomaan että on ollut mukana keksimässä uutta tekniikkaa. Ja mitä ite oon ymmärtäny niin oon niitä harvoja niistäkin jotka ovat saaneet Dsmash YYGn onnistumaan. Reippaasti vaikein teknikkaa koko Meleessä. Reippaasti. Kahdesti oon onnistunu elämäni aikana.



Jekkukissa

Itellä varmaankin vaikuttanut eniten:

Salevits
NamiNami


Sale opettanut hirveästi kaikkea ja yrittää opettaa edelleen, vaikka olenkin maailman surkein ja laiskin oppilas. Namun kanssa on aina tasoerosta huolimatta ollut kivaa ja motivoivaa porata, vaikka mulla onkin viha-rakkaussuhde kanaan.

Ulkomaisista en oikein hirveästi osaa sanoa, mutta Amsahin Marsua on kyllä kiva katella.

Zämi

Noh itelle tais vaikuttaa aikoinaan

Udikku
Ltax

Vielä silloin kun pelasivat hrc:tä niin ainakin sai jotain tavoitteita missä pistää paremmaks :D

No vs. puolella nyt on aika heikkoa sanoa ketään kun olen niin vähän ihmispelaajia vastaan pelannut.

Ltax

Joskus aikojen alussa oli RT, Udikku ja Lamperi, jotka motivoi jyystämään HRC:tä tunnista toiseen. Kaikki nykyinen tekninen osaaminen perustuu oikeestaan noihin aikoihin.

Myöhemmin VS-puolella oli ainakin Loota ja Uchi, joiden kanssa pelattiin moneen kertaan sinne kuuluisille yön pimeille tunneille. Kehittymisestä en oo niin varma, mutta hauskaa ainakin oli. Myös Neutronin kanssa on tullu aikojen saatossa pelattua enemmän kun monen muun kanssa.

Ihan viime aikoina Nami on koneistunu niin jäätävään kuntoon siihen verrattuna, mitä oli kun kävin sitä ekaa kertaa kouluttamassa (proof), että omakin motivaatio kehittyä on pikkuhiljaa palannu.

Ulkomaalaisista eniten on vakuuttanut Bombsoldier, PC Chris, DaShizWiz ja M2K.

Samochan

Suomen vaikuttajat:

Coco-kun: Ensimmäinen pelitoveri ja jonka peachiä vastaan pelasin ja joka vuorostaan opetti minulle sen salat
Peki: Pekin muutettua ouluun oma kehitys hyppäsi huomattavasti kun sai pelata jotkakuta muutakin kuin cocoa vastaan ja muutenkin jälkeenpäin manssiä tämän kanssa on kehittänyt minua pelaajana
WMK: Alunperin näytti 2005 Digiexpossa miten meleetä pelataan kilpailullisesti ja myös sponssasi ekan ulkomaanreissuni
Yuna: Näytit cocolle miten peachillä float canceloidaan Rautanyrkissä ja näin välillisesti autoit samalla minua, kuin myös olemalla tiimikaverini pariinkin otteeseen turnauksissa ja muutenkin kaverina

Ulkomaan inspiroijat:

Armada: Since 2006-7 tai jotain Ros4 teki minuun lähtemättömän vaikutuksen peachillä ja on siitä lähtien hämmästyttänyt edelleen
Amsah: Samasta turnauksesta lähtien inspiroinut pelaajataidoillaan ja muutenkin auttanut neuvoillaan eteenpäin
Pc Chris: Toinen peach inspiroija, yksi suosikeistani joka näytti kunnon turnipsitaktiikat
Mikael & Kei: Japanin peachit, fiksut pelityylit
Cort & Vidjogamer: Silloiset amerikan parhaat peachejä
Kirby King 90: Kirby, 'nuff said.

Pienemmät, mutteivät vähäisemmät vaikuttajat:

Neutroni: Singlesissä kompastuskivi, mutta tiimikaverina kruununjalokivi =)
Pege: Sait minut uudestaan pelaamaan manssiä ^^
AJP Anton: Tuskin olisin kiinnostunut ruotsin smash videoista niinkään ilman tätä herraa, saati tehnyt combovideota

karvainenvalas

Peki olemassa olollaan sekä kaikki täällä pyörivät tyypit videoillaan.
Pages: 1 2