Salevits
06-19-2011, 06:35 PM
Melee Roster Tournament, Teams
Turnausmuoto 4 pelaajalle, esimerkiksi money matseihin.
- - - - - - - - - - - Säännöt: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Turnauksessa pelataan 2 hengen teameissa. Teamin tavoite on matseissa menestymällä edetä kaikkien hahmojen kautta "maaliin".
- 3 stockia
- 6 minuuttia
- Itemit pois
- Pelataan FreeForAll modessa (eli ei team battlena)
- Stage valitaan randomilla* (ks. Handicapit)
- Tasapelit ratkotaan ensin suuremalla stockien määrällä,
sitten vähemmillä %, lopuksi yhden stockin matsilla (sudden deathia ei pelata)
- Advanced Slob Pickiä voidaan käyttää ekassa matsissa
(Huom. Stallit ei bännissä)
- - - - - - - - - - - Turnauksen kulku: - - - - - - - - - - -
1. Valitaan kentät
Alkuasetelmassa on seuraavat neutraalikentät:
Yoshi's Story
Battlefield
FD
DL64
- Molemmat teamit lisäävät vuorollaan kenttävalikoimaan yhden lisäkentän, tai halutessaan käyttävät lisäysvuoronsa neutraalikentän poistamiseen.
- Molemmat teamit lisäävät/poistavat yhteensä 3 kertaa.
(huom. Aiemmin poistettua neutraalikenttää ei voi valita)
(huom.2 Lagiset kentät kuten FoD ja Mute city voidaan halutessa bänniä ennen kenttienvalintaprosessia.)
2. Siirrytään hahmovalikkoon
- Turnauksessa sijoituksesi määrää millä hahmolla pelaat seuraavaksi. Ihan aluksi pelataan kuitenkin vapaavalintaisilla hahmoilla. "START-kohdasta" alkaa sitten lautapelimäinen eteneminen hahmorosterissa.
- Eteneminen on yksilöllistä ja määräytyy edellisen matsin perusteella:
Voittaja etenee 3 hahmon verran
Toiselle sijalle tullut pelaaja etenee 2 hahmon verran
Kolmanneksi sijoittunut etenee 1 hahmon verran
Viimeiseksi sijoittunut ei etene. * (ks. Handicapit)
Etenemisjärjestys on seuraava:
START (vapaavalintainen hahmo)
Dr. Mario
Mario
Luigi
Peach
Bowser
Yoshi
DK
Falcon
Ganondorf
Young Link
Link
Sheik
Samus
Kirby
IC
Ness
Fox
Falco
Pichu
Pikachu
Puff
M2
G&W
Marth
Roy
WIN (Royn ohitettuasi olet voittaja)
3. Voittaminen
- Ensimmäiseksi Royn ohi edenneen pelaajan teami voittaa turnauksen. (Siis vain toisen pelaajan teamista tarvitsee päästä loppuun.)
- Jos yhtä monta jäsentä molemmista tiimeistä etenee yhtä pitkälle royn jälkeen, pelataan uusi matsi, jossa Royn yli menneet pelaajat saavat pelata vapaavalintaisilla hahmoilla.
(tässä pitää vain laskea päässä, kuinka pitkälle royn jälkeen edetään)
- - - - - - - - - - - Handicapit: - - - - - - - - - - - - - - - - - -
DifferentRowHandicap
Jos teamin molemmat pelaajat ovat ylemmällä rivilla, kuin toisen teamin pelaajat, saa häviöllä oleva teami valita kentän sallittujen kenttien joukosta.
iSuckHandicap
Jos pelaaja on pelannut edelliset 3 matsia samalla hahmolla (Esim. pelaaja jumiutunut bowseriin.), hän saa ottaa seuraavaan matsiin hahmon randomilla, kunnes pääsee etenemään bowserista. Randomista tulleella hahmolla on pakko pelata, vaikka se olisi huonompi kuin jumihahmo.
Huom. siis vaikka hahmo valitaan randomilla, mahdollinen eteneminen matsin jälkeen lasketaan jumihahmon kohdalta (Esim Bowser.)
- - - - - - - - - - - Tarkempia sääntöjä: - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ohjainten vaihtaminen
Ohjainten vaihtaminen tiimiläisten kesken on sallittua vain matsin aikana. Ohjaimia saa vaihtaa vasta, kun ensimmäinen hitboxi on osunut johonkin. (myös osuma shieldiin lasketaan.)
Matsin jälkeen ohjaimet pitää vaihtaa takaisin.
Resetointi matsin lopussa
Kun vain toisen tiimin hahmoja on mukana pelissä (eli matsin lopussa), matsin voi resetoida ja päättää hahmovalikossa kumpi voittajatiimiläisistä liikkuu 3 ja kumpi 2 hahmoa. Resetointi on kuitenkin sallittua vain tilanteessa, jossa molemmat pelaajat seisovat neutral positionissa.
© Salevits 2011
Turnausmuoto 4 pelaajalle, esimerkiksi money matseihin.
- - - - - - - - - - - Säännöt: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Turnauksessa pelataan 2 hengen teameissa. Teamin tavoite on matseissa menestymällä edetä kaikkien hahmojen kautta "maaliin".
- 3 stockia
- 6 minuuttia
- Itemit pois
- Pelataan FreeForAll modessa (eli ei team battlena)
- Stage valitaan randomilla* (ks. Handicapit)
- Tasapelit ratkotaan ensin suuremalla stockien määrällä,
sitten vähemmillä %, lopuksi yhden stockin matsilla (sudden deathia ei pelata)
- Advanced Slob Pickiä voidaan käyttää ekassa matsissa
(Huom. Stallit ei bännissä)
- - - - - - - - - - - Turnauksen kulku: - - - - - - - - - - -
1. Valitaan kentät
Alkuasetelmassa on seuraavat neutraalikentät:
Yoshi's Story
Battlefield
FD
DL64
- Molemmat teamit lisäävät vuorollaan kenttävalikoimaan yhden lisäkentän, tai halutessaan käyttävät lisäysvuoronsa neutraalikentän poistamiseen.
- Molemmat teamit lisäävät/poistavat yhteensä 3 kertaa.
(huom. Aiemmin poistettua neutraalikenttää ei voi valita)
(huom.2 Lagiset kentät kuten FoD ja Mute city voidaan halutessa bänniä ennen kenttienvalintaprosessia.)
2. Siirrytään hahmovalikkoon
- Turnauksessa sijoituksesi määrää millä hahmolla pelaat seuraavaksi. Ihan aluksi pelataan kuitenkin vapaavalintaisilla hahmoilla. "START-kohdasta" alkaa sitten lautapelimäinen eteneminen hahmorosterissa.
- Eteneminen on yksilöllistä ja määräytyy edellisen matsin perusteella:
Voittaja etenee 3 hahmon verran
Toiselle sijalle tullut pelaaja etenee 2 hahmon verran
Kolmanneksi sijoittunut etenee 1 hahmon verran
Viimeiseksi sijoittunut ei etene. * (ks. Handicapit)
Etenemisjärjestys on seuraava:
START (vapaavalintainen hahmo)
Dr. Mario
Mario
Luigi
Peach
Bowser
Yoshi
DK
Falcon
Ganondorf
Young Link
Link
Sheik
Samus
Kirby
IC
Ness
Fox
Falco
Pichu
Pikachu
Puff
M2
G&W
Marth
Roy
WIN (Royn ohitettuasi olet voittaja)
3. Voittaminen
- Ensimmäiseksi Royn ohi edenneen pelaajan teami voittaa turnauksen. (Siis vain toisen pelaajan teamista tarvitsee päästä loppuun.)
- Jos yhtä monta jäsentä molemmista tiimeistä etenee yhtä pitkälle royn jälkeen, pelataan uusi matsi, jossa Royn yli menneet pelaajat saavat pelata vapaavalintaisilla hahmoilla.
(tässä pitää vain laskea päässä, kuinka pitkälle royn jälkeen edetään)
- - - - - - - - - - - Handicapit: - - - - - - - - - - - - - - - - - -
DifferentRowHandicap
Jos teamin molemmat pelaajat ovat ylemmällä rivilla, kuin toisen teamin pelaajat, saa häviöllä oleva teami valita kentän sallittujen kenttien joukosta.
iSuckHandicap
Jos pelaaja on pelannut edelliset 3 matsia samalla hahmolla (Esim. pelaaja jumiutunut bowseriin.), hän saa ottaa seuraavaan matsiin hahmon randomilla, kunnes pääsee etenemään bowserista. Randomista tulleella hahmolla on pakko pelata, vaikka se olisi huonompi kuin jumihahmo.
Huom. siis vaikka hahmo valitaan randomilla, mahdollinen eteneminen matsin jälkeen lasketaan jumihahmon kohdalta (Esim Bowser.)
- - - - - - - - - - - Tarkempia sääntöjä: - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ohjainten vaihtaminen
Ohjainten vaihtaminen tiimiläisten kesken on sallittua vain matsin aikana. Ohjaimia saa vaihtaa vasta, kun ensimmäinen hitboxi on osunut johonkin. (myös osuma shieldiin lasketaan.)
Matsin jälkeen ohjaimet pitää vaihtaa takaisin.
Resetointi matsin lopussa
Kun vain toisen tiimin hahmoja on mukana pelissä (eli matsin lopussa), matsin voi resetoida ja päättää hahmovalikossa kumpi voittajatiimiläisistä liikkuu 3 ja kumpi 2 hahmoa. Resetointi on kuitenkin sallittua vain tilanteessa, jossa molemmat pelaajat seisovat neutral positionissa.
© Salevits 2011