Smash Finland Foorumi

Full Version: Melee enemmän tasapainoiseksi "simppelillä" kikalla.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

TaisteluJaska

Mietittiin tuossa sakemannin ja sopasen kanssa että Meleessä on aivan liian vähän shieldbreaker iskuja.
Monia hahmoja varsinkin keskitasolta (esim. luigi, pikachu, roy eiku Roy pitää kirjoittaa isolla, ganon, mario ja doc mutta malio varsinki) sais minusta reippaasti paremmaksi mutta hyvällä tavalla jos niillä olis selkeästi joku tai jotain iskuja mitkä selkeästi jyystäisi kilpeä niin pahasti että ihan pelottais. Jos joku luigin dämsätäkki veis vaikka sheikin täydestä kilvestä 75%, malion Fmäs kilpee söisi sitä, Roykin tarvisi jonku esim. sen ilmaiskuihin ku ne on niin paskoja.
Pikachun sähköiskut rikkois kilpeä kunnolla, niinku sivuB, alaB ja Beebebee.
Ja ganonia vastaan pitäis oikeasti pelätä kilven käyttöä ku tällä hetkellä se on ganonin yksi suurimmista ongelmista ettei voi iskeä kilpeen muute ku spacettamalla koska muuten runtu.

Sellasta ajattelin. Kuinkaha vaikea noita ois muokata?

TaisteluJaska

Siis ite oon martilla pykriny just pelaamaan sillei että välillä ujutan Shieldbreakeria väliin että toinen on paineissa kilven suhteen jolloin ne alkaa pelaamaan joko paskemmin tai agressiivisemmin.

Laatikko

Onhan niitä kikkoja vaikka millä mitalla, millä peliä saisi tasapainoisemmaksi, mutta ei peliä lähdetä niin vain muuttamaan minnekään kun on samaa pelattu jo yli 10 vuotta. Vaikka olisi kuinka hyvä/helppo tasapainoitus niin ne voi suoraan unohtaa jos se meinaisi pelin mekaniikkojen muuttamista (see tripping).

-LzR-

Näitä juttujahan on Rawlissa erittäin helppo tehdä. Menee ehkä 10 min muuttaa hahmoa, mutta niitä ei tehdä koska kyseessä ei ole enää sama peli ja niissä saattaa olla jopa laillisia hankaluuksia pitää joku tapahtuma muokatusta pelistä.

Novi

Jos meleen häksäämisestä puhutaan niin brawliin verrattuna se on moninkertaisesti vaikeampaa esimerkiksi sen takia että muutokset pitää tehdä suoraan pelin ISOon ja niitä pitää testata joko tietokoneella tai sitten polttaa jatkuvasti levyjä/tai ladata peliä usbin kautta. Noita ongelmia/haasteita on meleen häksäyksessä aika paljon mutta en nyt jaksa muistaa muita juttuja. Project m topicissa on aina välillä keskustelua siitä että miksi meleetä ei häksätä ja perustelut siihen oli aika vakuuttavat, Rawlin häksäys on paljon pidemmälle kehittyneempää ja käytännöllisesti katsoen järkevämpää. Toinen syy, ja tämä tulee suoraan yhden tekijän suusta, oli että olisi hirvittävän vaivailloista lisätä meleeseen uusia hahmoja sekä kenttiä.Tietysti voi aina teorisoida miten meleestä saisi tasapainoisemman mutta pidän itse sitä ajanhukkana sillä mitä luultavammin projekt balanced melee jää haaveeksi. Jotain kuvaa meleen häksäämisen vaikeudesta voi saada esimerkiksi jos yrittää laittaa peliin custom biisejä.

TaisteluJaska

Mallia obvious tylsät vastaukset kun keskustelua yritin luoda.  :-*

Oikeasti, shieldbreakereiden lisäämisessä olis ideaa ihan teoriatasolla ajateltunakin...

Novi

(02-09-2012, 09:53 PM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Mallia obvious tylsät vastaukset kun keskustelua yritin luoda.  :-*

Oikeasti, shieldbreakereiden lisäämisessä olis ideaa ihan teoriatasolla ajateltunakin...

Anteeksi, tuo mun vastaus oli aika lattea mutta se lähinnä heijastaa omaa frustraatiota kun oon joskus elätellyt näitä samoja ajatuksia...

TaisteluJaska

I have a dream...  ;D

HippiEetu

Ei sitä tarvi tasapainottaa mun mielestä... Hahmolla ku hahmolla kuitenki voi pärjätä mitä vaan vastaa, pitää vaan homoilla tarpeeksi jos vaikka pelaa mm. Pikalla, yoshilla tms >_>

TaisteluJaska

Nyt oli rollausta ilmassa.

HippiEetu

Ei kun ihan oikeasti olen tuota mieltä kyllä >_>

peki

semiturhaa väitellä tuommosesta, kun ei asialle oikein voi tehdä mitään <_<