Smash Finland Foorumi

Full Version: Project M (3.02+3.5)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3

Zämi

Pitkästä aikaa tuli harvinaisen newbie olo kun ei pärjää smashissa edes boteille... Eli tässä uudessa PM 3.5:ssa.

Moppe

(11-19-2014, 11:09 PM)Zämi link Wrote: [ -> ]Pitkästä aikaa tuli harvinaisen newbie olo kun ei pärjää smashissa edes boteille... Eli tässä uudessa PM 3.5:ssa.
Niille on kyllä hienosti opetettu kaikennäkösiä kikkoja, esim. aina jos Fox jää yksin kehään niin se rupee tekemään multishineä ja Falcokin osaa tehdä hienosti pillaringia.

bËst

Level 5 foxiki osaa jo shdl:n ja pitää sillä painetta päällä ja hakee spottia usmashille >_>. Sen lisäksi omaa täysin imban shine-bair pressuren.

Muuten 3.5 on tuntunut suhteellisen hyvältä, mutta oma maini pitää joko a) vaihtaa kokonaan tai b) opetella kokonaan uusiksi. Muuten tuo uus fysiikkamoottori ja parannukset on pelkästään hyviä

Rush

Pitää varmaan tsekata itsekin nuo botit.

(11-20-2014, 09:24 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Muuten 3.5 on tuntunut suhteellisen hyvältä, mutta oma maini pitää joko a) vaihtaa kokonaan tai b) opetella kokonaan uusiksi. Muuten tuo uus fysiikkamoottori ja parannukset on pelkästään hyviä
Lucaksesta puhut? Saiko niin pahasti nerffivasarasta?
Mulla vähän ZSS:n kanssa sama juttu. Vaikka uusi grabi onkin nopeampi, pidin enemmän entisen reachista. Lisäksi blaster tuntuu täysin turhalta, koska sitä ei voi enää dash cancelata, ja yhdistettynä pienimmän shotin säälittävään stuniin, sitä ei tunnu saavan follow upattua mitenkään jos ei ole todella lähellä.
Entinen noobi-taktiikkani blaster -> dash cancel -> grab ei siis enää toimi. Täytyykö tässä nyt opetella pelaamaan vai painottaa Wolfia.

Guest

Lucas koki ehdottomasti suurimman nerfhammerin, no contest.

Ensinnäkin recovery ja sen myötä offstage-pelaaminen muuttui aivan erilaiseksi. Tähän olin kyllä varautunut, mutta tuntuu että sitä rokotettiin vähän liikaa ku hahmo tuntuu siellä kokonaan erilaiselta.

Mutta oikeastaan kaikki KO-optiotkin muutettiin. Uthrow ja Usmash nerffattiin (okei, ainakin usmash nyt sai ansaitusti vähä nerffiä). Mutta sen lisäksi approach koki kolauksen kun fairin sweetspot tiputettiin, mikä näkyy myös raakasti offstage pelaamisessa ja KO setupeissa. Downthrowlla ei saa enää kovinkaan häävisti KO-setuppeja tai konpoja vaan heitto muuttui puoliturhaksi. Back aerialin nerffaus näkyy niin ikään offstagepelaamisessa sekä KO:iden saamisessa.

Käytännössä approachi Lucaksella jäi täysin PK freezen ja Nairin varaan, joista jälkimmäinen on alkuprosenttien jälkeen aika heikko ja PKF on todella laginen projectile. Niin ja lisäksi NeutralB:n chargen aika tuplattiin. En nyt pidä tätä pahana, mutta en nyt tiedä oliko se mikää kannattavakaa ratkaisu noitten muitten nerffien sijaan.

Ja turkkilainen sotarumpu pettymys olisi vielä astetta henkilökohtaisempi niin olin juuri opetellut Lucaksella DACUS:in ajoittamisen suhteellisen korrektiksi, niin koko DACUS:in ajoitukset muutettiin koko pelissä. Periaatteessa parempaan suuntaan, mutta uusiksi pitää seki opetella >_>

Jotain hyvääkin: Down tilt sai boostia! Harmi että en ikinä käytä kyseistä liikettä.

Tämä on myös tarina siitä, miten itsestäni kasvoi virallisesti 3.5:n myötä GW maini. Joskin fox on tässä uudessa patchissa aivan uskomattoman mukava pelata.

Niin ja ZSS:stä tosiaan vielä, että itselleni meni senkin uuden grabin kanssa aika kauan aikaa ku paljon turvasin peliäni dash -turnaround grabien ympärille, joista vastustajan oli vaikea rankaista ku pystyi olemaan hyvän rangen päässä. Nyt tulee välistä koko ajan koitettua selkärankamuistin takia grabia sieltä, mistä se ei todellakaan enää yllä.

Moppe

Onneksi oma main (Link) ei saanut pahoja nerffejä, osa nerffeistä vaan helpottaa combottamista huomattavasti. Ocarinan soittokin on erittäin hyvä taktinen sotaväline: https://www.youtube.com/watch?v=x_l2klE-JQ0  ;D

Secondareista Reiskaa paranneltiin huomattavasti, lentokyky lisää paljon uusia taktiikoita ja mindgameja. Reflectori on vaan aikas kälynen, sillä on erittäin vaikea kimmottaa kun sen startup kestää niin kauan... Miksiköhän Reiskaa piti buffata, sehän oli jo valmiiksikin niin hyvä hahmo?

Lucas pitää todennäkösesti haudata omalta secondary listalta, ehkä se on hyvä counterpickinä tiettyjä hahmoja vastaan, mutta muuten sitä tuskin tulee käytettyä.

Pakko sanoa että 3.5 on menossa oikeeseen suuntaan, pelin tempoa on lisätty huomattavasti. Tämä rupee jo melkein tuntumaan Melee v2 balanssoiduilla hahmoilla.

Zämi

Minä varmaan alan mainaamaan falcon ohella bowseria. Tuntuu olevan sen verran kuningashahmo 8)

TaisteluJaska

Letkupena ei petä tässäkään pelissä. Sit isoveli apuun, jos tulee hätä. Viimeinen niitti on turvautua viholliseen, niinkuin MacGyver ja Murdoc teki yhteistyötä yhdessä jaksossa. Eli Browseria kehiin jos ei muu auta.

Sen lisäksi perus-Samuksen kikat kiinnostaa.  8)
tää on hyvä peli, ja toivon että tämä saa entistä enempi jalansijaa myös melee-turnauksissa.

bËst

Pakko antaa peukkua jos joku tässä Luigilla lähtee jammailemaan. Joskin en kyllä oo pelannut peliäkään nyt 3.5 fysiikoilla, mutta 3.02 porttauksessa pidän viiksiletkua todella kehnona hahmona. Ei avuton, mutta kehno.

Bowser on pienissä kentissä ihan potentiaalinen high mid tier hahmo, mutta vähänkin isommat kentät on helposti kuumaa kamaa. Innolla odotan että päästään duelaan taas Vilun kanssa 8). Bowserista on kokemusta ja Mariosta mutta letku on arvoitus

TaisteluJaska

(11-23-2014, 06:08 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Pakko antaa peukkua jos joku tässä Luigilla lähtee jammailemaan. Joskin en kyllä oo pelannut peliäkään nyt 3.5 fysiikoilla, mutta 3.02 porttauksessa pidän viiksiletkua todella kehnona hahmona. Ei avuton, mutta kehno.
Eilen olin Mopen kans taas pelailemassa (oon käyny siellä 3 kertaa) ja kyllä voin sanoa että jos meleessä voi penalla edes jotenkuten pärjätä, niin tässä pelissä puhutaan ihan tourney-viable hahmosta. Kehno tuntuu olevan kovin väärä sana kuvaamaan hahmoa, jonka isoimmat heikkoudet on minimoitu, projectilea vahvistettu sekä KO-potentiaali parannettu vielä entisestään.

Guest

No siis tässä pelissä kyllä valtaosa hahmoista on todella viableja (kirbykin ihan törkeän hyvä), ja siis tapapainoerot hahmojen välillä on todella minimoituja. Mutta itse koen Luigin todella heikkona, tai ainakin omiin käsiin sopimattomana. Kaikki muutkin hahmot kun on meleeseen verrattaen saanut ihan rohkeat buffit :P

Heitänpä haasteen: Vilun Letku vs. joku meikän hahmoista (GW, Fox, Lucas, Diddy, Ike tai mestari DK) MM ruottin puolella / laivassa 8)

TaisteluJaska

challenge accepted.

Moppe

Nyt on tullut Kirbyllä pelattua vähän enemmän ja pakko kyllä myöntää, että siitä saattaa jopa tulla mulle main hahmo. Reiska ja Link pysyy vielä käyttökelposina hahmoina, mutta jos turnaus tulisi niin varmasti koittaisin Kirbyllä pelata. Vielä menee hetki tottua noihin pieniin nerffeihin sillä hahmolla mutta kyllä se tästä lähtee sujumaan!

bËst

Siis se jörbi on kyllä semmonen hahmo, notta oksat pois. Onneks suhteellisen luotettava match up itelle ku zÄpi pelaa sitä aika paljon >_>.

En tiedä mikä ittee vaivaa, mutta GW tuntuu kaikin puolin itelle sopivimmalta hahmolta. Varsinkin kun saa configuroitua ohjaimen ja saa asettaa tapjumpin pois ja L-ään alternatiivisen hyppy napin. Pystyy dealaamaan shield pressuren kanssa ja samalla välttämään tapjump pytyt offstagella

En tiedä Mopesta ja muista, mutta tuntuu että Marthin smasheista on tässä pelissä otettu muna pois. Aerialien tipperhitit on rautaa ja KO:t todella Dair-keskittyneitä, kun tuntuu että smashtipper on yhtä tyhjän kanssa

PeliQ

GW on hieno hahmo. 8 hammer spike  8)

TaisteluJaska

Samus on toinen, mikä kiinnostaa kovasti. En oo kyl saanu sitä vielä sellaiselle tasolle, että sitä turnausmatseihin vois ottaa. Bowseria ehkä voi käyttää...

bËst

(12-17-2014, 12:02 PM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Samus on toinen, mikä kiinnostaa kovasti. En oo kyl saanu sitä vielä sellaiselle tasolle, että sitä turnausmatseihin vois ottaa. Bowseria ehkä voi käyttää...

Siis ne bowserin super armor jutut >_>. Dtilt, upsmash, frontB, dash ja downB saa ihan uuden merkityksen

TaisteluJaska

Ja onhan se siinäki mielessä hyvä osata monta hahmoa, kun nyt vaikuttais siltä että Luigi on suhteessa jopa parempi isoilla kentillä (voi helpommin "ladata" misfiren talteen, + wavedashilla pääsee kuitenki kämppääjien kimppuun) ja Bowser taas on oikein jees pienillä kentillä  (ei tule niin helposti kämpättyä sitä vastaan, reunat lähellä joka auttaa browserin hyvää reunapeliä + aikaiset tapo)

Mut siis Samus on niin monipuolinen hahmo jääiskujen ja parannettujen iskujen kans että jeejee!

bËst

Samusilla on myös laajennettu super wave dashin frameja, eli sen saa paljon helpommin sisään ja hyödynnettyä approacheissa. Lisäksi crouchista pystyy tekemää boostin ballin, minkä käytössä on varmana jotai potentiaalia, mitä.en oo tutkinut. Muuten oon ite pelannu Samusilla Ice-cannon only, sillä fire-cannon tuntuu soveltuvan paremmin ainoastaan camppiin / missilespammiin

TaisteluJaska

Mun mielestä firesamukasen fair on parempi rakentaan porsentteja stockin alus ja hyvä pressure, mut se ice fair on taas hyvä viimeistely.
Toisaalta pitäis päästä enempi pelaan nii vois sanoa lisää...
Pages: 1 2 3