Smash Finland Foorumi

Full Version: Mario Kart 8
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4

bËst

Ei streamia kattomalla saa ittensä ku kiukkuseksi tiedosta, että omat geimit alkaa vasta perjantaina >_>

NamiNami

Tein testiksi videon pelistä: https://www.youtube.com/watch?v=vUq-IakFUs4

pingviinituutti

Siis mitä ihmettä... MK8 saa Mersu-DLC:n.

saska

bËst

Konemainen peli. Ei lisättävää. Toki pelkkää rehtiä multiplayermättöä so far

bËst

Sen verran pakko avautua että uskomaton tyriminen tuo systeemi, että ainoa nähtävissä oleva kartta on sijoitettu Padiin >___>. Tässä joitakin tunteja pelanneena itelläni ei ole vieläkään mitään käryä, että minkälaisia kentät kartografisesti ovat >_>

MasterTK

Koska suurimassa osassa kentistä niissä kartoissa ei olisi mitään järkeä, koska menevät ristiin ja rastiin pääalaspäin. Sama juttu F-zerossa. Ei tee mitään sillä kartalla. Hyvä vaan että heitetty pois tieltä. Mitä vähemmän ruudussa sontaa, sen parempi.

bËst

(06-01-2014, 04:33 PM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Koska suurimassa osassa kentistä niissä kartoissa ei olisi mitään järkeä, koska menevät ristiin ja rastiin pääalaspäin. Sama juttu F-zerossa. Ei tee mitään sillä kartalla. Hyvä vaan että heitetty pois tieltä. Mitä vähemmän ruudussa sontaa, sen parempi.

Miten olisi se perinteinen "paina nappia niin kartta aukeaa". Paina uudestaan niin se poistuu. Tuo padiin änkeminen nyt on roskanen ajatus kaikin puolin. Meinaan, on hetkiä jolloin kartografiasta olisi hyötyä pelin tiimellyksessä.

Salevits

Tästä karttasysteemistä oli meilläkin diippi keskustelu ja päädyttiin vähän siihen että vaikka ne kentätkin menee ristiin rastiin niin ei siinä mitään menettäis että sais sen vaihtoehdon laittaa sen päälle.

Mutta loppujen lopuks tuohan on niin yks hailee ku olla ja voi, nuo radat nyt oppii kahessa päivässä ulkoa. >_>

bËst

Ite käytän sitä karttaa aina suhteellisen paljon. Varsinkin multiplayerissa distancejen havaitsemiseen.

saska

(06-02-2014, 01:18 PM)Salevits link Wrote: [ -> ]Tästä karttasysteemistä oli meilläkin diippi keskustelu ja päädyttiin vähän siihen että vaikka ne kentätkin menee ristiin rastiin niin ei siinä mitään menettäis että sais sen vaihtoehdon laittaa sen päälle.

Aina ku lisätää vaihtoehtoja ni menettää hitusen koko hoidon yksinkertaisuudesta, tai niikun tapaan sanoa, eleganssista. Se on sitten eri asia että oisko se hyöty ollut tässä tapauksessa haittaa suurempi.

bËst

Ite ainakin annan arvoa muutamalle pienelle toimivalle yksityiskohdalle, joista on apua edes marginaalisesti tai aika-ajoin. Esimerkiksi kartan ja erityisesti kierrosaikojen ja loppuajan puuttuminen ovat mielestäni harmillisia piirteitä. Eivät ehtoja pelin nautittavuudelle, mutta välistä löydän itteni harmittelemasta niiden puutetta.

Vastaavasti pelin suurin keskittymä antigravitaatio on hyvin pitkälti pelkkä muodollisuus. Se on tyylikäs, se luo vaihtoehtoreittejä ja sitten on noi ihmeen boostkikkailut. Mutta loppupeleissä tuo visualiteetti ja seinillä ajelu on enimmäkseen "kiva lisä". Siitä ei ole mitään haittaa pelin kululle, mutta ei se mielestäni ajokokemusta niin ratkaisevasti muuta. Ja noista antigravitaatio boosteista tuntuu multiplayerissa olleen enemmän haittaa ku hyöytyä >_>

pingviinituutti

Jaha, eipä nähdäkään tällä viikolla lauteilla. Wii U ei näköjään tue 802.11a-yhteyttä, mitä puhelimeni tarjoaa. Kyllä se sen yhteyden löytää ja yhdistääkin mukavasti, tallensi jopa yhteyslistaan, mutta mitään konkreettista tuolla yhteydellä ei sitten teekään >_>

MasterTK

No, hyvä vaan ettei tue. >_>


Mutta nyt viikon pelailun jälkeen uskaltaa sanoa jo jotain tästä. Loistava pelihän tämä on. Muutamia valituksen aiheita ovat oikeiden leaderboardsien puuttuminen (mitä hittoa Nintendo taas kerran?), kolikko-itemi joka aiheuttaa harmaita hiuksia, aivan naurettavan helpot staff ghostit time trialissa ja red shellit ovat hiukan liian yleisiä. Aika pieniä valituksia, lukuunottamatta tuota leaderboardsia.

Hyvinä puolina uusi itemisysteemi (ihanaa, leijonat), joka on miljardi kertaa parempi kuin kahdessa aiemmassa, sinisen kilven nerfaaminen käytännössä red shelliksi, joka osuu vain ykkösenä ajavaan, loistavat grafiikat, pelituntuma, pyörien ja karttien tasapaino jne. Kentät ovat myös minusta suurimmaksi osaksi hyviä, vaikka yksinkertaisia kenttiä on vähän liikaa ja radat ovat turhan leveitä. Nettimode toimii myös sitä ihmeellistä connection erroria lukuunottamatta hemmetin sulavasti. Äärimmäisen vähän lagia, haku toimii nopeasti jne. Paskat pelaajat eivät enää nouse rappiolta ykköseksi tavaroiden avulla, eikä tahallinen taakse jääminen ole enää toimiva strategia. Pitkästä aikaa Mario Kartti joka suosii sitä, että ajaa hyvin ja kärjessä.

Se miten diippi pelattavuus pelissä lopulta on, jää nähtäväksi.

Zämi

Salevits

Mainitsematta jäänyt huono puoli, local multilayerin framerate.

MasterTK

(06-03-2014, 10:35 AM)Salevits link Wrote: [ -> ]Mainitsematta jäänyt huono puoli, local multilayerin framerate.

Joo, mutta kaksinpelillä sentään 60fps, kun Wiillä sekin oli jo perseestä. Tosin Double Dashissa 60fps nelinpelilläkin, johon mikään muu sarjanpeli ei pysty ja näyttää vielä reilusti paremmalta kuin Wii-versio.  Gamecube << kaikki muut konsolit

saska

(06-03-2014, 10:38 AM)MasterTK link Wrote: [ -> ][quote author=Salevits link=topic=390.msg34663#msg34663 date=1401791701]
Mainitsematta jäänyt huono puoli, local multilayerin framerate.

Joo, mutta kaksinpelillä sentään 60fps, kun Wiillä sekin oli jo perseestä. Tosin Double Dashissa 60fps nelinpelilläkin, johon mikään muu sarjanpeli ei pysty ja näyttää vielä reilusti paremmalta kuin Wii-versio.  Gamecube << kaikki muut konsolit
[/quote]

puhumatta double dash 6 pelaajaan asti 60fps.

NamiNami

NamiNami

Pages: 1 2 3 4