Smash Finland Foorumi

Full Version: Smooth Lander + Heavy Gravity
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2

bËst

Mielestäni koko tämän keskustelun lähtökohta pohjaa puhtaasti tuntemattomaan ja puhtaisiin oletuksiin.

Mistä sitä tietää, etteikö maailma vaikka olisikin valmis rakentamaan pelin fysiikkamoottorin ja omat pelitottumuksensa tuon smooth landing variaation mukaan? Jengi otti PM:n todella hyvin vastaan, vaikka aluksi se oli Brawl pelaajille fysiikoiltaan täysin muutettu peli ja meleepelaajille ainoastaan puolivillainen melee.

Kyllä, se on oma itsenäinen pelinsä kuten olen koko ajan hokenut. Mutta vertailuna siihen, että maailmassa otettiin sen "muutokset" hyvin vastaan. Mikä siis estää, että jos tuota lähtee jalostamaan, että maailma ei ottaisi sitä vastaan?

Tämä argumentti siis siltä perspektiiviltä, että en ole keskustelussa kummankaan pelityylin puolella toistaan enempää. Itellä täysi työ saada tässä paskassa noi custom movet auki että vois oikeasti tutustua pelin omaan pelimuotoon >___>.

Laatikko

(12-10-2014, 02:55 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Mistä sitä tietää, etteikö maailma vaikka olisikin valmis rakentamaan pelin fysiikkamoottorin ja omat pelitottumuksensa tuon smooth landing variaation mukaan? Jengi otti PM:n todella hyvin vastaan, vaikka aluksi se oli Brawl pelaajille fysiikoiltaan täysin muutettu peli ja meleepelaajille ainoastaan puolivillainen melee.

Kyllä, se on oma itsenäinen pelinsä kuten olen koko ajan hokenut. Mutta vertailuna siihen, että maailmassa otettiin sen "muutokset" hyvin vastaan. Mikä siis estää, että jos tuota lähtee jalostamaan, että maailma ei ottaisi sitä vastaan?
Vaikka periaate olemassa olevan standardin muuttamisesta on kummassakin sama, PM oli kuitenkin oma kokonaisuutensa (pelinsä), joka edustaa yhtä ainoaa selkeää standardia, kun taas smooth lander + heavy gravity on vain yksi miljoonista suuremman standardin alla elävistä vaihtoehdoista. Pelaajien ei tarvinnut tapella näiden miljoonien vaihtoehtojen välillä PM:n suhteen vaan peli annettiin sellaisenaan pelaajille pelattavaksi, sinun on pelattava heidän säännöillä jos haluat ylipäätänsä pelata PM:ää. Lähtökohdat tähän ovat siis täysin erilaiset, mikä yksinään tekee johtopäätösten vetämisen toisesta esimerkistä äärimmäisen harhaanjohtavaksi.

En itse usko, että millään Smash 4:n sisäisellä fysiikkamoodilla on minkäänlaista kilpailullista tulevaisuutta (tarkastelematta kilpailullisen mahdollisuuden laatua itsessään), mutta jos joku keksi repiä pelin kappaleiksi PM:n lailla ja julkaista erillinen oma peli omalla standardillaan, siihen saattaa ollakin mahdollisuus. PM on silti vieläkin ainoa Smash-modaus, joka voidaan käsittää menestykseksi samalla kun on kymmeniä muita täysin suosiollisesti epäonnistuneita tekeleitä, vaikka olisivatkin tarjonneet vaikka kuinka hyvää kilpailullista standardia.

Nämä ovat kyllä oletuksia, mutta oletuksia vahvoilla perusteluilla ja tukevilla esimerkeillä, ihan sama mitä oikeasti tulee tapahtumaan.

Moppe

Nyt kun tätä on vähän tullut testailtua (pelkästään comppien kanssa) niin oon kyllä yllättynyt miten hyvin tämä oikeasti toimii. Vaikka tässä onkin sellaisia hahmoja joilla on aikalailla mahdotonta päästä takasin kentälle niin silti tätä on tosi mukava pelata. Tuntuu kyllä aivan eri peliltä positiivisessa mielessä. Reiskalla on aika lailla samanlaista pelata kun meleessä eli jos kentältä lennät ulos niin on erittäin varma kuolema mutta niin kauan kun pysyy kentällä niin saa tuntea ronskin voiman. Mariolla ja Muikulla pelaaminen on huomattavasti hauskinta ja Fox tuntuu myös todella kivalta. En oo tässä vielä kaikilla hahmoilla testannut, mutta suurin osa hahmoista millä olen koittanut niin on tuntunut ihan käyttökelpoisilta. Reunapelikin tuntuu ihan mukavalta kun peli on kumminkin noin nopeatempoinen noilla asetuksilla.

Ihan mielelläni tätä haluaisin testata ihan oikeidenkin pelaajien kanssa, nyt kun vaan saisi vielä pelattua GC ohjaimella niin pystyisi antamaan kunnon kritiikkiä.

Edit: Nyt on tullut testailtua yli kymmentä hahmoa (DDD, Fox, Ike, Mario, Link, Reiska, Muikku, Wario, Dark Pit, Marth, Kirby) ja pakko kyllä sanoa että joka ikinen noista hahmoista tuntuu käyttökelposelta, Wario pääsee takasin melkein mistä vaan pärränsä avulla, DDD:llä on erittäin hauska pelata ja Kirbyn ilmaliikkeet toimii tässä todella hyvin. Tässä Heavy moodissa DI:llä (vectoring) pystyy vaikuttaan todella paljon. Jotenkin tuntuu, että tässä on hauska pelata melkein millä hahmolla vaan.

Jos tämä peli olisi rakennettu enemmän tämän tyyliseksi niin voi olla että tämä olisi paras smash omasta mielestäni. Voi olla että tämä on vielä tälläistä alkuhypetystä, mutta tällä hetkellä tämä on kyllä yksi hauskimmista smasheistä näillä asetuksilla.

Salevits

(12-13-2014, 12:28 PM)Moppe link Wrote: [ -> ]Ihan mielelläni tätä haluaisin testata ihan oikeidenkin pelaajien kanssa..

Ajattelin pistää kokeeksi Luuserien Luolassa singlesit pystyyn näillä asetuksilla.

Moppe

(12-13-2014, 01:30 PM)Salevits link Wrote: [ -> ]Ajattelin pistää kokeeksi Luuserien Luolassa singlesit pystyyn näillä asetuksilla.
Harmi kun mulla on just tona viikonloppuna ehkä duunia, pitää kattella lähempänä miltä näyttää...
Pages: 1 2