Smash Finland Foorumi

Full Version: NTSC Melee - Muikkumainin manifesti (laiton uhkaus)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Morjesta. Avataan uuden saitin kunniaksi "keskustelu" heti kättelyssä tärkeällä asialla:

Tässä on olemassa ja käynnissä tämmöinen joku NTSC "kokeilujakso", jonka loputtua olisi tarkoitus äänestää että mitä sorttia sitä Meleeta jatkossa Suomessa yleisesti pelataan. Sen enempää ottamatta kantaa siihen kumpaa peliä itse henkilökohtaisesti haluaisin pelata, koen vastuukseni näin julkisesti ilmituoda vähän sisäpiiritietoa tuoraan Tampereen Hervannasta. Ja ennenkuin lopetat lukemisen: tällä asialla ei ole mitään tekemistä Porapäivien kanssa, vaan liittyy aivan kaikkiin Suomessa järjestettäviin Melee-turnauksiin. Asiaan:

Tästä päivästä (25.1.2020) eteenpäin minä, Aleksanteri Veli Viemäri Karanka, luovun lopullisesti mainistani muikusta. Muikku on tähän asti palvellut minua väsymättä aikavälin joka kattaa kolme eri vuosikymmentä ja perustellusti voidaan sanoa että se on eräänlainen kulttuuriteko. Muikun korvikkeeksi on tässä vaiheessa valikoitunut Mario - hahmo jolla ei voi tappaa ketään alle 150 prosentissa ja joka on kaikessa muussa niin tasapaksun keskinkertainen että en oikein edes tiedä mistä aloittaa. Marion etu on kuitenkin siinä, että se on muikun lisäksi ainoa hahmo jolla jaksan pelata pelin kaikkia matchuppeja. (Falco ja reiska kaatuvat molemmat siihen että niillä ei vaan yksinkertaisesti *voi* pelata muikkua vastaan)

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee ainoastaan pelin NTSC-versiota. Eli turnauksissa joissa pelataan PAL-versiota on jatkossakin muikkuni valmiina iskemään kuin maamiina ja kamiina.

Kiitoksia mielenkiinnostane ja mukavia äänestyshetkiä.
Porapäivä #200 pelataa sitte mario ditto money match taas.

EDIT: Oikeestaa vois vetää koko turnauksen Mariolla.
NTSC Melee - Foxmainin manifesti (laillinen uhkaus)

Kannan oman korteni kekoon tähän keskusteluun omalla uhkauksellani ottaen kantaa siihen mitä versiota itse haluan pelata.

1.1.2020 päätin pelata pelkkää Foxia Meleessä 1.1.2030 asti. Tämä koskee myös friendlyjä. Kahtena vuosikymmenenä minua riivasi pakottava tarve vaihdella hahmoja matchupeista riippuen, mutta luovun nyt lopullisesti tästä kurimuksesta.

Ainoaksi hahmokseni valikoitui Fox - hahmo jolla tappaa kaikki hahmot matalista prosenteista ja joka on lähes kaikessa niin ylivertainen muihin hahmoihin nähden, että en oikein edes tiedä mistä aloittaa. Foxin etu on siinä, että se on pelin paras hahmo (muut hahmot kaatuvat siihen, että ne eivät ole pelin parhaita hahmoja).

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee ainoastaan pelin NTSC-versiota. Eli turnauksissa joissa pelataan PAL-versiota olen jatkossakin valmiina iskemään koko pelin hahmorosterilla kuin rontti ja mastodontti.

Kiitoksia mielenkiinnostane ja mukavia äänestyshetkiä.
Opettele pelaamaan
Meikäkin hypänny samaan junaan!
NTSC "main" varmaan kana nykyään ja tää myös siitäkin syystä että ainoo hahmo jolla jaksan pelata muikun lisäksi.

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee ainoastaan pelin NTSC-versiota. Eli turnauksissa joissa pelataan PAL-versiota on jatkossakin muikkuni valmiina iskemään kuin kristus ja notta ristus.

m'oomma oikias, t'ootta vääräs
Ite olen vielä sitä mieltä että PAL on kaikilla tavoilla parempi versio pelistä. Tärkeämpi on kuitenkin että EU'ssa pelataan samaa versiota. Kun NTSC turnauksien järjestäminen ei ole ongelma memorycardien takia niin omasta mielestä on järkevämpää vaihtaa. Itellä kyl vähän hahmobias kun oma hahmo pysyy samana, äänestäisin varmaan PAL jos olisin Yoshi/Reiska/Muikku.

saskan mario though :eyes:
Itekin vaihoin NTSC vaihdoin myötä mainin Peachistä Daisyyn - hahmoon jolla ei oo mitään sänejä Solon palloo vastaan ja muutenkin niin ruma skini Meleessä, että en edes tiedä mistä aloittaa. Daisyn etu on kuitenkin siinä, että sillä on kivan väriset korkkarit ja se on Peachin lisäksi ainoa hahmo jolla jaksan pelata pelin kaikkia matchuppeja. (Ainakin suurimman osan ajasta. Muut hahmot kuten Marth ja Sheik kaatuvat siihen, että ne eivät oikeasti toimi muita kun saskoja ja Ronstereita vastaan).

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee ainoastaan pelin NTSC-versiota. Eli turnauksissa joissa pelataan PAL-versiota on jatkossakin Peachini valmiina iskemään kuin korona ja lava coronaa.

Kiitoksia calloutista.
Letkupenamainin manifesti (juridisesti laillinen, moraalisesti kyseenalainen uhkaus)

NTSC-kokeilujakson myötä olen tehnyt radikaalin päätöksen pelata ainoana maininani Zero Suit Samusta. Jo kuukausikausia minua on vaivannut, mitä Smashia haluan pelata, mutta nyt on tullut aika laittaa tälle mähkimisille piste ja rakettikorkkari kurkkuun.

Zero Suit Samus on täysin alipainoinen Samukseen verrattuna kuollen aikaisemmin riisuttuaan niin paljon vaatteita etten edes tiedä, mistä niiden luettelua aloittaa. Hyvänä puolena kuitenkin Zero Suit Samus on top tier hahmo, jolla ei ole olemassa disadvantagea, ja joka pystyy tappamaan muillakin optioilla kuin crouch cancel DSmashilla. Muut Letkupenat kaatuvat siihen, että ne ovat Pirkka-kopioita eivätkä toimi missään pelissä.

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee ainoastaan Meleen NTSC-versiota. Eli turnauksissa joissa pelataan PAL-versiota on jatkossakin Letkupenani valmis kyykkäämään kuin Kavan ja kabanossi.
NTSC Melee - Randommainin manifesti (byrokraattinen uhkaus)

NTSC-kokeilujakson seurauksena olen päättänyt pelata ainoana maininani randompainiketta. Minua on aina vaivannut hyvin paljon hahmojen yksipuolisuus sekä jatkuvat kettuditot, mutta on tullut aika laittaa tälle paahtamiselle piste ja ruletti pyörimään.

Randompainike tarkoittaa paperilla 26 hahmon opettelua, mutta randomin valinnassa on niin monia hyviä matchupeja etten tiedä mistä pitäisi aloittaa. Hyvänä puolena vastustaja kuitenkin on vähintäänkin yhtä hämmentynyt pelatessaan randomia vastaan, joten hänen on opeteltava hyvällä tuurilla matchup pelin parasta hahmoa Pichua vastaan. Muut kaatuvat siihen etteivät nauraessaan hahmovalintaa lattialla pysty kunnolla seuraamaan peliä.

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee ainoastaan pelin NTSC-versiota. Eli turnauksissa joissa pelataan PAL-versiota on jatkossakin pikachuni valmiina olemaan mukana sähköistämässä pelejäni.

Kiitoksia mielenkiinnostane ja mukavia äänestyshetkiä.
Tästä päivästä (30.1.2020) eteenpäin minä, Spicy "SpicyChan" Time, luovun lopullisesti mainistani pikachusta. Pikachuni on aivan uskomattoman huono enkä osaa sitä laisinkaan pelata. Pikachun korvikkeeksi on tässä vaiheessa valikoitunut Fox - hyvinkin samoista syistä kuin Mayhemilläkin. Foxin etu on  siinä, että se on pelin paras hahmo sekä ainoa hahmo jolla jaksan pelata pelin kaikkia matchuppeja. (Pikachu kaatuu siihen, että se ei yksinkertaisesti oo Fox)

Mutta ei kannata hätääntyä: tämä järkyttävä julistus koskee molempia versioita pelistä. Eli turnauksissa joissa pelataan mitä vain meleetä on foxini valmis iskemään kuin kyykkyhäkin paroni ja testosteroni.

Kiitoksia mielenkiinnostane ja mukavia äänestyshetkiä.
Seuraavassa äänestyksessä minä, Jekku, äänestän pelin PAL-versiota. Mainini Sheik on joidenkin ihmisten arvioiden mukaan parempi tässä NTSC-versiossa, mutta tähän asti tulokseni NTSC-turnauksissa eivät ole parantuneet, vaikka näin olisin kovasti kuvitellut tämän uuden Sheikin haltuunoton myötä. Tästä vedän johtopäätöksen, ettei NTSC-versio tuo minulle mitään hyötyä tässä elämässä. Ainoa asia mitä NTSC-Sheikin alaheitto tuo, on kummallinen kaari, jossa vastustaja lähtee. Tästä kaaresta ei saa selvää ei sitten millään.

Mutta ei kannata hätääntyä: Itse mainini Sheik ei lähde mihinkään vaan saatte jatkossakin nauttia sen sulavista liikkeistä.

Kiitoksia mielenkiinnosta ja mukavia äänestyshetkiä kun se aika koittaa.
joo tää oli tässä, jos tulee ntsc nii YL lähtee vaihtoon. Out