Smash Finland Foorumi

Full Version: Ledge Grab Limit
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3

Zlazher

(08-17-2010, 06:48 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Ei mennyt vaan LGL vaikuttaa kaikkiin hahmoihin vaikka MK on syy miksi se on olemassa. Jos et tiedä Brawlista mitään ei kannata keskustella metagame asioista.
Jos MK on onglema, miksei rajoiteta tuota taktiikkaa niin, että se ei ole enää uhka?

pakko tarttua vielä tähän, eikä millään pahalla tai mitään, mutta jos et tiedä suomen kielestä mitään, tai tekstin lukeminen tuottaa ongelmaa, ei kannata keskustella foorumeilla.

-LzR-

Älä häiritse isojen poikien keskustelua  ::)

Zlazher

Vois kuvitella että tavan mukaan jäi koko viesti taas lukematta.

Laatikko

(08-17-2010, 08:16 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Jos MK pääsee siihen pisteeseen, että aikaa on jäljellä minuutti, hän ei ole grabbannyt reunaa kertaakaan ja on johdossa, eikö hän ansitse voittaa?
Ei. Matsit pelataan loppuun saakka eikä voittaja ole selvillä minuuttia ennen loppua.

(08-17-2010, 08:16 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Ja jos chara ei pysty taistelemaan toisen hahmon vahvaa ledgepeliä vastaan, se on charan onglema. Jos on olemassa chara joka voi pysäyttää ledgecamppaamisen, se ei ole borkenia.
On kuin onkin hahmoja, jotka voivat jotain mahdollisesti tehdä ledge-campivalle MK:lle huonolla risk-reward suhteella, mutta ongelman ydin piileekin siinä, että niitäkin hahmoja on vain pari yli kolmestakymmenestä. Tämä ei ole kovinkaan hyvä metagamelle.

(08-17-2010, 08:16 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Ja hahmokohtainen rajoite ei ole rajoite vaan ainoa tapa bannata tekniikka jota ei voida suoraan kieltää.
Olen itse vieläkin tätä vastaan, koska se selvästi viestii, että hahmossa on jokin vika.

(08-17-2010, 08:16 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Jos plankkaaminen kielletään, mikseivät kaikki vain syyttäisi metaa plankkaamisesta jos hän roikkuu reunalla 10 sekuntia?
Koska se ei ole plankkaamista?

Tuohon 10s juttuun vielä sen verran, että kuka sen sitten laskee kun ottelussa ei ole neutraalia osapuolta ellei erikseen pyydetä?

-LzR-

Et taida tietää kuinka vaikee on ledgecamppia kovin kauaa kentässä joka ei ole Rainbow Cruise.
Universal ledge grab limitistä on enemmä hyötyä metalle. Hän ei tarvitse ledge kellon juoksemiseen.
Meta voi forceta vastustajan ledgelle, heittää pois, rinse and repeat, vastustajan LGL menee täyteen ja Meta juoksee ja voittaa.

Susi

(08-18-2010, 08:19 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Et taida tietää kuinka vaikee on ledgecamppia kovin kauaa kentässä joka ei ole Rainbow Cruise.
Universal ledge grab limitistä on enemmä hyötyä metalle. Hän ei tarvitse ledge kellon juoksemiseen.
Meta voi forceta vastustajan ledgelle, heittää pois, rinse and repeat, vastustajan LGL menee täyteen ja Meta juoksee ja voittaa.

Pakottaa ledgelle 50 kertaa matsissa? Hoho.

Mutta... mun mielestä sais kyl koskee pelkkää MK:ta, vaikka ei se LGL juuri koskaan tuu täyteen matsissa jossa ei oo Metaa.

-LzR-

Tulee se täyteen yllättävän helposti. Usko tai älä. Ledgecampin niin, että odotin ledgellä kunnes putosin ja hyppäsin takaisin, siten olin avoinna ja ledgegrabeja tuli 80 parissa minuutissa. >_>
Ja myös toisen pakottaminen ledgelle on oikeasti mahdollista. Ajattele hahmoja joiden vaihtoehdot reunalta ovat paskoja. He yrittävät joitain, MK heittää ne takaisin ja toistetaan tätä.

RTpmwe

Onko -LzR- trolli vai muuten vaan vajekki.

No offense buddy

-LzR-

Et tiedä Brawin metagamesta mitään. Mene pois.

RTpmwe

En tiedäkään, mutta tiedän ettet sinäkään näytä tajuavan tästä mitään.

-LzR-

Mitä kohtaa en ymmärrä? Sitä, että yritän estää hahmoani olemasta voittamaton ilman, että pitää kusta muita hahmoja?
Tämä on metagamen kehittämiskeskustelua. Jos ei ole tietoa tai taitoa niin älä osallistu. Jos Lootan pointissa on jotain mitä en tajunnut, olkaa hyvät jakakaa tuo tieto kanssani älkääkä ruvetko käyttäytymään kuin 8 vuotiaat pikkupojat ja sanomaan toista vajaaksi koska tiedät jotain mitä toinen ei tiedä.

Laatikko

(08-18-2010, 08:19 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Et taida tietää kuinka vaikee on ledgecamppia kovin kauaa kentässä joka ei ole Rainbow Cruise.
Helppoahan tuo, ei siitä turhaan ole itketty jo Brawlin julkaisusta lähtien. MK:n ei ole pakko käydä reunalla koko aikaa, kyllä niitä viittäsataa hyppyä, kaikkia specialeja ja glideä saa käyttää välttääkseen reunalla käyntiä koko aikaa. Näillä aikaa saa venytettyä useisiin minuutteihin.

EDIT:
(08-18-2010, 03:43 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Ja itsehän päätitte olla bannaamatta kyseistä hahmoa.
Ja tämä liittyi aiheeseen kuinka?

-LzR-

Ja itsehän päätitte olla bannaamatta kyseistä hahmoa.

RTpmwe

-LzR-

Brawl miinuksessa voi tehdä stuffia myös. Tuo oli aika pointless linkki.

RTpmwe

Tuon tarkoituksena on se, että noin pitäisi toimia myös vBrawlissa.

Laatikko

Tuo voi hyvinkin toimia tuossa modauksessa, mutta en keksi ollenkaan kuinka tuota pystyisi soveltamaan normirawliin. Tuollaiset epämääräiset säännöt ovat aika huonoja kun hahmo kuin hahmo voi olla ihan rehellisesti hakemassa parempaa paikkaa reunalta jos kentälle takaisin meneminen juuri sillä hetkellä on epäedullista. Tuosta ei voida rankaista pelaajaa, edun tavoittelun ja ledge-campimisen välille on hyvin vaikeaa vetää rajaa ilman, että syntyy kaikenlaisia epäselvyyksiä ja riitoja.

-LzR-

Ja juuri tuon takia LGL on ainoa tapa rajoittaa perfect plankkausta. Ei voi sanoa suoraan missä menee stallimisen raja.

Susi

(08-22-2010, 06:26 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]edun tavoittelun ja ledge-campimisen välille on hyvin vaikeaa vetää rajaa ilman, että syntyy kaikenlaisia epäselvyyksiä ja riitoja.

Itse asiassa mahdotonta, koska myös ledge camppiminen on edun tavoittelua... mutta tajusin kyllä pointtisi. <_<

joo mutta asiaan: imo LGL koskemaan vain MK:ta, ja sitten ei enää enempää hahmokohtaisia sääntöjä, koska pian niiden perässä ei pysy kukaan.

Susi

ness is da shit

[Image: ness-MetaKnight-Take-him-to-a-gay-bar.jpg]
Pages: 1 2 3