Smash Finland Foorumi

Full Version: Ledge Grab Limit
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3

-LzR-

Nykyään yleensä käytetään timeoutin yhteydessä ledge grab limittiä. Jos ajan loputtua toisella pelaajalla on yli 50 ledge grabia, hän häviää vaikka olisi kuinka johdossa tai mitä lie. Kaikki tiedämme, että tämä sääntö on tehty jotta estettäisiin Meta Knightia plankkaamasta ja voittamasta matsia pakosti.
Tämän ongelma on, että monet charat jotka ovat hyviä ledgellä kärsivät (G&W, Samus, Pit jne) ilman mitään hyvää syytä.
Miksi Samus pakotetaan pois ainosta hyvästä paikastaan koska MK voi plankata?

Oma suositukseni on, että asetamme ledge grab limitin ainoastaan Meta Knightille. Hänhän on ongelman ydin, hän on ainoa jota tästä tulee rankaista.
Vain koska MK voi plankata ei tulisi estää G&W pelaajaa menemästä reunalle varomaan esim Falcon lasereita. Ainoastaan Metan ledgepeli on voittamatonta. Jos Falco tai joku muu ei pärjää reunalla roikkuvalle pelaajalle, on se hahmon puute tarpeellisista antiledge ominaisuuksista.

Vurkyzo

c[_] joku samus

Ja joo, pelkälle Metalle imo

-LzR-

Samus on paska hahmo, mutta ainoa asia missä se on hyvä on tuhottu ledge grab limitillä.

Vurkyzo

Kuten aina itekki sanot, "Who gives a shit about samus? Se ei oo tourney viable."  8)

-LzR-

Eihän siinä, mutta G&W, Pit ja Rob ovat niitä charoja joita tämä monien mukaan haittaa paljon.

Laatikko

Tässä säännössä tulee aina olemaan pahoja aukkoja ja epäilen, että sille voidaan jotain tehdä.

Samus > Jiggly debate gogogo

-LzR-

Mitä vikaa on siinä ettei voida bannata voittamatonta taktiikkaa (metan plankkaus) vaan pitää nerffata monia hahmoja ja buffata hahmoja kuten esim Falco, Diddy ja IC.

Laatikko

En viitannutkaan universaaliin ledge grab limittiin vaan siihen, että MK:n plankkausta ei voida torjua tehokkaasti sulkien pois sitä kokonaan. EN ole missään nimessä tuon universaalin LGL:n puolella vaan haluan sen olevan hahmokohtainen jos mitään muuta ei keksitä, vaikka tämä ei torjuisikaan kokonaan sitä.

En silti pidä ollenkaan tällaisista hahmokohtaisista rajoitteista, jotka koskevat kaikkien hahmojen käytössä olevia ominaisuksia, koska hahmo on selvästi liian hyvä ilman mitään rajoitteita. Vaikka MK:n bannaus onkin todella radikaali teko niin mielummin se kuin, että tämä sääntö vaikuttaa muihin hahmoihin kanssa.

-LzR-

Infinite dimensional cape on banned koska se on voittamatonta. Plankkimista ei voi suoraan bannata joten se pitää rajoittaa niin kovasti, että siitä ei juuri ole enää apua.

Zlazher

(08-16-2010, 10:41 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]En silti pidä ollenkaan tällaisista hahmokohtaisista rajoitteista, jotka koskevat kaikkien hahmojen käytössä olevia ominaisuksia

Infinite dimensional cape ei kuulu näihin.

-LzR-

Siksi LGL tulisi olla vain Metalla joten muut eivät siitä kärsi. Simple stuff.

Zlazher

sulta meni ilmeisesti laatikon pointti kokonaan ohi.

-LzR-

Ei mennyt vaan LGL vaikuttaa kaikkiin hahmoihin vaikka MK on syy miksi se on olemassa. Jos et tiedä Brawlista mitään ei kannata keskustella metagame asioista.
Jos MK on onglema, miksei rajoiteta tuota taktiikkaa niin, että se ei ole enää uhka?

Laatikko

Et vieläkään ymmärtänyt (tai lukenut) kokonaan, mitä ajoin takaa:

(08-16-2010, 10:41 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]En silti pidä ollenkaan tällaisista hahmokohtaisista rajoitteista, jotka koskevat kaikkien hahmojen käytössä olevia ominaisuksia, koska hahmo on selvästi liian hyvä ilman mitään rajoitteita. Vaikka MK:n bannaus onkin todella radikaali teko niin mielummin se kuin, että tämä sääntö vaikuttaa muihin hahmoihin kanssa.

Ja toistaakseni itseäni: LGL ei torju plankkausta todellakaa lopullisen tehokkaasti.

-LzR-

Kyllä se torjuu. Plankkaaminen =/= ledgecamping
Plankkaaminen frameperfectisti on voittamatonta ja ledgegrabeja kertyy kovalla vauhdilla.
Liian nopeasti jotta sillä voisi stallata.
Siksi jos MK haluaa ledgecamppia, hänen täytyy käyttää jotain muuta tapaa, JOKA EI OLE VOITTAMATONTA.
Koska se on mahdollista voittaa, sitä ei tarvitse bannata.

udikku

(08-17-2010, 07:39 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Plankkaaminen frameperfectisti on voittamatonta ja ledgegrabeja kertyy kovalla vauhdilla.
Liian nopeasti jotta sillä voisi stallata.

Mitähän tuoki on tarkottavinaan. Ja ihan yhtä lailla lawlissa toimii samanlainen stallaussääntö kuin meleessä. Vitutko väliä mitä tekee jos sitä tekee vaan muutaman sekunnin kerrallaan. Stallaamisen raja sitte pitää määritellä ihan erikseen, esim. yli 10 sekuntia ei saa tehdä jotain, mikä turhaan viivyttää peliä.

-LzR-

Jos Plankkaat, menee alle 50 sekuntia ennen kuin se menee yli. Onko 50 sekunnin stallaus jonka jälkeen periaatteessa häviät matsin jos hipaisetkaan ledgeä kertaakaan bannattavaa?

Laatikko

Entä jos MK:lla on grabeja jäljellä pelin lopussa sen verran, että voi loppumatsin plankata? Vaikka plankkausta olisikin osaksi rajoitettu niin jäljelle jää tuo mainitsemasi ledge-camping, joka ei todellakaan ole ihan pieni juttu. Vaikka se olisikin mahdollista pysäyttää niin se ei poista totuutta, että se rikkoo peliä pahasti, koska vain todella pieni osa castista voi tehdä sille yhtikäs mitään realistisesti ajateltuna. Plankkaus ja ledge-camping on auttamattoman helppoa opetella tekemään todella tehokkaasti, mutta sen pysäyttäminen on vastaavasti todella vaikeaa ja sisältää suuria riskejä.

Plankkausta (tai ledge-campingia) ei todellakaan tarvitse aloittaa heti matsin alettua vaan ne voi säästää hetkeen, jolloin niistä hyötyy kaikkein eniten eli vaikkapa loppuun. Tälle voi luonnollisesti tehdäkin jotain, mutta on aika epäreilua, että kun MK saavuttaa jonkin pisteen ottelussa edellyttäen, että hän johtaa, niin hän voi loppumatsin sitten häröillä reunalla ja voittaa ottelun vaivattomasti.

+
(08-16-2010, 10:41 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]En silti pidä ollenkaan tällaisista hahmokohtaisista rajoitteista, jotka koskevat kaikkien hahmojen käytössä olevia ominaisuksia, koska hahmo on selvästi liian hyvä ilman mitään rajoitteita.

-LzR-

Jos MK pääsee siihen pisteeseen, että aikaa on jäljellä minuutti, hän ei ole grabbannyt reunaa kertaakaan ja on johdossa, eikö hän ansitse voittaa?
Ja jos chara ei pysty taistelemaan toisen hahmon vahvaa ledgepeliä vastaan, se on charan onglema. Jos on olemassa chara joka voi pysäyttää ledgecamppaamisen, se ei ole borkenia.
Ja hahmokohtainen rajoite ei ole rajoite vaan ainoa tapa bannata tekniikka jota ei voida suoraan kieltää.
Jos plankkaaminen kielletään, mikseivät kaikki vain syyttäisi metaa plankkaamisesta jos hän roikkuu reunalla 10 sekuntia?

RTpmwe

udikulla homma hanskassa imo, 10s reunalla ja sitten vittuun sieltä tai autolose. Sen jälkeen 30s oltava camppimatta ledgellä, edge hogia ei lasketa.
Pages: 1 2 3