02-01-2013, 12:43 PM
(02-01-2013, 08:11 AM)MasterTK link Wrote: Ei siinä että siinä olisi mitään ihmeellistä, mutta se että vastassa oli joku helkkari skull girlin paska ihmetytti. Skullgirlsillä oli oikeastaan kaksikin asiaa puolellaan: sen kehittäjät ovat vanhoja GG/BB/MvC2-pelaajia SRK:sta ja toki SRK antaa omalle porukalle vähän siimaa. Teema on mikä on, mutta mekaanisesti peli on suhteellisen mielenkiintoinen eikä sellaista oikein ole muualla. CvS2:n ja MvC2:n yhdistelmä tulee ensimmäisenä mieleen. (02-01-2013, 11:47 AM)__ link Wrote: Nyt kun jännitetty kuukausi että Melee ei pääse EVOon niin on aika alkaa pelkäämään että jokin menee päin helvettiä Öm... EVO on vain yksi turnaus muiden joukossa. TK:n näkymän ymmärrän (siis suoran vittuilun), mutta sitä asennetta en ymmärrä, että EVO:on pääsy on joku Meleen elämän ja kuoleman kysymys (mm. Super Turbostakin on turnauksia vielä). Ja vaikkei täällä sitä suoranaisesti ole vihjattu niin katsellut esimerkiksi Hungryboxin ja muiden Smashboardsilaisen kommentteja niin sieltä tota huolta löytyy. Jos se kustaan niin sitten niitä turnauksia on ympäri vuotta muutenkin. Ei kai se smashaajien tilannetta sen kummemmin muuta. Worst case scenario on se, että sitä ei tule olemaan EVO:ssa, mutta eipä se turnaustilannetta kauheasti muuttaisi noin muuten.
02-01-2013, 01:45 PM
(02-01-2013, 01:23 PM)__ link Wrote: Evo ei tosiaan ole vain yksi turnaus muiden joukossa, sanoohan sen järkiki Kyllä se loppupeleissä on? Ei tässä mistään LoL Championshipeistä puhuta, mitä kattoo oikeasti iso määrä porukkaa. Suhteellisuutta nyt vähän. Smashilla pitäisi ainakin olla sen verran iso yhteisö, että jos EVO tyriintyy niin se ei kauheasti vaikuta pelin pelaamiseen.
02-02-2013, 03:56 AM
(02-01-2013, 01:45 PM)Fraeon link Wrote: [quote author=__ link=topic=349.msg28602#msg28602 date=1359725015] Kyllä se loppupeleissä on? Ei tässä mistään LoL Championshipeistä puhuta, mitä kattoo oikeasti iso määrä porukkaa. Suhteellisuutta nyt vähän. Smashilla pitäisi ainakin olla sen verran iso yhteisö, että jos EVO tyriintyy niin se ei kauheasti vaikuta pelin pelaamiseen. [/quote] Ei ole, ja suurin osa lahjoittaneista tajuaa tämän. Kyse ei ole siitä että Smash-skene tarvitsisi Evoa pysyäkseen hengissä vaan siitä että Evo on ainutkertainen tilaisuus tuoda skenelle ison mittakaavan huomiota. Harva Meleetä pelannut edes tietää että peliä pelataan kilpailutasolla. Huomio taas mahdollistaa skenen kasvun kun uudet ihmiset kiinnostuvat pelistä ja tulevat mukaan skeneen. Uskon myös että Melee Evossa tulee olemaan menestyksekäs turnauksena, mikä avaa mahdollisuuden siihen että peli saattaa olla mukana tapahtumassa myös tulevina vuosina. Huippupelaajien kiinnostusta lisää myös luonnollisesti isojen sponsoreiden voittopotit, jotka ovat Evon kaltaisissa turnauksissa eri luokkaa kuin esimerkiksi Apexeissa. Evon tuoma huomio on loistava tapa vähentää typerää lastenpeli-stigmaa jota Melee kantaa.
02-02-2013, 04:29 AM
Onhan Melee ennenkin ollut mm. MLG:ssä ja Evossakin ja silti tämä tilanne että tuota. Fraeon tietää mistä puhuu
Ei sillä ettei olisi hyvä että Melee on Evossa mutta en silti mitään uskomatonta vaikutusta mihinkään näkis sillä
02-02-2013, 08:43 AM
Mielestäni molemmissa on pointtinsa. Itse haluaisin nähdä tän (turhana) toiveena sille, että Nintendolla herättäisiin siihen, mitkä pelit keräävät pelaajia ympärilleen vuosien ajan sillä onhan tuo jonkinasteista markkina-arvoa myös Nintendolle. Suurten turnausten puitteissa kun harvoin on Nintendo osallisena ja as far as I know, Melee on ainoa EVOssa nähtävä Nintendopeli.
Se mitä Novi sanoi, että Nintendo nähdään lastenpelinä puhuttaessa HC-taistelupeleissä tuntuu olevan ikävä kyllä totta. Jotenkin tuntuu että Nintendo joutuu aivan turhaa morkatuksi kivojen värien ja pikachun mukana olon takia >_>. Mutta samaa voi sanoa toiseen suuntaan... Smash community tuntuu monessa suhteessa hyvin lokeroituneelta omaksi itsekseen ja suvaitsevaisuus muita fightereita kohtaan on kyseenalaista. Mikä luo syystäki skismaa. Eli kyllä siinä olis molemmilla osakunnilla syynsä kattoa peiliin. EVO:oon pääsemisen ehkä kiinnostavin meriitti onkin, että jos näiden scenejen keskeistä eriarvoisuutta sais pois. Se, jos joku pitää toisen tyylisestä pelimuodosta enemmän kuin toisesta, esim minä, joka ei yksinkertaisesti tykkää Staminapohjaisista fightereista, niin on asia jolle ei voi mitää. Se ei silti poista sitä, että ettei vois arvostaa myös toisenlaista pelityyliä. Voin kokemuksesta sanoa, että scenet tulkitsee toisiaan vaikka tahallaan väärin kun joku sanoo tykkäävänsä mieluummin äidistä kuin tyttärestä että saataisiin skismaa näiden välillä ruokittua.
02-02-2013, 08:59 AM
(02-02-2013, 03:56 AM)__ link Wrote: Ei ole, ja suurin osa lahjoittaneista tajuaa tämän. EVO on silti pitkälti taistelupelifanien oma juttu eikä oikeastaan kiinnosta ketään muuta. Ei se ole se big time. Toive uusista pelaajistakin on vähän niin ja näin, omasta yhteisöstä sen innon pitää tulla. Ei se EVO loppupeleissä hirveästi auttanut Melty Bloodin, Dead or Aliven eikä Tatsunokon kansssa. Melty Blood taisi noista olla "menestyksekkäin" olemalla ihmisten huulilla jotain 2-3kk ennen EVOa ja sitten kaikki unohti koko pelin. Loppupeleissä veikkaan, että Smash-porukka katsoo omat juttunsa ja loppu tappelupeliskene omat juttunsa ja että homma jatkuu, miten se oli ennen turnausta.
02-10-2013, 02:07 PM
Itseäni hajottaa näiden yhteisöjen pirstaleisuus, etenkin Amerikassa, ja se et miten paljon vihaa ja shitstormia lentää puolin jos toisin. Toki ymmärrän että ihmiset haluavat pelin jota pelaisivat tai katsoisivat EVOon, mutta tämmöinen määrä omistautumista ja bullshittiä sen eteen menee kyllä oman ymmärrykseni ylitse. Etenkin, kuten Fraeon ja muut jo ovat ymmärtäneet, asia ei edes ole niin ihmellinen; kyse ei ole skenen elämästä tai kuolemasta. Tietty jokainen tukekoon mitä haluaa ja on erinomaista että raha menee hyväntekeväisyyteen (vaikka parempiakin kohteita ehkä olisi), mutta monien erinäisiin paikkoihin postaamat viestit suorastaan säteilevät idioottimaisuutta tai kapeakatseisuutta.
Erityisen paljon hajotti tämän uutisen kommentit. Keskivertomeleettäjän ajatuksenkulku... Etenkin tuo eka. Ei voinut muuta siinä vaiheessa kuin facepalmata. ja mikäli joku ei tajunnut, en nyt yritä yleistää vaan kyseessä on ironinen huomautus ja esimerkki tämän viestin aiheen syystä
02-10-2013, 03:07 PM
Itse olen sitä mieltä, että paras olisi keskittyä yhteisön ja turnausten kehittämiseen. Esimerkiksi uusien tutorial- ja advanced play -videoiden tekeminen auttaa paljon paremmin yhteisöä eteenpäin ja uusia pelaajia mukaan Smashiin. Samoin paremmat selostajat matseille, streamit yms. tekee yhteisöstä ja pelistä itsestään paljon helpommin lähestyttävän ja antaa paremman kuvan siitä, mitä Smashin pelaaminen ja Smash-yhteisö on. Olisi paljon parempi keskittyä kehittämään asioita näin sisältäpäin ja pyrkiä sillä tavoin eteenpäin ja tavoitella uusia pelaajia (tai arvostusta ulkopuolisilta tahoilta). Varmasti uusia pelaajia tulisi paljon enemmän mukaan Smashiin, jos kaikki tieto olisi helpommin ja selkeämmin saatavilla ja huippumatseja avattaisiin selostajien ja muiden toimesta paremmin n00beillekin. Ongelma on enemmän kaikkialla muualla kuin siinä, ettei isoja tai hypetettyjä turnauksia olisi.
Production Values and the Smash Community Toki Melee@EVO on ihan kiva juttu ja on parempi suhtautua siihenkin positiivisesti, vaikka mistään Jeesuksen toisesta tulemisesta ei olekaan kyse. Näkisin sen enemmän hyvänä lisänä vuoden turnauskalenteriin Melee-pelaajille ja -katsojille, kuin minään uutena läpimurtona, jonka ansiosta kaikki haterit yhtäkkiä arvostavat Meleetä ja alkavat jehoviksi sen seurauksena. Kyllä Smash tulee todennäköisesti aina pysymään muista peleistä erillisenä yhteisönä johtuen jo pelialustoista ja teknologiasta, eikä tämä välttämättä ole edes huono juttu. Jos vertaa vaikka Street Fighteriin, niin se on paljon selkeämpi peli katsojille seurata ja useimmilla casuaaleillakin on aika hyvä käsitys pelistä ja siitä, miten se toimii. Samoin sen etuna on se, että kuka tahansa löytää peliseuraa netistä helposti, kotonaan voi jyystää Challengeja/TrainingModea ja oikeasti oppia paremmaksi pelaajaksi ilman toisia ihmisiä ja Youtubesta ynnä SRK:sta löytyy tonneittain oppaita eri hahmoille. Smashin perusteista löytyy muistaakseni vain yksi selkeä videosarja, joka sekin on lähes yhtä vanha kuin peli itse. Eikä siinäkään käydä kovin syvällisesti läpi tekniikoiden sovelluksia tai ylipäätänsä sitä, miten niitä tulisi käyttää ja hyödyntää. Olen ihmetellyt jo pitkään ettei tuohon ole herätty aiemmin, koska se on paljon paljon suurempi ongelma kuin se ettei Meleetä porata EVO:ssa. Aika absurdina esimerkkinä tähän löysin itse Melty Bloodiin paljon nopeammin aloittelijalle sopivia tutoriaaleja ja hahmo-oppaita kuin Meleeseen ja opin sen pelin paljon nopeammin. E: No lisätään nyt vielä, etten näe miksi Smash-yhteisön pitäisi hakemalla hakea ymmärrystä ja hyväksyntää muilta yhteisöiltä. Jo pelkästään se, ettei Meleetä voi pelata samoilla alustoilla kuin mainstream-fightereita, tekee sen ettei yhteisöjen tarvitse olla kovin läheisiä toiminnaltaan. Tähänkin auttaa paremmin se, että tehdään omasta yhteisöstä parempaa ja yleisö- tai aloittelijaystävällisempää kuin yritetään vakuuttaa yhtään ketään siitä, kuinka paljon taitoa Foxilla pelaaminen vaatii tai kuinka uniikki ja hieno peli Melee on. Jos tuote ei ole kunnossa, niin ei sitä minkään maailman markkinapuheillakaan myydä toisille.
02-16-2013, 05:22 PM
07-02-2013, 02:07 PM
EVO:sta vaikuttaa tulevan aika braattihkoa wurstia:
SSBM: 736 osallistujaa kaikkien aikojen isoin mässiturnaus? ite oon walesin eri maassa ja todennäköisesti jossain kokovartalo bonkissa tuohon aikaa ni en pääse striimii mehustelee. (12-14 päivä tätä jylykuuta)
07-02-2013, 05:27 PM
Evosta tulee tärkein Melee turnaus toistaiseksi, nyt kun Armadakin on tulossa niin ei voi oikein enää lisää vaatia
07-02-2013, 06:05 PM
Ei kukaan sanonu ettei meleen ois pitäny päästä Evoon. Voin lyödä satasesta vetoa ettet pysty perustelemaan miten evo ois jotaki enemmän ku 1 melee turnaus
07-02-2013, 06:49 PM
EVO on käytännössä tappelupeleille se mitä Olympialaiset/MM-kisat on monille urheilulajeille. EVO:n pääsy vastaa tavallaan yhden kerran Olympia-statusta, mikä urheilumaailmassakin on hemmetin kova juttu huomion kannalta. Jos Smashille, tai mille tahansa fighterille, haluaa huomiota ja lisää pelaajia, on vaikea keksiä EVO:n pääsyä parempaa tapaa hankkia niitä. Verrattuna tavallisiin turnauksiin, voi todeta ettei Apex, Zenith, KoC, RoM jne. kiinnosta ketään skenen ulkopuolella mutta EVO periaatteessa kaikkia.
Toisaalta Melee on silti iänvanha peli, jota pelataan täysin eri alustoilla ja ohjaimilla kuin 99 % muista fightereista ja se vaatii omanlaisia televisioitaan eikä sitä voi pelata netissä*. Imo näistä syistä Melee (Smash ei välttämättä yleensä) tulee aina pysymään underground-juttuna muuhun skeneen verrattuna, eikä mitään järkyttäviä kasvupiikkejä todennäköisesti ole luvassa. Hyvää turnausta odotan kyllä ja uskon sen olevan tavallista parempi skenen elinvoiman kannalta, mutta jatkossa mennään samoilla eväillä kuin aina ennenkin. *On se mahdollista muttei käytännöllistä. |
Users browsing this thread: 1 Guest(s)