Smash Finland Foorumi

Full Version: Viikon keskustelut: Tuntemattomammat pelinimikkeet
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4

Xylitol

Mega Man-peleistä alkuperäistä sarjaa on tullut lähinnä nyt virtuaalikonsolilla testailtua. 2:n ja 3:n sekä nämä uudemmat 9 ja 10 on tullut ostettua enkä yhtäkään ole vetänyt läpi.  8) Ei vaan löydy motivaatiota viettää töllön edessä tarpeeksi aikaa muistaakseen kaikki vihollispaikoittelut ulkoa ja hakattua bossit tarpeeksi hyvin.

Sen sijaan Mega Man ZX:ää sekä nyt myös Mega Man Zeroa DS:lle tulleen Collectionin ansiosta on pelattu varsinkin paljon. Näissä sentään pärjään melko hyvin kun pelihahmo on niin liukasliikkeinen. Hardilla kun vielä tulisi vetäistyä tuo ensimmäinen ZX läpi niin voisin olla ylpeä itsestäni tämän pelisarjan saralla.

Mega Man X:ää on tullut lähinnä nopeasti kokeiltua, mutta samalta meiningiltä vaikuttaa kuin Zerossa ja ZX:ssä. Tulisipa käsikonsolille nämäkin joskus niin voisi upottaa aikaa kunnolla.

Muihin spinoffeihin (Legends, Battle Network etc.) en ole koskenut.

MasterTK

Siis eihän noissa tarvita nykyään juuri mitään opettelua. Vedin mm9:n yhdeltä istumalta putkeen läpi. >_>

heikki hopo

tämä jos jokin on viikon keskustelu:

[22:49] <mayhem_> k
[22:49] <pepi> k
[22:50] <Lanttu_> k
[22:50] <malluainen> k
[22:52] <MasterTK> k
[22:53] <Paju__> k
[22:54] <MasterTK> k
[22:54] <udikku> k
[22:54] *** mayhem_ lopetti ("")
[22:57] <RTpmwe> k
[22:58] *** RTpmwe lopetti ("")
[22:58] <Paju__> k
[22:59] *** Paju__ lopetti ("")
[23:01] <MasterTK> k
[23:02] <malluainen> k
[23:02] <Lanttu_> k
[23:03] <pepi> tä
[23:03] <Lanttu_> k
[23:07] <hopo> k

Xylitol

(08-23-2010, 07:53 PM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Siis eihän noissa tarvita nykyään juuri mitään opettelua. Vedin mm9:n yhdeltä istumalta putkeen läpi. >_>
Toisin sanoen 2d-tasohyppelytaidoissani on puutteita.

Laatikko

Mega Man 9:ssä monet ovat jääneet siihen samaan himin Bürzikin on jäänyt eli Wily Stage 1:n laaserihuoneeseen. En itsekään aluksi tajunnut mitä siinä pitää tehdä, mutta aikani hutkittuani ratkaisu pomppasi silmien eteen. Concrete Shot on muutenkin aika jännä ase, Ebron kanssa pelatessa opin kanssa, että kudit jäävät seinään kiinni >.>

eebrozgi

Mit, silloin vasta? Mutta joo, velmu ase muiden joukossa. MM9:n aseet on varmaan parhaat kaikista Mega Maneista. Jaksaa käyttää muutenkin kuin bosseissa kun kaikilla joku selkeä käyttötarkoitus.

Mustaviinimarja

Joo itselläni ei ollut yhtään kokemusta sen kummemmin kunnes 2 sta pelasin ja sen yhdeltä seisomalta läpi menin. Game overeita tulin mutta kuitenkin painoin sen täysillä ohitse. Sitten porasin sitä niin monesti kunnes osasin täysin. Sitten kolmosen pariin siirryin ja johan tuntui helpommalta kun kakosta aluksi pelanneena. Kikkoja oli enemmän ja osasin aika hyvin ennakoida robotmasterien heikkoudet. Samoin ensimmäinen bossi kaatuu aina uusissa manneissa kiperän taistelun jälkeen kun opin uuden taktiikan, mutta game overeita ei esim. kympissä ole tullut yhtään. Ei edes ensimmäisellä pelikerralla jolloin pelasin normalilla. (MM2 sta muuten pelaan AINA difficultilla. Normalilla pelaaminen on synti)
Nykyään siis aika hyvin olen masteroinut Megamaneja. Osaan oikeanlaisia taktiikoita uusia tilanteita varten ja parhaimpia väistämiskikkoja. Peleille ominaiset temput olen myös aikahyvin painanut mieleen. Kaikki Megat menee semihelposti läpi.

BürZ

Nyt on koulussa tullut porattua Megaman 2 emulla (Difficult ofc) ja tänään vedin Wily Stage 4 asti ilman Game Overia ja sitten pulttaannuin 3. huoneessa jossa on rata jossa ihme laatta liikkuu ja piikit alhaalla. Kertokaa miten tästä pääsee, kun ei juuri nyt ole motivaatiota alkaa porailemaan alusta ja kokeilemaan.

Laatikko

Wily's Stage 4:n kolmannessa huoneessa ei tietääkseni ole mitään erikoisia esteitä. Jos tarkoitat näkymättömiä laattoja niin käytä Bubble Leadia paljastaaksesi ne aukot maassa. Jos taas tarkoitat niitä raiteilla liikkuvia pieniä platformeja niin Leaf Shield auttaa niiden pulttimunien nirhaamisessa ilman alastippumisen vaaraa.

BürZ

Tulihan se Megaman 2 porattua nyt läpi asti, ainoa game over final bossissa, koska bubblet loppui. Sain myös tietää E-tankkien rajasta 4, kun olin kerännyt kuusi ja yhtäkkiä 3 jäljellä kun käytän, johtuuko tämä password -järjestelmästä vai mistä? Oli muuten uskomaton pulla välillä 1UP droppien suhteen, Wily Stage 2 poratunnelissa tippui ainakin 3 ja jossain muuallakin taisi olla yhtä ihmeellinen kombo.

eebrozgi

(08-28-2010, 07:46 PM)BürZ link Wrote: [ -> ]Sain myös tietää E-tankkien rajasta 4, kun olin kerännyt kuusi ja yhtäkkiä 3 jäljellä kun käytän, johtuuko tämä password -järjestelmästä vai mistä?
Ei kai nyt varsinaisesti, tekijät päättivät että max 4. Sen huomaa aika nopeasti kun kattoo pausemenua.

Aloitin MM10 Hard moden Proto Manilla. Koitin melkein kaikkia kenttiä eikä yksikään läpi.

Laatikko

(08-29-2010, 12:36 AM)eebrozgi link Wrote: [ -> ]Aloitin MM10 Hard moden Proto Manilla. Koitin melkein kaikkia kenttiä eikä yksikään läpi.
Hard Mode oli melkoinen piikki jo pelkästään Rockilla pelatessa. Itse en millään osaa hyödyntää kilpeä ja liukuminenkin jää aika vähälle + kaksi busterin panosta ruudulla kerrallaan on aivan liian vähän.

Other M:n ilmestyy tässä seuraavan viikon perjantaina niin olisi varmaan ihan hyvä paikka ottaa Metroid vuoroon.

Mustaviinimarja

(08-29-2010, 06:57 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ][quote author=eebrozgi link=topic=164.msg9529#msg9529 date=1283042162]
Aloitin MM10 Hard moden Proto Manilla. Koitin melkein kaikkia kenttiä eikä yksikään läpi.
Hard Mode oli melkoinen piikki jo pelkästään Rockilla pelatessa. Itse en millään osaa hyödyntää kilpeä ja liukuminenkin jää aika vähälle + kaksi busterin panosta ruudulla kerrallaan on aivan liian vähän.

Other M:n ilmestyy tässä seuraavan viikon perjantaina niin olisi varmaan ihan hyvä paikka ottaa Metroid vuoroon.
[/quote]Njoo aika jänskiä arvosteluja toinen ämmä saanut. Pelasin juuri Zero missionin mindfuck runina läpi eli keräsin roinaa miten lystäsi ilman mitään logiikkaa ja tavoitetta. Prime1 sen ajattelin aloitella huomenna.

Jostain syystä Prime 3 himottaa aivan tuhottomasti. Ongelma on vaan ettei ole massia kyseisen pelin hankkimiseen vaikka secondhand storesta kahdellakympillä bongasin.

Laatikko

(08-29-2010, 07:41 PM)Mustaviinimarja link Wrote: [ -> ]Njoo aika jänskiä arvosteluja toinen ämmä saanut. Pelasin juuri Zero missionin mindfuck runina läpi eli keräsin roinaa miten lystäsi ilman mitään logiikkaa ja tavoitetta. Prime1 sen ajattelin aloitella huomenna.
Onko tuossa Zero Missionissa muuten mahdollista skipata Power Grippiä? Joskus koitin oma-aloitteisesti mennä peli läpi keräämällä mahdollisimman vähän kaikkea, mutta tuossa kohdin pulttaannuin kun en halunnut tuota itemiä.

Mustaviinimarja

(08-30-2010, 05:08 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ][quote author=Mustaviinimarja link=topic=164.msg9547#msg9547 date=1283110873]
Njoo aika jänskiä arvosteluja toinen ämmä saanut. Pelasin juuri Zero missionin mindfuck runina läpi eli keräsin roinaa miten lystäsi ilman mitään logiikkaa ja tavoitetta. Prime1 sen ajattelin aloitella huomenna.
Onko tuossa Zero Missionissa muuten mahdollista skipata Power Grippiä? Joskus koitin oma-aloitteisesti mennä peli läpi keräämällä mahdollisimman vähän kaikkea, mutta tuossa kohdin pulttaannuin kun en halunnut tuota itemiä.
[/quote]Kyllä se teoriassa vissiin on mahdollista. Pitää vaan masteroida infinite bomb jump ja sen sellaiset kikat.

eebrozgi

(08-30-2010, 07:23 AM)Mustaviinimarja link Wrote: [ -> ][quote author=Laatikko link=topic=164.msg9552#msg9552 date=1283144895]
Onko tuossa Zero Missionissa muuten mahdollista skipata Power Grippiä? Joskus koitin oma-aloitteisesti mennä peli läpi keräämällä mahdollisimman vähän kaikkea, mutta tuossa kohdin pulttaannuin kun en halunnut tuota itemiä.
Kyllä se teoriassa vissiin on mahdollista. Pitää vaan masteroida infinite bomb jump ja sen sellaiset kikat.
[/quote]Ei. Muistan kokeilleeni tuota joskus (kera pommihypynkin) mutta jokin läpäisemätön kohta siinä tuli aika nopeasti, en muista mikä. Saattaa myös olla että olin orpo, mutta sen muistan, etten helpolla luovuttanut.

Laatikko

Kyseessähän on se köynnöspallo Norfairissa, joka ei lähde pois ennenkuin on hankkinut Power Gripin. Sitä ei saa tietääkseni kierrettyäkään millään tavoin kun kiertelin maita mantuja toivossa, että löytäisin vaihtoehtoisen reitin. Infinite Bomb Jump ei myöskään auta tässä tilanteessa, koska Power Grip -huoneessa ovi ei aukea ennenkuin saa sen, vaikka oven luo IBJ:n avulla ovelle pääsisikin.

Mustaviinimarja

(08-30-2010, 01:49 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]Kyseessähän on se köynnöspallo Norfairissa, joka ei lähde pois ennenkuin on hankkinut Power Gripin. Sitä ei saa tietääkseni kierrettyäkään millään tavoin kun kiertelin maita mantuja toivossa, että löytäisin vaihtoehtoisen reitin. Infinite Bomb Jump ei myöskään auta tässä tilanteessa, koska Power Grip -huoneessa ovi ei aukea ennenkuin saa sen, vaikka oven luo IBJ:n avulla ovelle pääsisikin.
Köynöspallo? Tarkoitatko imago coccoonia?

Nosiis aikuista imagoahan ei tarvi piestä jotta saa supamissillet jotta voi edetä Ridleyssä. On toinenkin reitti jos nyt niitä tarkoitit.



Niijoo nyt käväsin tarkistamassa mitä tarkoitit ja kieltämättä tommonen kives mihin tarvis Zebesin happomatoja on tiellä.

Mustaviinimarja

Nyt tuli tavoitteeksi ennen toisen ämmän hankkimista mennä Super Metroid 100% läpi. En ole ennen tätä mennyt.

Laatikko

Läpäisin Other M:n tänään ja yllätyin erittäin positiivisesti. Hypeni oli aluksi aika matalalla, nousi sitten uusiin sfääreihin E3:n aikaan ja laski tasaista tahtia alaspäin. Pelin pelattuani olin kuitenkin hyvin tyytyväinen lopulliseen tuotokseen ja vaikka valittamisen varaa jäi parista asiasta niin kyllä tämä on todella toimiva ja koukuttava seikkailu.

EDIT: Tosiaan, spoilers ahead.

Pelihän oli valitettavasti aika lyhyt verrattuina Primeihin, mutta on silti läheisimpiin sukulaisiin, eli Fusioniin ja Zero Missioniin, verrattuna oikein sopivan pituinen. Hieman kuitenkin jäi sellainen olo, että kaikki loppui vähän äkkiä, luulin pelissä olevan nimittäin vielä sektorit 4, 5 ja 6 Fusionin tapaan. Epäilykset alkoivat heräilemään kun Federaation tyyppejä kupsahteli oikein kilpaa ja sektorit eivät numeroiltaan vastanneet Fusionin teemoja. Ilokseni huomasin kuitenkin, että kahdeksantuntisen seikkailun päätyttyä kasassa oli vasta 35% kaikesta roinasta, joita taidan sitten mennä etsiskelemään.

Olen kuullut monelta taholta valitusta tarinasta ja dialogista, mutta itseäni ne eivät alkaneet häiritä missään vaiheessa, vaikka Samuksen monologit olisivat paikoitellen voineet olla vähän lyhyempiä. Juonenkäänteen olivat hyvin toteutettuja, ne saivat ainakin itseni miettimään tapahtumia kahteen otteeseen ja punnitsemaan mahdollisia jatkoja tarinalle. Suurin osa henkilöistä oli aika tyhjiä, mutta toimittivat asiaansa kiitettävästi. Adam ja Anthony jäivät kuitenkin mieleen onnistuneina hahmoina, erityisesti Anthony pisti monta kertaa hymyilyttämään ja hänen eloonjäämisensä vasta ilostuttikin.

Itse toiminta kaikista epäilyksistäni huolimatta toimi varsin mallikkaasti ja oli monesti jopa niin nautittavan sulavaa, että fiilis pelin suhteen oli aivan katossa ja tuntui oikeasti olevansa Samuksen puikoissa. Kenttäsuunnittelu ei ollut mitenkään ertyistä, mutta onneksi eteen puskettiin koko ajan uusia elementtejä, jotka eivät hoituneet ihan itsestäänselvästi, ja paikoittain alueet olivat todella mielenkiintoisia ja hienon näköisiä, että jäi hetkeksi hyppelemään paikoilleen. Cutscenet olivat todellista silmänherkkua ja ne oli liitetty mukaan pääasiassa hyvin saumattomasti ja toiminta jatkui siitä hyvin luontevasti. First person -mode ei ole aivan ongelmiton, mutta toimii pienen totuttelun jälkeen hyvin.

Tunnelma oli myös todella käsinkosketeltavissa ja hyvin Metroidmainen, välillä oikeasti vähän arvelutti hyppiä huolettomasti vain eteenpäin, koska joissain paikoissa oli niin ikävän näköisiä nurkkia ja soppeja, josta olisi voinut hypätä vaikka minkälainen örmö silmien eteen. Musiikki oli vahvasti tukena tunnelmanluojana, mutta valitettavasti siitä ei muuhun sitten juurikaan ollut paria veisua lukuunottamatta. Odotin enemmän melodiapainoitteista musiikkia, mutta sitä vastoin saimmekin ambiettista musiikkia pelin täydeltä. Sopii peliin todella hyvin, mutta muuten ei kauhean kiinnostavaa.

Suurin osa bossitappeluista oli todella näyttäviä ja hauskoja pelata, välillä vastaan tuli kuitenkin vähemmän mielenkiintoinen mörkö, jonka olisi suosiolla halunnut vain ohittaa. Pelin lopetukseen petyin harmikseni, odotin jotain todella näyttävää ja yllättävää, mutta viimeinen taisto olikin vain kömpelöa first person -suhtailua, jossa en edes tiennyt mitä pitää tehdä. Taisin kuolla siinä game overiin lähemmän 20 kertaa kun ei ollut ideaakaan mitä siinä pitää tehdä. Ridley jätti kuitenkin suurimman vaikutuksen, kaikenkaikkiaan hyvin tunnepitoinen ja näyttävä taistelu. Pidin myös kaikista viittauksista aiempiin Metroideihin bossien ja vihollisten muodossa, Nightmaren nähtyäni melkein kiljahdin riemusta.

Peli oli oikeasti haastava, paikoitellen jopa todellinen piikki. Pickupeja ei onneksi tarvitse alkaa keräämään kesken toiminnan vaan ollaan aivan omillaan. Keskittymissysteemi toi omaa ilmettä mukaan tiukkoihin paikkoihin, oli nimittäin usein sellainen epätoivon fiilis löytää se soppi, jonne mennä etsimään turvaa ihan hetkeksi. Oli todella tyydyttävää onnistua tekemään tuo ihan sekunnin kymmenesosien turvin ennenkuin otti uudestaan pataansa.

Kauheat ennakkoluulot monella, mutta todella mainio tekelehän tästä tuli. Ansaitsee aivan kevyesti Metroid-nimensä.
Pages: 1 2 3 4