Smash Finland Foorumi

Full Version: Melee vs Brawl, communityt, turnaukset, miitit yms. avointa keskustelua
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4

bËst

(03-03-2011, 04:19 PM)Laatikko link Wrote:Nykyään tilanne ei olekaan enää uusille ihan vastaava vaan he ovat kerenneet puuttumaan ta seuraamaan keskusteluja täällä ja muodostamaan siitä mielikuvia scenestä. Tässä mielestäni onkin se avainpointti, että jotkut ovat käytöksellään antaneet scenestä epämiellyttävän kuvan jo foorumeilla, jolloin jollekin saattaa olla aika iso askel lähteä mukaan turnauksiin ja hypätä suoraan mukaan. Monet ovat tämän jo ylittäneet, mutta huonon kuvan antaminen scenestä on vain jatkunut. Monet lähtisivät mukaan vain mielenkiinnosta katselemaan ja tutustumaan, mutta kiinnostus saattaa kadota aika nopeasti scenemme käytöksen perusteella.

This. Erityisesti boldattu kohta. Asia jota en ole ikinä ymmärtänyt miksi puolella tai toisella piti tähän sortua. Voin allekirjoittaa että en ole itekään ollut tässä täydellinen, mutta ainakin otin kritiikin vastaan ja kehitystä tapahtui. Uskon notta kaikki tunnistavat jos ovat tähän puolelta tai toiselta sortuneet ja oikeasti haluaisin kysyä perusteluja: Minkä helvetin takia tätä on pitänyt harrastaa???? Ite älysin sen vaikuttavuuden kun törmäsin ite samanlaiseen ja tuntu paskalta. Joku joka uskaltaa tunnustaa että on tähän sortunut niin voisi antaa perustelun. Jos mitään järkevää perustelua ei oo, niin eikös asia oo silloon aika setvitty ja voi vaan kahtoa peiliin nöyränä

TaisteluJaska

Yhtäkkiä Jeesus

saska

siks ku kaikki muukki

DonCoon

Täällähän mielipiteet muuttuvat rajusti ykskaks. <_<

-LzR-

Eikö mielipiteen muuttuminen ole juuri se haluttu reaktio parempaan suuntaan?

DonCoon

Juuh, mutta on hauskaa nähdä viestejä henkilöiltä, jotka ennen kirjoittivat tyyliin "Brawl paska ei jaksa sellaista <_<" ovatkin nyt sitten ihan muina miehinä "Jeah, voisi yrittää tulla paremmin toimeen" ja niin jeesuksia kuin olla ja voi.
Tiedän sille nimityksenkin: Tekopyhyys.

Noh, mutta ei siitä sen enempää. Kunhan nuo turhat riitelyt nyt katoaisi, niin hyvä.

- Niin ja tietty myös ne turhanpäiväiset "Ainahan brawlia on pakko morkata hieman 8)" jutut voisi kanssa lopettaa. Eiköhän melkein kaikkien mielipide brawlista ollut jo tullut vuosia sitten esille? mm. nuo tuollaiset turhat huulenheitot ovat olleet yksi syy, miksi jotkin naurettavimmista sanataistoista ja mielipideriidoista ovat alkaneet + miksi (ymmärtämäni mukaan) brawlia pelaavat ovat kiertäneet meleeryhmät hieman kauempaa. Eihän sellaisia flamewareja luettuaan voi miettiä muuta, kuin "Mitenköhän meikäläistä sitten kohdellaan/mitä musta nyt sitten ajatellaan jos menen tuonne miittiin, kun kerta jo netissä on tällainen meininki?".

TaisteluJaska

Soli läppä. Jeesus is the man.

mayhem_

(03-04-2011, 12:04 AM)DonCoon link Wrote:Juuh, mutta on hauskaa nähdä viestejä henkilöiltä, jotka ennen kirjoittivat tyyliin "Brawl paska ei jaksa sellaista <_<" ovatkin nyt sitten ihan muina miehinä "Jeah, voisi yrittää tulla paremmin toimeen" ja niin jeesuksia kuin olla ja voi.
Tiedän sille nimityksenkin: Tekopyhyys.

Ei se mun oma mielipide siitä, että brawl ei oo yhtä competitive peli ku melee oo muuttumassa tässä mihinkään, mutta ei se estä sitä ettenkö vois tutustua uuteen porukkaan ja pelailla heidän kanssa niin meleetä kuin brawliakin.

DonCoon

(03-04-2011, 06:03 AM)mayhem_ link Wrote:[quote author=DonCoon link=topic=217.msg15117#msg15117 date=1299197064]
Juuh, mutta on hauskaa nähdä viestejä henkilöiltä, jotka ennen kirjoittivat tyyliin "Brawl paska ei jaksa sellaista <_<" ovatkin nyt sitten ihan muina miehinä "Jeah, voisi yrittää tulla paremmin toimeen" ja niin jeesuksia kuin olla ja voi.
Tiedän sille nimityksenkin: Tekopyhyys.
Ei se mun oma mielipide siitä, että brawl ei oo yhtä competitive peli ku melee oo muuttumassa tässä mihinkään, mutta ei se estä sitä ettenkö vois tutustua uuteen porukkaan ja pelailla heidän kanssa niin meleetä kuin brawliakin.
[/quote]
En tarkoittanutkaan sitä. Ylipäätänsä ihmiset jotka ennen olivat suhkot agressiivisia brawlia kohtaan, haukkuivat koko pelin pystyyn (ja samalla sitä pelaavat ihmiset), ovatkin nyt positiivisemmalla asenteella täällä ja käyttäytyvät paljon mukavemmin myös pelaajia kohtaan. Erityisesti tämän topicin myötä tuntuu kaikkien asenne muuttuneen, vaikkakin samoista asioista oltiin huomauteltu jo paljon ennen mallun postia (mm. loota oli useaan otteeseen tuonut suhkot samoja asioita esille, aivan yhtä asiallisesti, mutta porukka päättikin sitten jättää kaiken huomiotta ja jatkaa "Joo, muttakun brawl-" asenteella).

Hyvä juttuhan se vain olisi, jos viimeinkin saisi kaikki pelaajat yhteisymmärrykseen ja samoihin miitteihin. Kuten bËst (?) taisikin jo sanoa, se "berliinin smashin muuri" on ollut pystyssä jo aivan liian kauan. Jos porukkaa saisi oikeasti yhteen kunnolla, niin omissa silmissäni tätä voisi oikeastikkin kutsua jo smash yhteisöksi ja sceneksi. Minulle kun "yhteisö" ei tarkoita sitä, että ollaan jakauduttu eri leireihin.

MasterTK

No pyritään siihen että molemmat puolet tulevat juttuun toistensa kanssa, oli peleistä sitten mitä mieltä tahansa. Turhapa tässä enää menneitä on alkaa kaivelemaan, koska se ei auta mitään, vaan aloitetaan nyt uusi suunta. Siihen pystyy jokainen vaikuttamaan omalla käytöksellään.

bËst

(03-04-2011, 07:47 AM)DonCoon link Wrote:En tarkoittanutkaan sitä. Ylipäätänsä ihmiset jotka ennen olivat suhkot agressiivisia brawlia kohtaan, haukkuivat koko pelin pystyyn (ja samalla sitä pelaavat ihmiset), ovatkin nyt positiivisemmalla asenteella täällä ja käyttäytyvät paljon mukavemmin myös pelaajia kohtaan. Erityisesti tämän topicin myötä tuntuu kaikkien asenne muuttuneen, vaikkakin samoista asioista oltiin huomauteltu jo paljon ennen mallun postia (mm. loota oli useaan otteeseen tuonut suhkot samoja asioita esille, aivan yhtä asiallisesti, mutta porukka päättikin sitten jättää kaiken huomiotta ja jatkaa "Joo, muttakun brawl-" asenteella).

En nyt sanoisin tekopyhyydeksi. Tokko kummankaan osapuolen mielipide siitä muuttuu kumpi on parempi peli. Mutta olettaisin molempien osapuolien näyttävän tässä sitä vihreää valoa toiselleen, eli siitä turhasta morkkauksesta on päästy yli.

DonCoon

Menikö ohi?
(03-04-2011, 07:47 AM)DonCoon link Wrote:haukkuivat koko pelin pystyyn (ja samalla sitä pelaavat ihmiset)

Mielipiteet peleistä tuskin olivat koskaan mikään suuri ongelma, sillä kaikki tajusivat, että toinen tykkää A:sta toinen B:stä.
Ongelmana oli kylläkin ne mielipideviestien sekaan kirjoitetut omat mielipiteet "brawlin pelaajista" ja vastaavat, aivan turhat ja pikkumaiset asiat.
Jos joku uskaltaa kieltää sen, etteikö muka "brawlin pelaajia" kohtaan käyttäydytty suhkot törkeästi (mm. NoF Smash-alue) niin se vaatii jo huonoa muistia.
Kuinka monta kertaa Brawl-keskusteluihinkin piti Melee-intoilijoiden käydä kirjoittamassa sama mielipiteensä jatkuvasti, aivan turhaan?
Smash-alueella poikkesi joku käyttäjä joka kertoi miksi pitää pelistä (tai kirjoitti "Hyvä peli") niin heti paskamyrsky ja viestejä "Melee on parempi kun wavedash" ja "Brawlia ei kannata pelata, kun tyhmää peliä pelatessa on itsekin tyhmä" jne. Tottakai tuon kaltaisia viestejä luettaessa jotkut haluavat kiertää tällaiset kirjoittajat kaukaa.

MasterTK

Jep, mutta nythän tässä on nimenomaan tarkoitus korjata tilanne ja yhdistää skeneä.

bËst

(03-04-2011, 08:44 AM)DonCoon link Wrote:Menikö ohi?
[quote author=DonCoon link=topic=217.msg15124#msg15124 date=1299224854]
haukkuivat koko pelin pystyyn (ja samalla sitä pelaavat ihmiset)

Mielipiteet peleistä tuskin olivat koskaan mikään suuri ongelma, sillä kaikki tajusivat, että toinen tykkää A:sta toinen B:stä.
Ongelmana oli kylläkin ne mielipideviestien sekaan kirjoitetut omat mielipiteet "brawlin pelaajista" ja vastaavat, aivan turhat ja pikkumaiset asiat.
Jos joku uskaltaa kieltää sen, etteikö muka "brawlin pelaajia" kohtaan käyttäydytty suhkot törkeästi (mm. NoF Smash-alue) niin se vaatii jo huonoa muistia.
Kuinka monta kertaa Brawl-keskusteluihinkin piti Melee-intoilijoiden käydä kirjoittamassa sama mielipiteensä jatkuvasti, aivan turhaan?
Smash-alueella poikkesi joku käyttäjä joka kertoi miksi pitää pelistä (tai kirjoitti "Hyvä peli") niin heti paskamyrsky ja viestejä "Melee on parempi kun wavedash" ja "Brawlia ei kannata pelata, kun tyhmää peliä pelatessa on itsekin tyhmä" jne. Tottakai tuon kaltaisia viestejä luettaessa jotkut haluavat kiertää tällaiset kirjoittajat kaukaa.
[/quote]

Ei mennyt ohi. Koitin vain summata lyhyeeseen lauseeseen, että virheistä oppii ja jokainen tuntuu näyttävän että voivat kasvaa asian kanssa järkevämpään suuntaan. Mutta tuntuu vaikealta puhua toisten puolesta. Totean siis vain, että itse ainakin olen "kasvanut" asian kanssa suvaitsevammaksi.

Lanttu

Jopas. Itse olen joskus ihan viime aikoina miettinyt aivan samaa asiaa. Ovat kumminkin saman sarjan pelejä ja osa (joskin ilmeisesti pieni) molemmissa peleissä mukana olevista ihmisistä ovat samoja. Olen ehdottomasti skenene yhteyistämisen kannalla, vaikka itseä ei nykyään kumpikaan peli juuri turnausmielessä kiinnosta. Nähtävästi tähän on realistisempi mahdollisuuskin tämän ketjun perusteella. En muista itse brawlia erityisemmin morkanneeni, mitä nyt sen julkaisun jälkeen piti aina kerran turnauksessa Lootalle asiasta mainita.8) En pidä pelistä erityisesti, mutta ei minulla sitä pelaavia vastaan mitään ole.

Samura1man mainitsi Melee/Brawl onlyn naurettavuuden. En nyt ainakaan edellisestä Seinäjoen turnauksesta tarkalleen muista, kun en mukana ollut, mutta jotenkin on jäänyt mielikuva, että jokaisessa turnauksessa olisi ollut myös jokin Brawl-turnaus. Joko singlesit tai doublesit. Siitä huolimatta, että suurin osa Melee-skenestä eivät ole innostuneita Brawlista. Poikkeuksena toki minun pitämäni turnaus Jyväskylässä viime kesänä. Syynä oli 100% tilanpuute. Melee oli selkeästi prioriteettilistan ykkönen, joten Brawl oli pakko karsia pois. Jos vielä joskus saan samassa paikassa turnauksen pidettyä, niin sama linja tulee valitettavasti jatkumaan. Tosin edes tiedä lähtisinkö sitä edes nimittämään turnaukseksi vai pitäisinkö sen vapaamman tyylisenä miittinä. Viime kesä todisti, että sellainen voisi toimia todella hyvin.

Vielä näin Brawlaajille ja yleisestikin uusille, kannattaa vain lähteä aktiivisesti mukaan, ja pyrkiä minimoimaan taustalla istuminen (siis koko turnauksen ajan). Itsekin olin varsin ulalla ja syrjässä ensimmäisen turnauksen, mutta kun seuraavan tulemisessa kesti ja kesti, niin kyllästyin ja järjestin itse. Samalla tuli pakostakin tutustuttua paremmin ihmisiin, eikä turnauksesta saatu loistava palautekkaan hassummalta tuntunut. Toki olin itse tässä vaiheessa "jo" 18 iältäni, mutta ikääkin voi käyttää tekosyynä vain tiettyyn pisteeseen asti. Esimerkiksi Paju on ollut monella tapaa hyvin aktiivisenä mukana jo pidemmän aikaa, vaikka täytti 16 vasta viime vuoden loppupuolella.

MasterTK

LZR, tulehan Tampereelle poraamaan smashia ja miksei samalla muitakin pelejä joku viikonloppu, niin sen jälkeen et tunne itseäsi enää koskaan ulkopuoliseksi.  8) Voit yöpyä vaikka meillä tai jonkun muun luona ja tutustua porukkaan.

mayhem_

RTn kanssa porattu käytännössä joka päivä viimeset 2kk (tosin nyt on ollu viikko taukoo ku se homo lähti kuusamoon). Täällä tampreella riittä kyllä pora seuraa, että tänne vaan joskus niin voidaan meleessä kouluttaa kyl ;)

TaisteluJaska

Hehe, "Seinäruususta mieheksi" esimerkkinä paras on kuiten Burzi. Äijä pyöri seiniä pitkin ekoilla kerroilla mutta nykyään se pomppaa samantien poran pariin ja muutenki äijä koneistunu. Meinas ottaa matsivoiton musta Muhoksella.

HippiEetu

Peace & love, ei mulla muuta!: )

-LzR-

(03-04-2011, 01:07 PM)MasterTK link Wrote:LZR, tulehan Tampereelle poraamaan smashia ja miksei samalla muitakin pelejä joku viikonloppu, niin sen jälkeen et tunne itseäsi enää koskaan ulkopuoliseksi.  8) Voit yöpyä vaikka meillä tai jonkun muun luona ja tutustua porukkaan.

Pidetään mielessä. Yöksi ei tarvitse mun tulla ku sukulaisia asuu Pispalan puolella.
Pages: 1 2 3 4