11-01-2010, 10:13 AM
(10-31-2010, 04:36 PM)bËst link Wrote: Siis ite en jaksa sisäistää miksi sitä pitää tehdä niin meleemäistä. Vaikka tuo oli jo paaaaaaljon lähempänä meleetä kui alkuperäinen lawli, niin silti se on lawl. Ei siitä pääse mihinkään. Ja se on kokonaan eri peli. En tajua miksei asian vois vain antaa olla -_-.Hauskaa... Vielä vuosi tai kaksi sitten valitettiin siitä, että miksei Brawl ole Melee 2. Joten kysynpä nyt: Miksei asian voinut vain antaa olla? Tai kysynpä vielä tätäkin: Miksei asian voi vain antaa olla, edelleen? Vieläkin kuuluu toisinaan noita "Yhyy, brawl on kökkö kun on melee ja se ei ole melee ja melee" viestejä, mitä itse selasin täällä läpi.
11-01-2010, 01:05 PM
Frozen, se on kait joku psykologinen juttu.
In nutshell: Kun ihminen kerran on päättänyt olla jotain mieltä ja hän identifioituu tähän mielipiteeseen, niin silloin mielipiteen muuttaminen tarvii monesti muutakin kuin puhdasta logiikkaa. Kun tiedostaa sen että ihminen ei ole mitä hän ajattelee (no tuostakin voi väitellä mutta itse vakaasti uskon näin) niin pystyy irtautumaan helpommin ajattelumalleista jotka eivät enää palvele tätä hetkeä. Itseäni mukaanlukien en tunne ketään joka ei olisi tätä edes joskus tehny. Pelottavintahan on kun mennään näissä asioissa äärimmäisyyksiin, ja aletaan tappamaan Jumalan/oikeudenmukaisuuden nimiin. Kanacombo.
11-01-2010, 01:06 PM
Melee-uskovaisuus on retardia
(11-01-2010, 01:05 PM)TaisteluJaska link Wrote: Frozen, se on kait joku psykologinen juttu. En tajunnu tästä mitään eli hyvä post >_> (11-01-2010, 12:51 PM)Semikami link Wrote: Tämä on hyvä asia, jos jaksan hankkia Japsi lawlini takaisin Mustikselta. Ei kiirettä sillä avoimesta betasta ei ole vielä tietoakaan
11-01-2010, 02:57 PM
Eihän tuo edes toimi japsibrawlissa? Pitää lähes poikkeuksetta olla NTSC...
11-01-2010, 03:45 PM
Peli on ainakin ulkoisesti täysin sama ääniä ja tekstejä lukuunottamatta (+ joku Mother 3 demo siellä masterpieceissä), mutta ohjelmoituna en olekaan niin varma kerta kun tässä siitä oli puhe.
11-01-2010, 04:15 PM
(11-01-2010, 03:45 PM)Laatikko link Wrote: Peli on ainakin ulkoisesti täysin sama ääniä ja tekstejä lukuunottamatta (+ joku Mother 3 demo siellä masterpieceissä), mutta ohjelmoituna en olekaan niin varma kerta kun tässä siitä oli puhe. Pelin mekaniikan muokkaamisessa on vielä suuria haasteita: landing detection (meleessä hahmot laskeutuvat polvilleen, brawlissa jaloilleen, käytännössä tämä tarkoittaa sitä että esimerkiksi l-cancelin ja shl:in ajoitus on erilainen kuin meleessä), crouch cancel, clone engine (roy, mewtwo, pichu), brawlin di (aiheuttaa sen että hahmot selviävät pidempään mutta itse pidän brawlin di:sta koska sen mekaniikka on meleetä monimutkaisempi, tässä buffaisin vain tappoiskujen knockbackia) Edistystä tapahtuu kuitenkin kokoajan, viimeisimmät edistysaskeleet ovat l-cancel hitlagin aikana ja meteor cancelin ajoituksen muokkaus.
11-01-2010, 04:28 PM
itse pidän brawlin di:sta koska sen mekaniikka on meleetä monimutkaisempi
KISS
11-01-2010, 05:37 PM
(11-01-2010, 04:28 PM)saska link Wrote: itse pidän brawlin di:sta koska sen mekaniikka on meleetä monimutkaisempi http://www.smashboards.com/showthread.php?t=221969 Onko meleessä momentum cancelia?
11-01-2010, 05:40 PM
Varmaan saska tarkotti sitä, että monimutkasempi ei oo aina parempi. Meleen DI-järjestelmä on ainakin minun mielestä juuri hyvä.
11-01-2010, 08:54 PM
(11-01-2010, 05:40 PM)udikku link Wrote: Varmaan saska tarkotti sitä, että monimutkasempi ei oo aina parempi. Meleen DI-järjestelmä on ainakin minun mielestä juuri hyvä. Meleen DI-järjestelmässä ei oo mitään vikaa mutta jos se ois monimutkasempi kuin Brawlissa niin se ois varmasti parempi 8) Ajattelin vaan että monimutkasempi = lisää pelin syvyyttä, melee on teknisesti paljon rawlia monimutkaisempi ja uskallan väittää että kahdesta pelistä se on myös syvällisempi. Toisaalta Rawlin di + meleen arvot mahdollistaa elämisen tavallista pidempään. Kato RT on alkanu tykätä Brawlista
11-01-2010, 09:03 PM
(11-01-2010, 08:54 PM)Joosef link Wrote: monimutkasempi = lisää pelin syvyyttä http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle http://www.sirlin.net/articles/subtractive-design.html e: mun piti linkata tähän yks jööti b mutta en löytänyt sitä
11-01-2010, 10:37 PM
(11-01-2010, 09:03 PM)saska link Wrote: [quote author=Joosef link=topic=153.msg11457#msg11457 date=1288644892] http://www.straferight.com/photopost/dat..._wrong.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle http://www.sirlin.net/articles/subtractive-design.html e: mun piti linkata tähän yks jööti b mutta en löytänyt sitä [/quote] ...siis mitä yrität sanoa? Olisi helpompaa ymmärtää jos panostaisit viestiisi muotoilemalla oman kantasi muillakin kuin linkeillä tai internet termeillä. Melee ei ole hyvä peli ainoastaan yksinkertaisen ja toimivan peli-idean takia vaan koska sen pelimekaniikka on tarpeeksi monimutkainen ja haasteellinen kaikkine tekniikoinen yms. Monimutkaistamalla yhtä pelin osa-aluetta saadaan lisää syvällisyyttä, tästä puhuin, en koko peli-idean monimutkaistamisesta.
12-13-2010, 08:23 AM
http://www.justin.tv/thetantalus/b/275498726
Jos ketään kiinnostaa tässä stream tallenne uusimmasta PM turnauksesta, Chu alkaa rapettaa (voitti turnauksen lirbyllä) 0:32:00 ->
01-16-2011, 01:00 AM
|
Users browsing this thread: 2 Guest(s)