Jos meleen häksäämisestä puhutaan niin brawliin verrattuna se on moninkertaisesti vaikeampaa esimerkiksi sen takia että muutokset pitää tehdä suoraan pelin ISOon ja niitä pitää testata joko tietokoneella tai sitten polttaa jatkuvasti levyjä/tai ladata peliä usbin kautta. Noita ongelmia/haasteita on meleen häksäyksessä aika paljon mutta en nyt jaksa muistaa muita juttuja. Project m topicissa on aina välillä keskustelua siitä että miksi meleetä ei häksätä ja perustelut siihen oli aika vakuuttavat, Rawlin häksäys on paljon pidemmälle kehittyneempää ja käytännöllisesti katsoen järkevämpää. Toinen syy, ja tämä tulee suoraan yhden tekijän suusta, oli että olisi hirvittävän vaivailloista lisätä meleeseen uusia hahmoja sekä kenttiä.Tietysti voi aina teorisoida miten meleestä saisi tasapainoisemman mutta pidän itse sitä ajanhukkana sillä mitä luultavammin projekt balanced melee jää haaveeksi. Jotain kuvaa meleen häksäämisen vaikeudesta voi saada esimerkiksi jos yrittää laittaa peliin custom biisejä.