Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen SSBB -keskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Big Boss

VOE MULKKU!!

Laatikko

Quote:UPDATE: Some more confirmation concerning MK.

"As an MK main and frame expert, I'm really upset that this exists.


MK perfect Planking (input maps and data)

00 : 00 : dash input from edge
01 : 98 : hold a-stick forward
02 : 96 : initiate FF (a-stick down)
05 : 89 : hold a-stick towards ledge
06 : 90 : MK ledge snap initiates
12 : 80 : flashing "intangible" animation start
30 : 50 : earliest ledge drop input
31 : 48 : ledge drops earliest, input up-air
33 : 45 : earliest up-air hits
44 : 26 : input second up-air / dimensional cape
46 : 23 : optional second up air hits
51 : 15 : flashing "intangible animation end
52 : 13 : no longer inv. (tested and accurate)
57 : 05 : "choice planking option" input
58 : 03 : FAF from second up-air

MK's earliest QC ledgehog initiates "snap" animation frame 6
invincibility does not deprecate after a ledgedrop
MK has 21 frames invincibility from ledge drop input, this is not counting invincibility on the ledge.

As you can see, planking rapes math and the game. You don't actually even need to be CLOSE to frame perfect for this to be unpunishable. Basically you just need to be conscious, ie not in a coma.

Tested several frame perfect options for beating out Planking including desynch ice-blocks. No option works on any of the neutral-neutrals (not the MLG crap stages), except Yoshi's story if MK chooses to do ABSOLUTELY NOTHING AT ALL. Desynch ice-blocks cannot be arced to even potentially land a hit if MK doesn't literally put himself directly in the path of them. No explosive can hit him from the stage. He has an option to avoid ANY projectile or item drop with over choice reaction time frames to choose the optimal (obvious and easy generally) means of avoiding said projectile/item. No character at the ledge can possibly punish this with any aerial or special due to the combination of transcendent priority, invincibility, and an effectively unlimited recovery.

Even frame-perfect PS to ledgesnap will not allow for punishing MK. Dimensional Cape allows for a safe return to the stage OR to the ledge. He cannot nado back onstage from a FF up-air x2 but he can from a non-FF up-air. Shuttle loop, drill rush, dimensional cape, gliding under the stage, and nair/uair/fair give him an option to respond to any antiplanking measure either with no hits exchanged or more commonly with the opponent losing a stock.

Not even MK can beat out perfect planking MK."

Contribution by Veril.

This changes things slightly. I expected there to be at least 1 somewhat viable option, or PS to edge grab to be at least a road block for MK to hurdle over, but it's not. Most shocking is that MK himself cannot stop it.
D:

-LzR-

Eikös tuo jo teidetty, planking on mahdotonta voittaa.
Onneksi se on bannitty.

Laatikko

(06-28-2010, 09:23 AM)-LzR- link Wrote:Eikös tuo jo teidetty, planking on mahdotonta voittaa.
Onneksi se on bannitty.
Tietääkseni plankingista ajateltiin ennen, että se on miltei mahdotonta pysäyttää ja vaikea tehdä, mutta tämän syventymisen mukana huomattiinkin, että se on tosiaankin pysäyttämätöntä ja ei vaadi edes täydellistä ajoitusta.

On aika heikko tuo tämänhetkinen rajoitus plankkausta kohtaan. Toivottavasti asia ei jää siihen vaan keksitään jotain tehokkaampaa.

Big Boss

Onko tubessa plankkauksesta jo videoita?  :o

-LzR-

Sehän on jo yli vuoden vanha temppu. Ja se on mielestäni aika rajoitettua, 50 ledge grabilla voi plankata ehkä minuutin pari minkä jälkeen ei saa ledgeen enää koskeakkaan.

Big Boss

Miten Riivolutionilla saa kenttä hackerit toimimaan? SD kortillani on "SSBB" kansio hahmo textuureille, jotka toimivat, mutta kenttä hackereille ei näy paikkaa... Minne ne pitäisi tallettaa?

Laatikko

Heitä kenttätexturet samaan kansioon kuin hahmotexturet, sinne heitetään kaikki mahdolliset texture- ja musiikkihackit.

Big Boss

Mihin muotoon musiikit pitää laittaa, jos haluan esimerkiksi Final Destination Trololo musiikin? Nehän tulevat aina .brstm tiedostona, mutta mitä niiden eteen pitää kirjoittaa?

-LzR-

http://www.smashboards.com/showthread.php?t=245410

Tuossa on lista nimistä ja miten se tehdään.

Susi

Apexissa riehuu ainakin kolme Anubis-tiimiä. M2K ja Lee näistä parhaiten sijoittui. (vähintään kolmanneksi)
Ally tiimasi veljensä kanssa ja sijoittui sijalle 5. Japanilaisista tiimeistä paras sijalla 7. Japanilaisille toivotaan nyt sitte parempaa peliä singeleseihin.

+PERHANAN STRIIMI KU EI YÖLLÄ TOIMINU SUOMESSA ASTI. Neukun ja Pajun huomasin Melee-striimissä itkemässä.

Ja tohon plankkaamisen vielä: Joitain tässä suhteessa todella heikkoja hahmoja vastaan (Jöpö, Falco) voi plankata myös niin että käyttää kaikki hyppynsä reunan ulkopuolella ja sen jälkeen palaa B-movella takaisin reunalle. Eli se heikentää entisestään LGL:n tehoa.

Laatikko

Oli aika helkkarin huono stream tuolla. Silloin kun toimi niin se oli suorastaan voittoa, mutta kaatuili niin saakelin usein :/ Jäi kokonaan LF ja GF ohi tuon takia, mutta muut näin.

Ensimmäistä kertaa kannatin M2K:ta kun hän ja Broom pelasivat, hyvä ettei Broom voittanut koko turnausta sitten kuitenkaan B) En olisi kestänyt sitä kaikkea Olimarhypeä, jota tuosta olisi seurannut (ikään kuin 2. sijasta ei seuraisi >.>). Lucario neljäntenä ja Ike yhdeksäs gogogo

EDIT: Örh, tiimit menivät kokonaan sivu suun, mutta tulipahan todistettua Anubis-strategian tehokkuus B)

Novi

Siis mistä maasta tuo Broom on? Ihan mukava nähdä muitakin hahmoja kärjessä kuin metaa, taitaa se brawlin metagamekin vielä kehittyä ^^ Perhana kun Armada ei voittanut meleetä, pitääpä katsoa nuo videot :P

Laatikko

Koko ajan se on kehittynyt ja kehittyy vielä vaikka kuinka pitkään.
Broom on Japanista. Sieltä tuli kai kuusi pelaajaa ja Broom sijoittui heistä parhaiten, Rain toiseksi paras kahdeksantena.

1st - DEHF (Falco)
2nd - Broom (Olimar)
3rd - Mew2King (Meta Knight)
4th - Lee Martin (Lucario/MK)
5th - Ally (Snake)
5th - Lain (Ice Climbers)
7th - Atomsk (Ice Climbers/D3/Wario)
8th - Rain (Falco/MK)
9th - Anti (MK)
9th - Shadow (MK)
9th - Shugo (Falco/MK)
9th - San (Ike)
13th - Gnes (Diddy)
13th - Malcolm (Wario)
13th - Inui (MK)
13th - SweetPea (?)
17th - ChuDat (Kirby)
17th - UltimateRazor (Snake)
17th - Vex Kasrani (D3)
17th - Jerm (Toon Link)
17th - Doom (MK)
17th - Bizkit (Snake)
17th - Ninjalink (Ice Climbers/ROB/Diddy)
17th - Earth (?)
25th - Logic (Olimar)
25th - Blue Rogue (Wario)
25th - PatG (Pit)
25th - HolyNightmare (ROB/MK)
25th - Swordgard (Ice Climbers)
25th - Nairo (MK)
25th - SK92 (Falco)
25th - Jash (Toon Link)
33rd - Vinnie (?)
33rd - Squall (?)
33rd - vVv Fino (Olimar)
33rd - Bloodcross (Falco)
33rd - Snakeee (Zero Suit Samus)
33rd - Mintyflesh (MK)
33rd - Speed (Sonic)
33rd - Kel (MK)
33rd - Jtails (MK)
33rd - CO18 (D3)
33rd - Eggz (?)
33rd - Keitaro (Falco)
33rd - Cable (Donkey Kong)
33rd - Junebug (Lucario/Donkey Kong)
33rd - Koolaid (Snake)
33rd - Bill_ (?)
49th - Suinoko (Pokemon Trainer?)
49th - Dr. Grandpa (Donkey Kong?)
49th - Boss (Luigi/Mario)
49th - DeltaCOD (Pokemon Trainer)
49th - Chaos Marth (Marth?)
49th - Jbandrew (D3)
49th - Big Lou (Luigi)
49th - Fujita (?)
49th - Will (Donkey Kong)
49th - TUSM (?)
49th - Orion (MK)
49th - Trela (Lucario)
49th - TeeVee (ROB)
49th - Zucco (Lucario)
49th - Coney (D3)
49th - (no one, M2K had a bye)

Vurkyzo

Jee DEHF!  8)

Jaxi

Losers finals Brood vs M2K ehkä hienoin brawl-setti ikinä, vaikka M2K:n puolella olinkin, ainakin luulen niin. Ja näinpä tuon livenä hotspot shieldin ansiosta. 8)

Laatikko

Minne helkkariin rel-tiedostot menevät kun välillä kenttä vaatii tällaisen toimiakseen? Minulla kentät ovat toistaiseksi vain jäätyneet kun olen kokeillut pelata niitä.

+ miten item texturet pitää nimetä?

-LzR-

Rel hackit eivät toimi PAL versiossa, mutta ne menevät module kansioon joka on samassa PF kansiossa kuin fighter ja stages jne.

Laatikko

Kohta tulee tuo Metroid: Other M, joka päivittää Wiin pahanmaineiseen 4.2:een(?), jotta peliä voisi ylipäätänsä pelata. Katselin jotain Homebrew-juttuja tuosta, mutta en ymmärtänyt jöötiäkään siitä niin pystyisikö joku auttamaan?

EDIT: No siihen uusimpaan joka tapauksessa.

-LzR-

Tuo 4.2 juttu ei ole mikään ongelma. Kaikki riivolution paska pitäisi toimia jo 4.2, mutta parempi idea on, että odotat kunnes tuo juttu voidaan kiertää.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13