Smash Finland Foorumi

Full Version: Virallinen kenttäkeskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6

RTpmwe

Siis setin alusta vaa banniin, mutta eipä haittaa kyllä vaikka olis vasta tokasta. 2 bannia per naama, jää silti 22 hahmoa :)

Turso

(05-10-2011, 08:26 PM)NamiNami link Wrote: [ -> ]Miksei Brawlista tule keskustelua???

Koska meleen puolella threadi d_d

RTpmwe

Jämsäporaa hahmobannit ni tulen varmasti :)

Turso

Vois koittaa, paitti jos joku bannaa sheikin mua vastaa ni oon pulas ko en o kokeillu ees muita hahmoi oikee.  ;D

bËst

Ite en kyllä hahmobanneista perusta tuon taivaallista... en oikein näe ideaa rajoittaa hahmojen osuutta peliin, koska se voi monelta hyvältä pelaajalta syödä heti kättelyssä sen parhaan aseen. Montaa hahmoa pelaavana kokisin tuon itselleni erittäin suotuisaksi ratkaisuksi, mutta en virallisissa matseissa pysty mitenkään komppaamaan sitä. Ku hahmot saa counteroitua paremmalla pelaamisella ja kenttätuntemuksella sekä toisilla hahmoilla (toki taitoero merkkaa paljon, notta absoluuttista counteria koko pelissä ei ole).

Kuiten kaikista parasta omallakin kohdalla ja yleisen fiiliksen mukaan on pelata hahmolla joka sillä hetkellä tuntuu hyvältä

Mistä ihmeestä koko idea lähti ees liikenteeseen ja onko joku tosissaan asian kanssa? Mielestäni se menee jo vähän yli puhuttaessa virallisesta matsista.

Turso

(05-10-2011, 08:53 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Ite en kyllä hahmobanneista perusta tuon taivaallista... en oikein näe ideaa rajoittaa hahmojen osuutta peliin, koska se voi monelta hyvältä pelaajalta syödä heti kättelyssä sen parhaan aseen. Montaa hahmoa pelaavana kokisin tuon itselleni erittäin suotuisaksi ratkaisuksi, mutta en virallisissa matseissa pysty mitenkään komppaamaan sitä. Ku hahmot saa counteroitua paremmalla pelaamisella ja kenttätuntemuksella sekä toisilla hahmoilla (toki taitoero merkkaa paljon, notta absoluuttista counteria koko pelissä ei ole).

Kuiten kaikista parasta omallakin kohdalla ja yleisen fiiliksen mukaan on pelata hahmolla joka sillä hetkellä tuntuu hyvältä

Mistä ihmeestä koko idea lähti ees liikenteeseen ja onko joku tosissaan asian kanssa? Mielestäni se menee jo vähän yli puhuttaessa virallisesta matsista.

Saska

Sit minä

Siitä se ajatus sit lähti.

saska

ei ollu mun idea vaa rt

NamiNami

(05-10-2011, 08:48 PM)Turso link Wrote: [ -> ][quote author=NamiNami link=topic=236.msg17257#msg17257 date=1305059160]
Miksei Brawlista tule keskustelua???

Koska meleen puolella threadi d_d
[/quote]

Jos et älynnyt niin pointti oli siinä jos threadissa lukee kenttäkeskustelu niin miksi ihmeessä hahmobanneista pitäisi keskustella?

Noh siihen tämä joka tapauksessa meni, olen itse kuitenkin bestin kannalla, en näe mitään järkevää syytä banneihin. Joskus vuos sitte ku jatkuvasti 4-stockaannuin Neutronia vastaan halusin hahmobannin kun ei vaan pärjänny, mutta sillonkin ihan läpällä. En ajatellut että siitä ikinä yhtään vakavemmin keskusteltaisiin..

Laatikko

(05-10-2011, 08:41 PM)saska link Wrote: [ -> ]Fundeerasin vähä ja aattelin että jaan teille tulokset. Tällä hetkellä ihmisten erimielisyydet ei koske varsinaisesti tiettyjä kenttiä vaan enempi puhutaan siitä mitä tässä pelissä ylipäätään pidetään arvossa. Arvokysymyksissä ei ole oikeaa ja väärää vaikka kuinka olisi parempi tai huonompi argumentointi. Hyvä argumentti ei tee arvosta sen parempaa. En lähde Laatikon tyyliin kirjoittaan romaania toisten argumentoinnista tai muusta toissijaisesta vaan kerron mitä haen Meleeltä.

Minun "Melee utopia" on nopeatempoinen, hyökkäykseen painottuva ehdottoman tasapainoinen peli silläkin uhalla että tämän eteen pitäisi karsia pois sisältöä. Vähemmän on enemmän.

Jos nyt jotain konkreettista tuosta pitäisi hakea niin falco ditto jonssin porissa nyt vaan sattuu olemaan minulle sitä parasta meleetä. Se tuntuu eniten hyvältä.

Jos minulta kysytään niin kentät sellaisiksi että ne vastaa tuota boldattua kohtaa.
Ongelmana onkin, että jos jokaisen näkemystä katsotaan tasavertaisesti niin ei koskaan päädytä minkäänlaisiin kompromisseihin. Jos nyt julistaisin omasta mielestäni Meleen rehellisesti olevan idyllisimmillään DK-dittoja Brinstar Depthissä niin emme päädy koskaan mihinkään. Tämän takia on pelin sisältöä pyritään objektiivisesti karsimaan mahdollisimman vähän ja pelaamaan kaikilla kilpailullisilla elementeillä, jotka vaan kilpailulliseen pelaamiseen pystytään valjastamaan. Tämä pitäisi olla ihan perusoletus kaikissa kilpailullisissa peleissä, ei Street Fighterikään olisi jotain syömäpuikoilla pelaamista, vaikka huomattava osa sitä tahtoisikin.

Melee on sitä kaikkea, mitä se meille antaa käyttöön. Meleestä ei tule sitä villiä Fox only laattaa, mistä moni saattaakin haaveilla. Emme saa poistaa pelistä sen hyvin keskeisiä elementtejä jos siihen ei ole erityistä tarvetta, koska se vie meitä yhä kauemmas pelistä, johon Melee luonnollisesti taipuu suosimatta ketään pelaajia keinotekoisista ja subjektiivisistä syistä. Pelin todellinen kilpailullinen luonne selviää kun vain välttämätön poistetaan, eli ei-kilpailullisuutta rohkaisevat asiat, ja pidetään loput asiat pelissä.

Tuntuu, että sanon samoja asioita uudelleen, mitkä jo Smashboardsin puolella sanoinkin. Jos yhtään kiinnostaa tämä keskustelu niin arvostaisin jos vaivautuisivat vilkaisemaan viestejäni ellei ole sitä jo tehnyt.
http://www.smashboards.com/showthread.ph...689&page=9 Tuolta jostain aloitin.

RTpmwe

Sekö sitten on oikein, että enemmistön mielipidettä ei noudateta?

RTpmwe

Tarkoitin tässä kylläkin meleetä pelaavien ja turnauksissa käyvien pelaajien enemmistöä :)

Laatikko

En näe miksi demokratiaan pitäisi luottaa jos enemmistöllä ei ole yhtään tukevia perusteluja tavoitteelleen kun taas vastapuolella on objektiivisia ja järkeenkäypiä perusteluita. Demokratialla ei ohiteta perustelemisen tarvetta. Toki asia olisi eri jos kaikki tahtoisivat samaa asiaa, mutta nyt ei tietääkseni olla lähelläkään sitä.

bËst

Demokratiahan on loppupeleissä sitä, että kolme sutta ja lammas neuvottelevat mitä syödään päivälliseksi.

Eli enemmistön diktatuuria. Mutta en kuitenkaan poissulje enemmistön vaikutusmahdollisuutta ja arvoa. Mutta kuten lootakin jo sanoi, perustelemattomina käsitteinä ja piittaamattomana käytöksenä demokratiakaan ei ole ratkaisu. Tähän kun vielä yhdistää sen, että kummallakaan kannattajajoukolla ei ole selkeää enemmistöä ja väliin mahtuu monenmonta pelaajaa joille on ihan sama kummin käy. Ei tässä mitää sellaisia ratkaisuja haeta, vaan yleisen säännökirjan rakentamista, johon siis sisältyy totuus counter pickeistä ja siitä, miksi jokin kenttä tulisi / ei tulisi olla mukana.

Salevits

En juuri nyt jaksa nyt kirjoittaa näkemyksiäni hyvästä kenttälistasta, mutta sen voin sanoa että jos pelataan oikeasti kilpailullisesti ja rahastakin vielä, kenttiä ei tulisi missään valita mielivaltaisesti tai demokraattisesti miellyttämään enemmistöä, vaan puhtaasti teoreettisista syistä. Miitteihin kentät voi valita mieltymyksien perusteella, mutta turnaukset ovat aivan eri asia. Melee back roomin lista on jo todella hyvä, jos sitä tarkastellaan teoreettisesti. Vaikka itse tekisin siihenkin pieniä muutoksia, se on turnauskelpoinen lista.

Mielestäni esimerkiksi Laatikko on täysin järjissään sanoessaan että ei tule kohta turnauksiin joissa noin paskat kentät.

Ja RT:n viestiin: On oikein, ettei enemmistön mielipiteitä noudateta, jos enemmistöllä ei ole tarpeeksi perusteita mielipiteilleen. Tälläisten juttujen (kentät, kielletyt tekniikat (wobbling yms) pitäisi perustua faktoihin, ei mieltymyksiin.

Hyvä threadi. Näistä kentistä on jaariteltu tosi paljon. Nyt ihmiset jotka haluaisi muutoksia turnauksissa näkyneisiin kenttälistoihin, perustelkaa oikeasti ne hyväksi katsomanne kentät mukaan listaan niinkuin tän threadin idea on. Vastustajat perustelkoot sitten kenttää vastaan.

Toivottavasti nyt päästään jaarittelusta asiaan.

Laatikko

En hetken etsimisellä löytänyt MBR:n rulesettiä, olisiko linkkiä siihen?

RTpmwe

http://www.smashboards.com/showthread.php?t=257229

Tuo kenttälista juuri ja juuri menee vielä, koska banni.

saska

(05-11-2011, 05:29 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]Emme saa poistaa pelistä sen hyvin keskeisiä elementtejä jos siihen ei ole erityistä tarvetta, koska se vie meitä yhä kauemmas pelistä, johon Melee luonnollisesti taipuu suosimatta ketään pelaajia keinotekoisista ja subjektiivisistä syistä.

Tämä on arvokysymys. Minusta tuo kuullostaa joltain nintendo fanipojan selitykseltä siitä kuinka melee on pyhä ja siihen ei saa kajota.

NamiNami

Mielestäni se Pajun ehdottama 7 neutraalin systeemi on ihan kokeiltavan arvoinen. Jos kenttälista on MBR:n mukainen niin counterpick-mahdollisuudet pysyvät silti täysin samana. Molemmat pelaajat poistavat kuitenkin 3 kenttää, joten jos esimerkiksi ei millään halua pelata ensimmäistä matsia kongo junglessa tai poke stadiumissa niin ne molmmat voi strikeä pois. Tulisi enemmän tärkeyttä heti ensimmäiseen matsiin ja vältetään niitä "FoDi pois ja sen jälkee ihan sama mihin".

Kongo Jungle nyt on vähiten neutraali ja aikalailla väkisin kaivettu, mutta pakko olla joku 7. kenttä, että se strikeeminen onnistuu. Bongon stirkeemisen jälkeen on kuitenkin vielä 2 strikeä jäljellä niistä enemmän "neutraaleista", jos KJ:ta täysin vastustaa. En nyt lähinnä keksi muutakaan kenttää KJ:n tilalle.

Laatikko

(05-11-2011, 02:15 PM)saska link Wrote: [ -> ]Tämä on arvokysymys. Minusta tuo kuullostaa joltain nintendo fanipojan selitykseltä siitä kuinka melee on pyhä ja siihen ei saa kajota.
No jos olet tuota vastaan niin olet koko hyvän, reilun ja perustellun kilpailullisuuden rakentamisen ajatusta ja periaatteita vastaan. Pelaamme Meleetä nyt todennäköisesti pienen eloonjääneen ydinporukan säännöillä (viitaten siihen kuinka nykyinen MBR ruleset sai alkunsa), jotka ovat vuosien aikana saaneet auktoriteettiä tehdä asiat kuinka itse parhaiksi näkevät ja siten nykyinen, mielivaltainen ja perustelematon setti on syntynyt ilman, että kukaan kiukuttelee. Enää ei ole tarvinnut perustella asioita, koska nykyinen scene on oikeastaan vain yhtä kaveripiiriä, jolloin perustelut unohdetaan, koska "vastapuolta" ei ole ollut. Periaatteet ja objektiivinen ajattelu ovat unohtuneet ja pelataan kentillä, joissa porukassa keskimäärin eniten pidetään ilman vastalauseita.

Seitsemän neutraalia voisi olla tosi kiinnostava kokeilla, sillä siitä ei seuraa ainakaan yhtään pahaa. Itsellänikin on ollut viime aikoina vain sellainen periaate, että kunhan ei FoD:iin tai FD:lle mennä niin ihan sama. Nyt olisi ehkä vähän enemmän mielenkiintoa setin ensimmäisen kentän valinnassa.

saska

koska loota on fanipoika, minä olen kilpailullisuuden rakentamista vastaan.

pidä argumenttis ja ad mitkälies. mä luovutan

Eedit: et näköjään ihan niin sanonutkaan mutta luovutan silti. ainakin pariksi tunniksi.
Pages: 1 2 3 4 5 6