Smash Finland Foorumi

Full Version: Virallinen kenttäkeskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6

udikku

(05-12-2011, 07:04 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]KJ64:n barrel "voi tappaa sinut" jos hakkaat mielipuolisesti vaan nappeja recoveratessasi

Muuten totta, mutta esim. meteor canceloidessa voi käydä vittumaiset: putoat meteorista suoraan tynnyriin ja koitat recoverya vahingossa juuri tynnyriin tiputtuasi. Ei tuo silti ole minun mielestä turhan rikkinäinen ominaisuus, vaikka aika vahvasti vituttaakin. Suurin piirtein samalla todennäköisyydellä siitä tynnyristä on hyötyä kuin haittaakin. Counterpickiksi ihan sopiva kenttä, mutta ei starteriksi.

mayhem_

Corneriassa ne lentokoneet ampuu riippuen pelaajien näppäinten inputeista tai jotain sen tyylistä. En nyt just jaksa alkaa ettiin, mutta joku vähä lesoili dolphinilla niin ne lentokoneet vaan tykitti sieltä kokoajan >_>.

Brinstarin laavassa itseasiassa on randomia eli se alkaa randomilla jostain sen 15:sta (en oo varma tosta numerosta) eri vaiheesta.

Samochan

Brinstarin laava kuitenkin nousee ja laskee hallitusti, eikä yhtäkkiä alimmalta tasolta pommpaa randomisti ylimmälle tasolle tai vastaavaa. Täysin ennakoitavissa oleva laavan taso. Enempi ongelmia tuottaa itse laava ja miten se voi aiheuttaa jopa vilness cancelina tunnetun kuoleman ja hyvät combomahikset. Jiggs on tiemmä kans rikkinäinen tässä kentässä.

Dk64 ei sinällään juuri vikaa ole, vaikka reunoihin tarttuminen voi olla vähän hankalempaa. Pahin ongelma tässä kentässä on campiminen ylimmillä tasoilla joihin hitaammat hahmot eivät mitenkään yletä saati kerkeä, kuten saimme todistaa juuri edellisessä turneessamme kun yours truly joutu jiggylin cämpimisen kohteeksi (ja myös toisen peachin, huoh). Joskus ros4 aikaan tämäkin kenttä oli vielä hyvä peachin counterkenttä, mutta nykyään se onkin ihan päinvastoin koska camp maximus. =)

Salevits

Faktanurkkaus iskee eli brinstarin laava on _käytännössä_ random: Laavan patternit (joita on helkkaristi) ovat 18 liikahdusta pitkiä, joten et ehdi matsin aikana edes tulkita mikä patterni on kyseessä ennen kuin se alkaa alusta. LISÄKSI, jokaisella korkeudella johon laava päättyy, on 4 eri _täysin_ randomilla tulevaa korkeutta. (eli kun laava tulee vaikka ihan ylös että kaikki paitsi yläplatformi peittyy, siinäkin on 4 eri korkeutta, eikä vain 1 niinkuin ensi silmäyksellä näyttää.)

Ei kannata älähtää ennen kuin omaa tietoa asiasta. Itse _pidän_ brinstarista. Jos se olisi sallittu counterpickaisin sinne all day long. Heitin vain objektiivisen näkemyksen siitä, miksi sitä ei pidetä legittinä, jos joku ei tiedä.

+ KJ64 nappeja ei tarvitse hakata mielipuolisesti. Kuvittele tilanne jossa olet sweetspottaamassa rising grabblella reunalle (samus), ja tynnyri tulee kameralle pimeästä kulmasta samaan aikaan ja ampuu sinut alas.
Camppimista inhoon KJ64:ssa itsekin kyllä.. >_>

--

Laitanpa nyt vielä oman mielikki/utopia -listan kun muutkin (subjektiivinen)

Singles:

Neutrals (stage strike)

BF
YS
FoD
FD
DL64

Counterpicks

PS
RR/PF
Brinstar (syy miksi pidän tästä enemmän kuin KJ64, on että KJ64 = "kenttä tappaa sinut"+"camp", Brinstar on vain "kenttä tappaa sinut")

Bannit:

Yks banni ekan matsin jälkeen poikkeuksella, että RR ja PF voi bannia yhtenä kimppuna

--

Ja vielä: Mulle nämä kentät eivät sinänsä merkkaa paljoa, eli eivät vaikuta mun turnauskiinnostukseen yms juuri mitään. Sen haluisin kyllä sanoa että Brinstar on legiteydessään saman arvoinen kun KJ64, joten mun mielestä on "epäreilua" jos KJ64 sallitaan mutta Brinstaria ei..

Laatikko

Haluan kyllä nähdä linkkiä tuohon Brinstarin laavahommaan, josta puhuit. En ole koskaan nimittäin kuullut ennen kenenkään väittävän sitä randomiksi.

Öö, miten meinaat ottaa grapplella kiinni kentästä, josta ei voi ottaa kiinni?

Mikä ihmeen homma on liittää PF ja RR yhteen niin, että ne voi bannia kummatkin, vaikka on vain yksi banni? ._.

ajp_anton

Joo, Brinstarissa on 18 tasoa, joilla kaikilla on omat korkeudet ja pituudet.
Sekä korkeuteen että kestoon sit lisätään joku random variaatio, eli saman tason korkeus ja aika on aina hieman erilainen. Korkeuseron huomaa varsinkin silloin kun se on suurinpiirtein radan korkeudella. Joskus siinä voi juosta ihan vapaasti, joskus kantapäät osuu laavaan aina kun vähän liikahtaa.
Random aikojen takia ei voi timerin avulla nähdä milloin mitäkin tapahtuu, toisin kuin YSn pilvellä.

Samochan

No, brinstar saattaa olla epäedullinen erilaisissa matchupeissa kuin kj64... mutta ainakin siinä on paljon hankalempi campia. Jiggs on tosin hyvä molemmissa kentissä, brinstarissa eritoten eläimiä vastaan. Ja jiggshän on nykyään myös top tier. =)

TaisteluJaska

Mitä moloa täällä tapahtunut.

Siis joo, Namun ehdotus lähes täydellinen. Mut pistäkää siihe tosiaa se corneria tai MK2.

Jos joku saa euphorista tyydytystä perusteluineen miksi MK2 pitäs sallia, niin kait mä voisin sellasen väsätä. Mutta siis  siitä kuitenkin tl;dr: pelatkaa sitä kenttää ja huomatkaa sen hienous. Se avaa aivan uudenlaisen aspektin kentän "sisäisistä" spikeistä ja seinähyppyjekuista. Se on meleetä.


Ja Bestillä asia posti. Laatikon kantsis kans muistaa tasapainottaa järkiperustelut tämän ns. demokratian kans. Ja toisekseen on hyvä muistaa se ettei monet ihmiset täällä jaksa aina perustella, kun tuntuu että ihan sama mitä kukaan kirjoittaa niin Laatikko ei mieltään muuta. Tämä on muuten "hyvä" ominaisuus politiikolle. Sieltä voisi ura aueta myöskin jos ei koulu tällä hetkellä nappaa. ;)

Joo siis älä väärin käsitä, hyvä tyyppi oot jne. Mutta tollasia toiveita.

Laatikko

En tiedä jäikö viestini olemisestani tällä sinulta vain lukematta tai jotain, mutta siinä nimenomaan painotin, että ei demokratialla saada mitään hyvää aikaiseksi jos enemmistön kanta on keinotekoista kakkaa. En näe miksi tästä pitäisi poiketa ollenkaan kun silloin seuraisi vain suurta kiukkua scenen sisällä: tarvitsemme yhteisen objektiivisen kannan rulesetin tekemisessä.

MK2 (koko aika luen M2K) saa pysyä bannissa, pelistä tulee siellä vain nopea reaktiopeli, joka syrjäyttää kaikki pelin muut tärkeät aspektit aivan toissijaisiksi.

Ymmärsin näköjään Salen väärin tuossa grapplehommassa, mutta saatiin sekin kaksin sitten selvitettyä.

Tosin tuo PF/RR yhdessä banniin on vieläkin aivan urpo sääntö, yhtäkään järkiperäistä perustelua en sille keksi, vaikka Sale minulle selittikin aatoksiaan miksi tuon teki.

TaisteluJaska

Kun se ongelma on nimeomaan siinä että joku näyttää tietävän mikä on keinotekoista kakkaa.
Just joku hahmobanni jossain miniturnauksessa vois olla tosi hauskaa. Pääpointti on kuiten minusta näissä turnauksissa se, että porukalla on hauskaa. Nää on loppupeleissä jotain hikisen pelin sääntöjä, ei olla kuiten mitään portugalin tukipakettia neuvottelemassa tässä.
Ei mua hirveästi haittaa jos MK2 jää pois mutta siis jos se ois messissä niin mun sääntöje mukaan se ois tre bannor tilassa. Kroool

Laatikko

Tähän asti on menty vain huitaisemalla kentät listaan vailla minkäänsortin perusteluja sille ja kyllähän se kanssa jotain viestii kun monissa turnauksissa on vain kuusi kenttää miellyttämässä enemmistöä. Keinotekoista kakkaa nimenomaan, ja sitäkin pitämässä pystyssä vain enemmistön tottumukset ilman näkyvää vastarintaa.

Pääpointti on toki pitää hauskaa, mutta se pitää jättää täysin ulkopuolelle kenttälistaa sovittaessa. Voit pistää vaikka kuinka monta hahmobannia omaan miittiturnaukseesi jos porukat siihen suostuu, mutta me pyrimme tässä keskustelemaan parhaasta mahdollisesta ja oikeudenmukaisimmasta listasta. Emme suoraa päätä lähde tekemään kompromisseja kun joku huutaa "täähän on vaan peli lololo".

TaisteluJaska

Voi kulli sun kanssa. Ei tunnu mikään kelpaavan.

Minusta tuntuu etten ole ainoa jolle on lähes sama minkälaiset säännöt on. Kyllä täällä oikeasti porukka on NIIN kokenut ja tarpeeksi järkevää (jopa saska) että voidaan yksinkertaisesti luottaa siihen että kyllä porukat tietää pelistä. EDIT: Ja siis ehdottaa asioita jotka ovat suhtkoot järkeviä.
Ja veikkaan että monet kelpaisi esim. Jämsäporassakin kokeilla kaikkea hassua, niinku hahmobanaanit.
Ehkä saatoin sivuta aihetta, mutta ei se ole mikään perustelu tyrmätä asiaa. Hohhoh, käytin sanaa perustelu.
Joo, oikeasti ottaa välillä Pannuunbebebe.

Mutta I love you anyway.  :-*

EDIT: Perse ku ottaa pannuunb yleensäkin kirjoittamis"väittely" jos sitä siksi voi sanoa. Kymmenen asiaa jotka sanoa mutta ei muista kuin yhden asian kirjoittaa, sit tulee sekavaa postia.

Mut siis TLDR. Ihmiset tietää pelistä, ei kaikkea tartte perustella niin maailman loppuun asti.

Laatikko

Voi kulli sun kanssa. Et tunnu mitään tajuavan.

Eiköhän tässä ole jo ihan selkeää, että säännöt ovat olleet perustelemattomia ja sen lisäksi vielä vailla objektiivista näkökantaa suosien vain tiettyjen pelaajien tottumuksia. Porukka on ollut kokenutta, mutta tällaiseen tilanteeseen ollaan siitä huolimatta päädytty, mikä aika selkeästi viestii, että emme voi tuttuun tapaan tulevaisuudessa tehdä. Niin käy kun luotetaan sokeasti ajattelematta itse asiaa, että tulee ihmeellisiä kenttälistoja. Ihmiset tietää joo pelistä, omat puolueelliset mieltymykset nimittäin, ja niihin suoraan vain luottamalla tehdään ristiriitainen ja orpo kenttälista.

Ei sinun tarvitse tuossa lopussa kirjoittaa armottomasti ja syvästi rakastavasi minua ikään kuin siinä mielessä, että vetäisin tästä jonkinlaiset kiukut. Ei tämä ole niin vakavaa, keskustelemme kentistä ja that's it. Siihen vain vaaditaan pitkäjänteisyyttä ja perusteluita, mikä saattaa kylläkin olla täällä tuntematon toimitapa joillekin.

TaisteluJaska



Tajuan aika vitusti asioita, ainakin mielestäni.
Parempi minun kannalta tästä asiasta puhua mielummin kasvotusten, koska moti kirjoittaa netissä on aika alhaalla. Eikä motia lisää yhtään se, että et ole valmis tulemaan yhtään vastaan etkä edes tarttumaan niihin muutamaan perusteluun, jotka jaksoin kirjoittaa esim. MK2sta.

eli->
reunat jännissä paikoissa kenttää, mahdollistaa asioita.
Seinähyppyjen mahdollisuus (siis niille, joilla seon) lisääntyy huomattavasti ku seinähypyllä pääsee suoraa kentälle jyystämään.
Randomfaktorit tietääkseni minimaaliset tai olemattomat. Kuka jaksaa tarkistaa? Joku mattohan siinä on, ja birdo lesoilee välillä.
Stonkit saattaa lähteä nopiaa mutta niinpä ne lähtee esim. Rainbow ridessäkin. Ja ihan peruskentissäkin.

Ja vielä yks juttu. Itse koen 80% tämän foorumin aiheista sattumanvaraiseksi karpotukseksi, niin kirjoittelen sit minne mitäkin. Paljoa kiinnosta olla virallinen jossain kaverifoorumilla. Jos haluan olla viralllinen nini lähetän Kataiselle sähköpostia siitä, kuinka Suomen pitäis ostaa Karjala takaisin tai jotain.

Eikä vissiin monia muitakaan kiinnosta olla liia virallinen. Mitään sokeasti luottamista täällä veivata. Kyllä noita kenttiä on veivattu ja kaikilla hyvä perstuntuma niistä pitäs olla.
Toki saa keskustella, ei siinä mitään. Mutta ehkä kantsis ottaa asennevaihto siihen ku joku jotain perusteleekin, vaikkakin lyhyesti.

bËst

Calm Down...

Tässä oli mielestäni erittäin tasokas keskustelu menossa suhteutettuna koko foorumin muuhun satunnai chattailyyn, joten ei nyt viittis lähteä väärään suuntaan. Kuiten tää asia on AINA kortilla ku koitetaan pelata kilpailullisesti, niin en koe mitään pahaa notta koittais saada tähän sitä kehittävää keskustelua aikaan. Mielestäni missään vaiheessa ei olla menty kiukku ojossa vaan kuten sanoin aikaisemminkin: Olen iloinen notta on tullut hyviä pointteja ja järkevää keskustelua. En voi ymmärtää minkä takia jos täällä koittaa jostakin jutella, mikä mietityttää, niin aidosti järkevästi niin jollaki tuntuu aina pakosta karkaavan mopo käsistä jossain vaiheessa. Komppaan kyllä täydellisesti että tällaiset asiat olis mellevämpi käsitellä livenä, mutta epäilen vahvasti että kenelläkään on kauheasti mielenkiintoa veivata näitä muutenkin lyhyinä viikonloppuina jolloin kokoonnutaan, ihan vain senkin takia että silloon on paljon mieluisampaa pyrkiä mahdollisimman monen kanssa juttelemaan niitä näitä, vaihtamaan kuulumisia ja siinä sivussa vielä pelaamaan erilaisia pelejä.

TaisteluJaska

(05-14-2011, 08:54 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Komppaan kyllä täydellisesti että tällaiset asiat olis mellevämpi käsitellä livenä, mutta epäilen vahvasti että kenelläkään on kauheasti mielenkiintoa veivata näitä muutenkin lyhyinä viikonloppuina jolloin kokoonnutaan, ihan vain senkin takia että silloon on paljon mieluisampaa pyrkiä mahdollisimman monen kanssa juttelemaan niitä näitä, vaihtamaan kuulumisia ja siinä sivussa vielä pelaamaan erilaisia pelejä.
totta, en tosin tarkoittanut välttämättä turnausta vaan ihan tapaamisia esim. iltaporat.
Mut mä olisin valmis kokeileen sellasta että jokaiselle tulostetaan lappu turnauksessa jossa on kaikki edes jossain määrin järkevät kentät. Siihen sit jokainen laittais raksin ruutun haluaisko että se kenttä on cp kenttä, neutraali vai kokonaan pois.
Riippuen kenttien lopullisista määristä tulis joko 1,2 tai 3 bannia max per pelaaja. Eli jos joku on aivan välttämättä sitä Mätisitiä tai reereetä vastaan nii ei tartte pelata sit niissä kuiteskaa.
Best of 5 seteissä harvemmin pelataan kuin 1 kenttä kahdesti. ja sekin lähes aina ollu neutraali.


Suora Demokratia perkele.

Salevits

(05-14-2011, 09:27 AM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]raksin ruutun demokratia

Itse olen kyllä perustellun, lähinnä objektiivisen kenttälistan kannalla 10 timer over this malli.

TaisteluJaska

Ja itse olen myös, mutta kun se ei tunnu kelpaavan niin tämä malli olisi paras.

Mulla ei edes olis mitään Dreamland 64 onlya vastaan.

NamiNami

(06-01-1970, 01:59 AM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Ja vielä yks juttu. Itse koen 80% tämän foorumin aiheista sattumanvaraiseksi karpotukseksi, niin kirjoittelen sit minne mitäkin. Paljoa kiinnosta olla virallinen jossain kaverifoorumilla. Jos haluan olla viralllinen nini lähetän Kataiselle sähköpostia siitä, kuinka Suomen pitäis ostaa Karjala takaisin tai jotain.

Eikä vissiin monia muitakaan kiinnosta olla liia virallinen. Mitään sokeasti luottamista täällä veivata. Kyllä noita kenttiä on veivattu ja kaikilla hyvä perstuntuma niistä pitäs olla.
Toki saa keskustella, ei siinä mitään. Mutta ehkä kantsis ottaa asennevaihto siihen ku joku jotain perusteleekin, vaikkakin lyhyesti.

Joo, ei taalla foorumilla liian virallinen tarvi olla. Sen verran virallinen tassa kenttakeskustelussa kuitenki ettei lopputuloksena oo mikaan nopeasti roiskaistu lista "kaveriporukkafoorumilla", turnauksissa kuitenkin pelataan rahasta.

TaisteluJaska

Joo, isoimpiin turnauksiin umpiviralliset, mutta minusta keskikokoiset turnaukset saa olla vähä vapaamuotoisempia.
Pages: 1 2 3 4 5 6