Smash Finland Foorumi

Full Version: Melee & Brawl
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7

RTpmwe

En edes lukenut viestejä ja silti luulen tietäväni melko tarkkaan mitä niissä sanotaan >_>

Ei ketään voi kiinnostaa tälläset Brawl vs. Melee väittelyt enää.

Samochan

(03-21-2010, 02:56 AM)Twiliz link Wrote: [ -> ]Sanoin rumasti faktan, että Brawlissa mindgamet ovat isompi osa kokonaisuutta, koska muita tekijöitä on vähemmän. Pelaaja joka ennakoi paremmin voittaa. Brawlissa pitää oppia mitä muut hahmot ja pelaajat tekevät. Meleessä pitää oppia nuo myös, ja vielä lisäksi teknisyys. Brawlissa kun ei teknisyyttä hirveästi ole, mindgamet pelaavat isompaa roolia metagamessa.

Pystyisitkö nyt näiden lyhyiden lauseiden kautta tajuamaan tuon?

Metaknight disagrees with you

http://www.youtube.com/watch?v=_VdyG0eMeDw
http://www.youtube.com/watch?v=QNg93kEKlWk

Mikään muu ei ole suuremassa roolissa brawlissa. =)

http://www.youtube.com/watch?v=ldJyDJP8mbQ (complete hitbox data)

Vielä sellainen hauska nippelitieto tähän perään, että koska metan miekka on jostain syystä ns. aineeton, sitä vastaan ei voi edes kilahduttaa vaikka sattuisitkin omaamaan yhtä nopean liikkeen. Aka tuolla nopeudella ja sairailla hitboxseilla se menee kaikesta läpi.
--

Yksinkertaistettuna meleetä on vain mukavempi pelata.

Twiliz

(03-21-2010, 10:29 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Tuntuu välistä että leimaat meleen peliksi, jossa kaikki tapahtumat ovat absoluuttisia, mikä on väitteenä aika pohjaton. On totta, että pelimekaniikan takia lawlissa combojen tekeminen on vaikeampaa kuin meleessä, mutta on aika iso virhe luulla että sen takia meleen combot ovat täysin absoluuttisia ja mindgamet ovat lawlissa "paremmat ja vaativammat"

Epätoivo iskee. En edes sano mitään noihin muihin juttuihisi.

Etkö tajua etten kertaakaan ole noin sanonut. Sanoin että mindgamet ovat Brawlissa isompi osa kokonaisuutta koska teknisyyttä on vähemmän ja combot ovat paljon vähäisempiä. Kukaan ei ole kertaakaan siihen mitään tokaissut, vaan heti ruvennut kehumaan Meleen pohjatonta syvällisyyttä Brawlin yli kerta toisensa jälkeen.

(03-21-2010, 10:29 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Suosittelen oikeasti että antaisit vähän enemmän faktapohjaisia kommentteja, sillä oikeasti: tuossa "mindgamet ovat tärkeämpiä lawlissa" -väitteessä olit niin hukassa. Parempia ja tärkeämpiä ne eivät todellakaan siinä ole, mutta puutteellisten tekniikoiden takia niiden näkyvyys saattaa hyvinkin olla korostuneempi, koska tunnut ajattelevan että näissä nopeissa liikunnoissa ja tekniikoissa sitä ei ole, niin tokko silloin oot ees kyvykäs näkemään sitä.

Mitä Brawlissa sinun mielestäsi tehdään? Siinä ei todellakaan comboteta. Sanoit itsekin jo että Brawlissa combottaminen on vaikeampaa (joka oli muuten vähättelevää, combottaminen on Brawlissa melkein mitätöntä ja mummosikin tietää sen), joten jollain muulla on oltava pelissä isompi osa. Ei button mashilla, ei tuurilla, vaan vastustajan ennakoinnilla. Niin kauan kuin combottaminen on Meleessä ns. "helpompaa", et pääse tuosta mihinkään.

(03-21-2010, 02:10 PM)Samochan link Wrote: [ -> ]Metaknight disagrees with you

http://www.youtube.com/watch?v=_VdyG0eMeDw
http://www.youtube.com/watch?v=QNg93kEKlWk

Mikään muu ei ole suuremassa roolissa brawlissa. =)

http://www.youtube.com/watch?v=ldJyDJP8mbQ (complete hitbox data)

Vielä sellainen hauska nippelitieto tähän perään, että koska metan miekka on jostain syystä ns. aineeton, sitä vastaan ei voi edes kilahduttaa vaikka sattuisitkin omaamaan yhtä nopean liikkeen. Aka tuolla nopeudella ja sairailla hitboxseilla se menee kaikesta läpi.

Kerrankin joku vastaa siihen mitä ajoin takaa, harmi vain että vitsillä.

Samochan

Sanonpahan vaan twiliz, että brawlissa mindgameilla ei ole sen enempä merkitystä kuin meleessäkään. Pelin hitaampi tempo ei tee pelaajasta näin esim. fiksumpaa.

Ja se ei ollut vitsi. =) Metanite on kaikista suurin osa brawlin metagamea, no pun intended. Niinkin suuri, että jopa meleen turnauksien säännöissä on kirjoitettu että Metaknight on bannissa.

RTpmwe

Onko tää Twilizi joku Jauskan kopio?

Twiliz

Paras esimerkki Brawlista on nykyäänkin siis hahmo jota ei käytetä turnauksissa? Nyt menee ohi.

Jaxi

Siis ei Metaknight edes oo bannissa, normaalisti.

Twiliz

mallu000

Pound4 Brawl Singles:
1: ADHD (Diddy)
2: Mew2King (Metaknight)
3: Ally (Snake/Metaknight)
4: KSizzle (Metaknight/Lucario)
5: Shadow_111 (Metaknight)
5: Judge (Metaknight)
7: Havok (Metaknight)
7: Logic (Olimar)
9: Lee Martin (Lucario/Metaknight)
9: Seibrik (Metaknight)
9: Ninjalink (Diddy)
9: Lain (Ice Climbers)

E: On aika helvetin naurettavaa väittää ettei Metaa käytetä turnauksissa. Mitä niistä faktoista sanottiin aiemmin?

Twiliz

Hieno ban, vedetäänkö itemeiden kanssa samalla linjalla?

peki

(03-21-2010, 10:20 AM)peki link Wrote: [ -> ][quote author=Twiliz link=topic=56.msg4309#msg4309 date=1269146083]
Avaa silmäsi ja mieti kummassa pelissä niitä vaihtoehtoja oikeasti on enemmän. Ei stunia, loputtomasti airdodgeja ja todella vapaa liikkuvuus ja toiminta ilmassa vai 1 airdodge, kunnon stuni ja tuskallisen täpärät recoveryt ilman sen suurempia vaihtoehtoja.

http://www.youtube.com/watch?v=zeZ4jZZJrnA
[/quote]

Twiliz

(03-21-2010, 06:12 PM)peki link Wrote: [ -> ]http://www.youtube.com/watch?v=zeZ4jZZJrnA

Väärin.

(03-21-2010, 06:15 PM)Paju link Wrote: [ -> ]Totaalinen hajoaminen >_>

Väärin.

Yhteenveto: Combottaminen Meleessä on ehkä vähän helpompaa kuin Brawlissa, täten Brawlissa ei tarvitse ennakoida vastustajaa yhtä paljoa kuin Meleessä. Brawlin metagamen tärkein asia on bannatty hahmo jota käytetään turnauksissa paljon. Lisäksi Meleen recovery on huomattavasti monipuolisempaa, voit yrittää sekä reunalle roikkumaan että itse tason päälle samalla kun vastustajasi seisoo reunalla ja painaa nappulayhdistelmän aina kun käytät up b -liikkeesi, osuen sinuun teet sinä mitä tahansa. Ei myöskään unohdeta, että ilmassa puolustuskyvyttömänä leijuvaan vastustajaan on huomattavasti vaikeampi osua kuin vastustajaan joka pystyy dodgeemaan ihan milloin tykkää. Se vaatii äärimmäisiä ongelmanratkaisu- ja pohtimisresursseja päätöksiä tekevältä osapuolelta, koska vastustaja voi muuttaa lentokurssiaan jopa 20 asteella liikuttamalla kontrollitattiaan, eikä sinulla ole kuin noin viisi sekuntia aikaa huomata mihin suuntaan kyseinen vipeltäjä lennähti!

Brawl: 5% combo, 95% mindgame = 100%
Melee: 20% combo, 96% mindgame = 116% - Voi *****, luulin jo että voitaisiin lopettaa tämä, mutta virhe tuli.

mallu000

(03-21-2010, 06:44 PM)Twiliz link Wrote: [ -> ]Lisäksi Meleen recovery on huomattavasti monipuolisempaa, voit yrittää sekä reunalle roikkumaan että itse tason päälle samalla kun vastustajasi seisoo reunalla ja painaa nappulayhdistelmän aina kun käytät up b -liikkeesi, osuen sinuun teet sinä mitä tahansa.

Mitvit? Mitä Meleetä teikäläinen pelaa?


._.

Twiliz

(03-21-2010, 07:10 PM)mallu000 link Wrote: [ -> ][quote author=Twiliz link=topic=56.msg4353#msg4353 date=1269197055]
Lisäksi Meleen recovery on huomattavasti monipuolisempaa, voit yrittää sekä reunalle roikkumaan että itse tason päälle samalla kun vastustajasi seisoo reunalla ja painaa nappulayhdistelmän aina kun käytät up b -liikkeesi, osuen sinuun teet sinä mitä tahansa.

Mitvit? Mitä Meleetä teikäläinen pelaa?


._.
[/quote]

GameCuben Brawlia.

RTpmwe

Eiköhän tää trollaaminen kohta riitä

Twiliz

[Image: qp44l0.jpg]

peki

Aika hyvin vedit, mutta jätit homman pahasti kesken. 2/10.

>> Flawless victory
[Image: facepalm.jpg]

Samochan

(03-21-2010, 06:44 PM)Twiliz link Wrote: [ -> ]Yhteenveto: Combottaminen Meleessä on ehkä vähän helpompaa kuin Brawlissa, täten Brawlissa ei tarvitse ennakoida vastustajaa yhtä paljoa kuin Meleessä.

Väärin. Meleessä kombottaminen on hankalempaa, koska komboissa ei pelkästään tarvita todella hyvää lihasmuistia ja sorminäppäryyttä, vaan myös taidokasta vastustajan lukemista combon aikana, jotta sitä voi jatkaa. Tähän mukautuvat DI, toisen reaktiot ym. Myöskin improvisaatio kuuluu tähän. Brawlissa taasen kombot ovat yleisesti ottaen paljon lyhyempiä ja enemmän komboja, jotka eivät ole ns. true comboja joissa hitstunni ei pääty kesken kaiken. Eivät myöskään brawlin pelimekaniikan ansiosta vaadi juurikaan sorminäppäryyttä ja bufferoinnin takia ajoittaminen on toissijaisempaa. Kombottaminen on helpompaa, mutta niitä ei juuri ole brawlissa ja suurin osa onkin sitten jotain chaingrabejä.

Quote:Brawlin metagamen tärkein asia on bannatty hahmo jota käytetään turnauksissa paljon.

Väärin. Sanoin että Meleen turnaussäännöissä meta on bannissa, huomaa että Metanite ei ole meleessä edes hahmona. Tämä sääntö juontuu yksinomaan melee backroomin ideasta, joka oli aika huvittava, että metaknighteja ei sallittaisi melee turnauksissa. Metaknight on tosin JOISSAIN turnauksissa bannissa, muttei yleismaalaisesti.

Tärkein asia se on brawlissa kyllä, siinä olet oikeassa.

Quote:Lisäksi Meleen recovery on huomattavasti monipuolisempaa, voit yrittää sekä reunalle roikkumaan että itse tason päälle samalla kun vastustajasi seisoo reunalla ja painaa nappulayhdistelmän aina kun käytät up b -liikkeesi, osuen sinuun teet sinä mitä tahansa.

Väärin. Sinun ei ole aina pakko edes hypätä reunalle päästääksesi saati ylös b, riittää kun DI-aat hyvin ennen iskun ottamista ja leijailet tuota pikaa takaisin jopa muikulla. Techaaminen on myös keksitty, kuin myös ajoitus. Jos saat toisen pelaajan kusemaan ajoituksensa, pääset takaisin. Frametarkkaa puuhaahan se on aina välillä, mutta minkäs teet. Joten.. mindgames son!

Ja nappulayhdistelmä on myös liian paljon, riittää kun painaa c-tikku eteenpäin tai alaspäin.

Quote:Brawl: 5% combo, 95% mindgame + metaknight = 70%
Melee: 100% gaming = 200% melee experience Oikein

Fix'd

mallu000

Onko tässä oikeasti mitään järkeä? Twiliz vain heittää jotain puoliperusteltuja väitteitä Meleestä/Brawlista ja sitten joku muu kumoaa nämä kaikki kunnes Twiliz keksii jotain uutta sanottavaa.

Ehdotan seuraavanlaista toimintatapaa:
[Image: 392791127.gif]

HippiEetu

Sitten pitää vielä päättää että kummalle näin tehdään 8) Melee or Brawl.

Pelailin pitkästä aikaa brawlia 8) vitutti kun ei voinut pomppia ku jäi joka saatanan kulmaan kiinni tuo Pikachunen >_>
Muuten ei taaskaan mitään valittamista, mutta ai orgasmi ku Meleeseen pääsi 8) Tuntui jäätävän nopeammalta.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7