Smash Finland Foorumi

Full Version: The Legend Of Zelda
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7

Laatikko

Ei sen heiluttelun olekaan tarkoitus jäljentää yksi yhteen miekan heiluttelua vaan antaa tuntua pelaajalle, että tekee jotain muutakin sen miekan heilutuksen eteen kuin vain painaa nappia. Eipä itselläni ole ollut sen kanssa yhtään ongelmia alkuharjoitteluiden jälkeen niin en kyllä ymmärrä kuinka ohjaus on muka kuraista. Ihan pelaajasta kiinni jos orpoilee sen kanssa. Jousella/Clawshotilla/Ritsalla tähtääminen tuntuu ainakin todella miellyttävältä. Kamerasta en osaa sanoa kun Cube-versiota en ole kovinkaan pitkään pelannut ja siten se ei ole jäänyt mieleen, mutta Wii-versiossa kameraa voi kyllä ihan mielensä mukaan pyöritellä ympyrää, mutta uloszoomaus on kai jätetty pois.

MasterTK

Wiin kapula on vaan sontaa. Alkuperäinen ideahan sillä oli siinä, että pelaaminen on sen avulla helpompaa, mutta kuinka monessa pelissä Wii-motella pelaaminen on oikeasti helpompaa? Tai edes sellaista, mikä ei toimisi lähellekään yhtä hyvin normaalilla kapulalla? Tulee mieleen vain muutama. Wii Sportsit on hyvä esimerkki pelistä, joka ei toimisi yhtä hyvin normaalilla kapulla. Sitten Metroid Prime 3 toimii myös todella loistavasti uudella ohjaustyylillä, mutta hyvin harvoista peleistä puhutaan joka tapauksessa.

Sen jälkeen homma kääntyykin siihen, että pelaaminen on vain erilaista, mutta ei todellakaan mitenkään parempaa tai helpompaa.  Jos Wiimote on niin loistava, niin miksi juuri kaikki pelaavat mieluummin
Cuben ohjaimella lähes mitä tahansa peliä, jossa sen käyttö on mahdollista? Kuka oikeasti haluaa pelata Mario Kartia, Brawlia, Monster Hunteria yms. Wiimotella, kun normaalilla ohjaimella pelaavat saavat edun? Cuben ohjain on lähes aina parempi vaihtehto ja paljon tarkempi, koska liikkeentunnistus ei todellakaan ole, eikä tule olemaan varmaan vuosikausiin lähelläkään 1:1 suhdetta. Ehkä sen ymmärtää, jos joku 7-vuotias haluaa pelata jotain pikkupelejä ja vispata joka välissä ohjainta, niin onhan se varmasti sen mielestä tosi hauskaa.

Jos minulta kysytään, niin Wiimotea pitäisi käyttää vain sellaisissa peleissä, joissa sen hyöty on aivan selvä. Ottaa vaan päähän pelata monia pelejä ja miettiä samalla, miten paljon parempi sitäkin olisi pelata Cuben ohjaimella.
Joku New Super Mario Wii. >_> Siinäkin olisi aivan voitu jättää se jonninjoutava ohjaimen heilutus pois ja korvata vaikka yhdellä napin painalluksella ilman viivettä.

Novi

(08-14-2010, 03:38 PM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Olen omistanut Zelda TP:n julkaisupäivästä saakka ja pelasin sitä silloin Sky Templeen saakka. Nyt vuosien päästä ajattelin viimeinkin pelata senkin läpi, kun alkoi kaivertamaan mieltä, että yksi Zelda on läpipelaamatta. Peli on kyllä hyvä, vaikka alku onkin uskomattoman huono. Suurin vika taisikin olla vain Wiin ohjauksessa, joka vain huonontaa peliä. Se miekan heiluttaminen ottaa vaan niin uskomattomasti päähän ja Cube-version kamera on paljon parempi.

Ei vaan voi tajuta, miksei sitä miekan heilutusta voitu laittaa A-napille. Monesti tulee kolmestikin heilutettua ohjainta, ennen kuin Link huitasee ekan kerran ja sitten vihu ehtiikin iskeä jo ensin. Uskomattoman epätarkkaa ja paljon paskemmin toimii kuin Cubella. Kai sitä piti vaan väkisellä saada vähän motion-ohjausta tähänkin peliin, kun tuli heti julkaisussa.

Sky Temple nyt läpi ja vois varmaan tässä välissä alkaa keräämään sydämiä, kun vasta 14 kipaletta kasassa. >_>

Lol, mullakin jumitti pelaaminen sky templeen, en oo koskenut koko peliin varmaan vuoteen eikä ole mitään halua tehdä niin vastedeskään.
Kaikki vähänkin monimutkasemmat pelit on perseestä kun kiinnostus loppuu kesken esim. Majora Mask joka myös jäi kesken kiinnostuksen puutteen takia.

Laatikko

En voi mitenkään olla samaa mieltä tuon hyvin harvojen pelien kohdalla ohjaus toimii. Vielä en ole törmännyt yhteenkään Wii-peliin, jossa kontrollit olisivat jotenkin tuntuneet huonoilta Wiin ohjaimille ominaisen toiminnan takia. Olisi mukava tietää mihin peleihin viittaat noiden parin esimerkin lisäksi, koska en rehellisesti sanottuna saa yhtään kuraista mieleeni. Mielestäni on myös hyvin harhaanjohtavaa ajatella, että Cuben ohjain voisi olla paljon parempi kuin Wiin omat kaikessa suhteessa kun näin ei ole, koska siinä menetetään vastaavasti paljonkin asioita. Itse okemus on paljon tärkeämpää kuin saada ohjausta parannettua lähestulkoon täydellisestä täydellisiksi. Itse en enää ainakaan haluaisi pelata Metroid Primejä GC:llä kun tunto ja fiilis on paljon parempia Wiillä pelatessa ja sama suurinpiirtein pätee myös Twilight Princessiin, vaikka kikkailua ei ollut niin paljoa miekan heiluttelun lisäksi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn valitsisitko Skyward Swordiin mielummin GC-ohjaimen kuin Wii-ohjaimet kun kerran sillä saa "etua" ja se on parempi jossain suhteessa?

(08-14-2010, 11:15 PM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Kuka oikeasti haluaa pelata Mario Kartia, Brawlia, Monster Hunteria yms. Wiimotella, kun normaalilla ohjaimella pelaavat saavat edun?
Mario Kart Wiissä Wiimote+Nunchuck on paras ohjaustapa juurikin tuon heilutuksen takia, joka mahdollistaa tempun tekemisen ja kääntymisen samaan aikaan :<

BürZ

TP:ssä on tarkotuksella epätarkka miekanheilutus, heilautit motea mihin tahansa suuntaan, miekan heilautussuunta riippuu vain siitä, mitä näppäin ja tattiyhdistelmiä teet kun heilautat motea. Tosin tässä on paska viive ja heiluttelu on laimeaa, joten itsekin tykkäisin pelata mielummin GC-versiota. Sky Templeen jäin itsekin, kun en päässyt eteenpäin ja talletus on nyt perheen Wiissä 300km päässä.

-LzR-

Laittakaa se heilutus pois, jos ei kiinnosta. Ja kaikki tuo viive juttu on paskaa. Ja jos ei heilutus kiinnosta, pieni ranneliike riittää.
Ja tuo heilutus on epätarkkaa koska sen ei kuulu ollaa tarkkaa. Saa nähdä mitä pidätte Skyward Swordista  ::)

RTpmwe

Se on varmasti paskaa myös Skyward Swordissa.

-LzR-

Eikös siinä ole motion plus stuffia. Jos ei heilutus kiinnosta, en tiedä miksi helvetissä hankit wiin.

RTpmwe

Hankin Wiin siksi kun GC räjähti. Wiin GC:n ja myös VC:n pelit toimivat myös netistä lataamalla, tosin Wiille ei ole kuin pari hyvää peliä, mutta GC:llä ja VC:ssä niitä riittää.

Ontopic: Motion Plus tai ei, ohjaus on silti paskaa.

-LzR-

Itse mielummin itse heilutan sitä miekkaa kuin painan jotain A nappia.

RTpmwe

Noh, lapsille tarkoitetut pelit ja pelimekaniikat keräävät ympärilleen lapsia 8)

-LzR-

[Image: 1208060712814.jpg]

peki

(08-15-2010, 09:42 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Itse mielummin itse heilutan sitä miekkaa kuin painan jotain A nappia.
onko tämä joku argumentti

Novi

(08-15-2010, 09:57 AM)pepi link Wrote: [ -> ][quote author=-LzR- link=topic=155.msg9146#msg9146 date=1281865354]
Itse mielummin itse heilutan sitä miekkaa kuin painan jotain A nappia.
onko tämä joku argumentti
[/quote]

Ei, tämä on:

(08-15-2010, 09:44 AM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]Noh, lapsille tarkoitetut pelit ja pelimekaniikat keräävät ympärilleen lapsia 8)

RTpmwe

Novi onko porat.

Novi

(08-15-2010, 01:10 PM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]Novi onko porat.

Huomenna

Laatikko

Tyypillinen Smash-pelaaja ei mieltään muuta kun on kerran jotain päätänyt, vaikka kuinka väärässä olisikin. Täällä foorumilla ei ole saatu etenemään yhtään keskustelua ilman, että toinen osapuoli alkaa vain trollailemaan, vaikka kuinka asiasta haluttaisiin keskustella.

I'm siiiingin in the rain...

MasterTK

(08-15-2010, 09:39 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Eikös siinä ole motion plus stuffia. Jos ei heilutus kiinnosta, en tiedä miksi helvetissä hankit wiin.

Koska ei Wiissä mitään vikaa ole ja monissa peleissä voi käyttää Cuben ohjainta.  Nyt kun olen laittanut custom firmwaret ja muut jekut koneeseen, niin Wii on yksi lemppari konsoleistani. Wiimote ja sen hyödyntäminen taas ovat aivan hanurista.

Toisaalta, eihän koko ongelma oikeastaan ole edes Wiimoten syy ja siksi olikin ehkä väärin sanoa sen olevan sontaa. Ongelma on siinä, että pelintekijät käyttävät sitä aivan väärin. Wiimote ei yksinkertaisesta vaan sovellu suurimpaan osaan peleistä, mutta silti sitä käytetään aina, kun onhan Wiin se vetonaula ja pääidea. Olisin ainakin itse paljon tyytyväisempi, jos sitä käytettäisiin vain sellaisissa peleissä, joissa sitä on järkeä käyttää ja jotain hyötyä.

Enkä varmasti ole ainoa joka näin ajattelee, sillä jatkuvasti saa lukea wii-pelin arvosteluita, jotka saavat huonoja pisteitä ohjauksen takia. Guilty Gear Wii sai jonkun kutosen, vaikka identtinen peli pleikkariin nähden ja miksiköhän... Wii-versiossa kun isku eteen oli korvattu wiimoten heilutuksella, hyppääminen wiimoten ravistelulla jne. Tietäähän mitä siitä tulee. Samoin näissä monissa urheilupeleissä. SSX-sarja on yllättävän hyvää lumilautailua ja kolmosta tuli Cubella pelattua aika paljon. Noh, Wii-versiossa käytetään Wiimotea ja temput tehdät heiluttelemalla kaikenlaisia kuvoita, jotka toimivat noin 50% varmuudella. Ei ihme, että peli haukuttiin maan rakoon.

On olemassa hyviä ja huonoja tapaa hyödyntää wiin kapulaa. Zelda TP:ssä on molempia. Jouskarilla ampuminen ja tähtäys ovat oikea tapa käyttää motea, miekan heilutus taas väärä, mutta tässä tapauksessa ei onneksi peliä pilaava tekijä. Monessa muussa pelissä ikävä kyllä niin on.


(08-15-2010, 08:35 AM)BürZ link Wrote: [ -> ]TP:ssä on tarkotuksella epätarkka miekanheilutus

Kyllä minä nyt tämän tajusin, mitä ihmettä oikein luulit? >_> Tarkoitan sitä, että jos heilautan Motea, niin se ei aina rekisteröi sitä heilautusta ja vaikka rekisteröisikin iskun, niin se tulee selvällä viiveellä. Jos sama olisi laitettu A-napille, niin isku tulisi aina heti ja 100% varmuudella. Mitä järkeä korvata toimiva ratkaisua tyhjänpäiväisellä heiluttamisella, varsinkaan kun liike ei kuitenkaa ole 1:1 ilman motion plussaa? Ei sitä liikkeentunnistusta joka paikkaan tarvitse tunkea, kun pelissä on osattu hyödyntää sitä muutenkin ja oikealla tavalla. Uudessa Zeldassa se on hyvä juttu, kun sen heiluttamisen takana on joku idea, jota ei voisi muuten tehdä.

Pitkä viesti, mutta yritän vain saada tätä pointtiani tässä esille. >_>

Vilu

Wiimote toimii ainaki sikahyvin Tiger Woodsin PGA tour 11  golfissa, jonka ostin muutama päivä sitten. Ihan loistava golfpeli, tällä hetkellä mun suosikki. Ja hikikin tulee ku pitää veivata niin perhanasti jos haluaa 100% driven.

MasterTK

(08-16-2010, 11:17 AM)Vilu link Wrote: [ -> ]Wiimote toimii ainaki sikahyvin Tiger Woodsin PGA tour 11  golfissa, jonka ostin muutama päivä sitten. Ihan loistava golfpeli, tällä hetkellä mun suosikki. Ja hikikin tulee ku pitää veivata niin perhanasti jos haluaa 100% driven.

Totta ja siinä on hyvä esimerkki sen oikein hyödyntämisestä.

Ja mitä muuten Zeldaan tulee, niin onko joka luolastossa joku tietty määrä noita piece of hearteja ja näenkö jostain, jos olen jostain luolasta löytänyt ne kaikki? Vähän samalla tavalla kuin Ocariinassa näkee, jos on löytänyt kaikki Skultulat.

Vai pitääkö tässä rueta koluamaan kaikki luolastot uusiksi läpi ja avata kaikki arkut. >_>
Pages: 1 2 3 4 5 6 7