Smash Finland Foorumi

Full Version: Super Smash Bros. for Wii U ja 3DS
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8

Moppe

Eipä tuo vectoring ainakaan omasta mielestäni huono juttu ole, se on vaan taas uus kikka minkä masteroimisessa menee hetki.

Salevits

Masaya oli linkannu uskomattoman videon naamakirjaan:

https://www.youtube.com/watch?v=Vhtpldvd...youtu.be&a

tsekatkaa Pikachun ja G&W:n tiimitaktiikkaa! : D Tässä pelissä voi ilmetä aika maukkaita juttuja.

pingviinituutti

Thunder>oil panic>cape>pocket

nam

Laatikko

Tuo oli mahdollista jo Brawlissa, joskin ämpäri piti täyttää räjähdyksen vierestä. Nuo kikkatiimit ovat kyllä hienoja joskin usein aika pelottavia pelata vastaan.

Mustaviinimarja

Nysse tämäki o julkastu. Pitäskö FC:tä pistää jakoo, jotta netin kautta porat onnistuu ihmisillä joilla on?

pingviinituutti

RTpmwe

bËst

Pullatin 50€ lahjakortin giganttiin. Kohtalo sanoi, että peli pitää näemmä ostaa vaikka tän pelaaminen käsikonsolilla on aikas arsesta >_>

Xylitol

Kirosin itsekin aikani näitä 3ds kontrolleja mutta näin parin päivän pelailun jälkeen tuntuu jo selvästi järkevämmältä. C-tikkua ja GC-ohjaimen analogien 8-kulmaisia portteja tässä lähinnä jää kaipaamaan, mutta muutoin sujuu.

Ness tuntuu käyttökelpoiselta

MasterTK

Jotain 20h takana takomista tässä muutaman päivän aikana. Ihan hyvin minusta toiminut 3DS:llä koko ajan. Toki C-tikku auttaisi, mutta sen verran leijuvaa ja hidasta menoa, että ilman sitäkin pystyy kohtuullisen hyvin pelaamaan. Peli on ollut aika positiivinen yllätys, kunhan ei yritä ottaa liian tosissaan tai verrata meleeseen. Pystyypähän ainakin pelaamaan melkein kenen kanssa tahansa, kun pelaajien tasoerot eivät ole niin järjettömiä. Toimii sellaisena leikkimielisenä jyystönä.

Käytännössä eniten jurppii uskomattoman paskat reunat, jotka imaisevat kiinni kilometrin päästä ja ihan mielettömän köyhä online-systeemi. 2 vs 2 gloryssa 2min aikaraja, ei mitään kommunikaatio systeemiä, tai voi lähettää kaveripyyntöjä toisille pelaajille.. Niin kuin mitä moloa. Nipa tuttuun tapaan 20-vuotta muita jäljessä.

Laatikko

(10-07-2014, 07:27 PM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Peli on ollut aika positiivinen yllätys, kunhan ei yritä ottaa liian tosissaan tai verrata meleeseen.
Mukava kuulla, että iskee vielä Brawlin jälkeen, mutta haluaisitko vielä täsmentää mikä tästä tekee ei-niin-tosissaan otettavan? Meleeseen saa minun puolestani vertailla vaikka kuinka kun jokainen pelaaja hakee peleiltä kuitenkin erityyppisiä kilpailullisia kokemuksia, mutta Melee-mindsetin (kuinka peliä "tulisi pelata") importtaaminen tähän pelin tekee kyllä taatusti hallaa kokemukselle kun mekaniikat ja pelin luonteet eivät täsmää. Minäkin paahdoin aluksi Brawl-mindsetillä, mutta se oli parhaimmillaankin vain turhauttavaa kun asiat eivät toimineet oletetulla tavalla. Parasta olisi jos pystyisi olla välittämättä sarjan muiden osien asettamista standardeista kun peli yrittää yksinkertaisesti olla taas oma kokonaisuutensa eikä olla suora "jatko" millekään aikaisemmalle osalle. Jokainen peli on pelaamisen ja kehittymisen arvoinen kun mikään sarjan osista ei ole eikä yritäkään olla mikään absoluuttinen sarjan huipentuma toisin kuin jotkin muut nykypäivän taistelupeleistä, joilla on näitä Ultimate tai muita versioita peleistään.

Tuli kirjoitettua vähän enemmän kuin oli tarkoitus, oh well. En suunnannut tätä kaikkea edes TK:lle suoraan, kunhan ääneen pohdin tilannetta.

Hyvä peli tosiaan, voisi ottaa TK:ta ja muita konkareita vastaan kanssa matsia kun kerkeää, minulla ei pitäisi lagata ollenkaan mitä nyt olen joitain kavereita vastaan kerennyt pelaamaan.

Moppe

Tätä tuli aluksi odotettua aika varauksella, että onko tämä peli mistään kotoisin, mutta kyllä tää on aika positiivisesti yllättänyt. Ei silti ole omasta mielestä yhtä hyvä kuin melee/project m, ainakaan vielä.

For the glory moodi on kyllä pelkkää plussaa, 1v1 matseissa ei ole kertaakaan ollut lagia ja siellä on oikeasti haastavia vastustajia. Sekin on kyllä erittäin positiivisesti yllättänyt että Ganondorf on aivan loistava hahmo! Vaikka se onkin "community tier listan" viimesenä, niin on se kyllä niin aliarvostettu hahmo. Tällä hetkellä mielenkiintosimmat hahmot on Pac-Man, Reiska, Muikku ja Fox on myöskin aika mieluisa.

Kuten TK sanoi, niin ei tätä kannata meleeseen verrata, tulee vaan paha mieli. Kun tämän ajattelee ihan omana pelinään, niin on tämä erittäin mukavaa ajantappoa. Kyllähän tästä varmasti mukava turnauspelikin tulisi, kun vaan antaa vähän aikaa että porukka oppii pelaan paremmin. Varmasti tulee vielä main hahmot muuttumaan moneen kertaan, pelissä kumminkin on niin paljon loistavia hahmoja.

wauhti

Ollut tähän asti kyl ihan hauska peli, tosin ohjattavuus omalta osalta vaikutti aika kankeelta. Wii U versiota odotellessa.

bËst

On pelin kapasiteetti todellakin ollut askel posittiviseen suuntaan. Ja brawl-asenteelta välttyi kun ei odottanut mitään. Pelissä on selkeästi puolensa ja hahmokavalkadi on suhteellisen onnistunut. Oikeastaan suurin miinus omaan makuun tällä hetkellä on tuo stagelist. Moni kenttä on semmonen, että niissä viihtyy sen kerran kokeilun verran ja sen jälkeen iskee aikamoinen "never again" fiilis. Eivät oikein edes partyelementtinä onnistu säväyttämään. Ja tuo omegaformaus nyt on aika surkea vaihtoehto.

Miten metagame kehittyy... ei mitään hajua mutta defensiivisesti keskittyneestä tyylistä noi kokeneemmat paljon puhuvat. Offstage pelaaminen on paljon parempaa kuin lawlissa, mutta tuo edgehogging systeemi on aika heikkoa. Magneettinen tarttumapinta ja toisen knockaus pois siitä. ok.

Muuten peli on so far ollut pelkästään positiivinen yllätys. 3DS-versio on todellakin vain väliaikainen viihdyke ja pelikasetin turmioksi tulee olemaan hyllyssä pölyttyminen kun WiiU versio julkaistaan.

Also: DHD on metka. Joskin, Lucinaan, Dark pittiin ja periaatteessa Dr. Marioon päin en viitsi edes pieraista tässä vaiheessa

peki

TaisteluJaska

Saas nähdä tuleeko Sm4shista vielä pahempi tietovisapeli kuin brawlista...

bËst

(10-14-2014, 12:18 PM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Saas nähdä tuleeko Sm4shista vielä pahempi tietovisapeli kuin brawlista...

Mitä nyt oon ite vähän pelannut niin semmoinenkin kikka kuin "rolli vaan ja down smash" kuuluu pelin hyödyllisimpiin tech skilleihin. Tää peli on peli peliltä enemmän vaan rollimista ja rollimista.

TaisteluJaska

Otahan häijäälle sm4sh mukaan niin pääsen itekki testaamaan B-)

wauhti

Otan todennäköisesti häijääseen mukaan oman 3DS XL jossa on Sm4sh. Voi kokeilla ihan vapaasti

MasterTK

(10-14-2014, 01:14 PM)bËst link Wrote: [ -> ][quote author=TaisteluJaska link=topic=364.msg35655#msg35655 date=1413289137]
Saas nähdä tuleeko Sm4shista vielä pahempi tietovisapeli kuin brawlista...

Mitä nyt oon ite vähän pelannut niin semmoinenkin kikka kuin "rolli vaan ja down smash" kuuluu pelin hyödyllisimpiin tech skilleihin. Tää peli on peli peliltä enemmän vaan rollimista ja rollimista.
[/quote]

Joo, siis mitä enemmän pelaan, sen enemmän vaan tajuaa, ettei kannata edes yrittää rueta harjoittelemaan, kun ei oikein mitään harjoitteltavaa ole muuta kuin opetella tuntemaan matchuppeja. Tuntuu että ekan päivän jälkeen en olisi kehittynyt yhtään, kun tuntuu että pelissä ei ole mitään opeteltavaa. Siis mitä hittoa jollain training modella tekee, kun ei ainakaan tech skillejä tarvitse treenata. Vastustajan kimppuun hyökkääminen on hyvin rajallista ja puolustaminen usein järkevämpää. Shieldaus ja rollaus on lähes rikkinäisen hyvää tässä pelissä. Varsinkin nettipelissä, jossa on aina parhaimmillaankin hiukan viivettä. Miljoona kertaa arvannut täysin vastustajan tulevan rollin, mutta ei saa rankaistua. Joskus itse pultissa jossain tilanteenssa, niin shieldin saa survottua ihan uskomattomiin väleihin ja pääsee karkuun. Itse olen pari kertaa ihan tahalleen time outannut testimielessä ja matseja saa venytettyä loputtomiin. Tuntuu ihan idioottimaiselta itsekin pelata, kun huomaa että mitä turhaan yrittää hienoja approacheja, kun idioottimaisia ratkaisuja on niin vaikea rangaista.

Erityisesti shieldiä, joka paikassa olevia kuolemattomuus frameja ja magneettireunoja pitäisi patchata reilulla kädellä, niin peli paranisi jo niistä huomattavasti. Lisäksi kenttien blast zonet ovat todella suuret ja suurin osa kentistä niin huonoja, etteivät sovellu edes party-pelaamiseen. Kolmen stockin matsin venyvät välillä loputtimiin ja kahden stockin matsin eivät salli virheitä, joten kannustaa entistä enemmän puolustavaan pelityyliin. Tiimit voisivat olla hauskoja, mutta 3DS:llä niiden pelaaminen ei aina toimi edes lokaalisti.

Pitäisi vaan uskoa itsekin hiljalleen kun Sakurai sanoo, että Smash ei ole kilpapeli. Olen melko varma että Brawlikin on parempi kilpailupelinä kuin tämä, vaikka paljon mieluummin tätä pelaankin. Wavedashien ja muiden puuttuminen ei haittaa yhtään. Ei tarte olla toinen Melee todellakaan, mutta paskoja pelimekaniikoita en sulata tässä, enkä missään muussakaan pelissä.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8