Smash Finland Foorumi

Full Version: Super Smash Bros. for Wii U ja 3DS
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8

TaisteluJaska

"...vaan lähinnä kummastelen kun täällä tuntuu olevan jälleen kyseenalaisia tapoja tuomita pelin kilpapuoli heti alkuunsa..."<

Jos oikein ymmärsin, niin tämä "tuomitseminen" on ollut lähinnä pelkoa, että pelistä tulee jotain projectile späm + tappoisku meininkiä. Ei kai kukaan sanonut että peli on varmasti epämiellyttävä. Mutta todella monet merkit näyttäisi siihen suuntaan että meleeseen tykästyneet todennäköisesti eivät pidä siitä suunnasta, mihin sm4shin metagame on NÄILLÄ NÄKYMIN kehittymässä.

Ja kyllä mun kannalta kaikkein paras olis, jos tää sm4sh tois uusia pelaajia kehiin, sit ne pelais meleetä ja toteais "ei hitto, täähän on paras" ja alkais pelata sitä. Siinä mielessä kärjistin siirtymäpelinä. Tämä mielipide ei minusta mulkkua tee, eikä keneltäkään ole poies. Haters gonna hey.

Moppe

Asiasta kukkaruukkuun, nyt on mentynä kaikki solo eventit hardilla ja rewardit saatu jokaisesta ja ainakin omasta mielestäni oli parhaat solo eventit mitä sarjasta löytyy. MUTTA koska tämän pelin fysiikat ovat aivan perseestä niin suurin osa noista eventeistä oli aivan tuskaisen mahdottomia.

Tässä hyvä esimerkki: Little Macin sparraus event jossa pitää tappaa 3 little maccia joilla on kaikilla 5 stockia. Sulla on itse vain 1 stocki ja niin paljon prosentteja, että kuolet yhdestä. Sitten kun otetaan se huomioon että little macin kaikissa smasheissa on superarmorit ja se että heti perfect shieldin jälkeen (jota computerit käyttävät kokoajan) voi tehdä smashin joka tietenkin tappaa sinut yhdestä. Siihen vielä lisätään se että ne heittelee välillä counttereita jotka myöskin tappaa yhdestä. Hakkasin tuota eventtiä yli 2 tuntia ja voin kertoa, että hetkeen ei ole mennyt hermot niin moneen kertaan pelin takia. Hermot eivät menneet sen takia koska en osannut pelata, vaan koska pelin fysiikat ja maailman typerimmät little macin superarmorit ovat aivan perseestä.

Eli konkluusiona on siis että parhaat eventit mitä smasheissä on ollut, jos vaan olisi käytössä jonkun muun pelin moottori ja tekniikat.

PS: Tämä peli on myöskin partypelaamisena omasta mielestä kaikista paskin smash ikinä.

Laatikko

(12-02-2014, 08:34 PM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]"...vaan lähinnä kummastelen kun täällä tuntuu olevan jälleen kyseenalaisia tapoja tuomita pelin kilpapuoli heti alkuunsa..."<

Jos oikein ymmärsin, niin tämä "tuomitseminen" on ollut lähinnä pelkoa, että pelistä tulee jotain projectile späm + tappoisku meininkiä. Ei kai kukaan sanonut että peli on varmasti epämiellyttävä. Mutta todella monet merkit näyttäisi siihen suuntaan että meleeseen tykästyneet todennäköisesti eivät pidä siitä suunnasta, mihin sm4shin metagame on NÄILLÄ NÄKYMIN kehittymässä.
Viesteissä on vaan ollut kaikkea muuta kuin puhdasta huolta kilpapelaamisesta, suurin osa on ihan suoria toteamuksia, että tämä ja tuo ei toimi eikä tätä ole ollenkaan jne. Jos viestit on selkeästi keskittynyt potentialisoimaan niin olenkin mielestäni ottanut sen huomioon ja en ole lähtenyt väittelemään vastaan.

Mopella ehkä hauskin lähtökohta asiaan toistaiseksi, joku mielivaltainen event match on näemmä paras tapa lähteä tuomitsemaan peliä. Tuolla ei ole mitään tekemistä pelin fysiikoiden kanssa, ne ovat vain lv 9 botit, jotka tapansa mukaan käyttäytävät epäinhimillisesti ja tekevät mahdottomasta mahdollista. Little Mac ei itsessäänkään ole lähellekään mikään ylihyvä tapaus.

Nyt nuskumaan ja huomenna taas tuhlaamaan yksi työpäivä foorumille vastaamiseen.

bËst

En nyt keksi enää mitään enempää sanottavaa. Ehkä vähän pistää silmään se, että Loota tekenee kaikkensa Smash4:n puoltamiseksi vaikka "meleen puolestapuhujienkin" keskuudessa on mielestäni täysin valideja argumentteja. Itse edelleen tykkään pelata ja opetella smash4:sta, mutta se ei vain itselleni epämieluisten ratkaisujen puolesta sytytä samalla lailla kuin Melee/PM. Kuitenkin pidän sitä vielä toistaiseksi ihan hyvänä pelinä ja todellakin pelkään, että ensimmäinen iso turnaus romahduttaa koko sen innon. Kuitenkin kilpailulliseksi pelaajaksi itseni ihan kaikessa tunnustaudun. Jopa yksinpeleissä on pakko pystyä haastamaan itsensä ja saamaan aikaan paras mahdollinen suoritus.

Lootan argumenteista paistaa läpi lievä periaatteeseen pohjaava nostatus, jossa tämä peli ei voi olla huono ja että sillä on tulevaisuus. Usko siihen on kova, koska se on hyvän pelisarjan jatko-osa ja sillä on Nintendon leima. Enkä sano että se väärin on. Mutta miksi nostan tämän esiin on mielestäni tullut ilmi kun kysyin kantaasi Project M:ään ja vastustit sitä ihan periaatteesta. Peli on kuitenkin todella tuore ja kilpailullisesti keskittynyt joten miksi ei antaa sille mahdollisuutta? Siksikö, kun sillä ei ole Nintendon leimaa ja se on ns. "Eliitin ruokintaa", kuten välistä tuntuu että aiheesi kärjistät.

Haluaisin kuulla PM:ään kannanoton ilman tuota periaatteesta vastustamisen ajatuskuvaa. Pelaisit peliä ja kertoisit mielipiteesi siitä. Peli on luonteeltaan enemmän "melee", olematta kuitenkaan melee ja ymmärtääkseni olet aina pitänyt myös meleestä? Mielestäni PM:n voi nähdä pakettina, joka pyrkii korjaamaan niitä "virheitä" mitä Meleessä on (eli tasapainoisempi rosteri ja parempi stagelist). Nämä asiat itsessään ovat mielestäni kilpailullisessa perspektiivissa hyvin merkittäviä. Tekniikkoja on suoraviivaistettu ja sen pitäisi olla todella helppo lähestyä kaikille uusillekin pelaajille, varsinkin jos meleen fysiikat eivät ole heti alkuunsa liian syvällä selkärangassa.

Tuon argumentin tähän rinnalle puhtaasti siitä syystä, että koitan hahmottaa kuinka vahvasti mielipidettä smash4:een liittyen johdattaa tuo Nintendon Seal Of Quality. Loota oot sanonut, että Smash4:n peli on vielä lapsen kengissä ja sitä se onkin. Mutta onko tämän kehityssuunnan ainoa lopputulos välttämättä positiivinen? Entä jos peli menee sellaiseksi shieldien taisteluksi timestallin keskellä. Onko peli silti hyvä, koska se on smashin jatko-osa?

En siis hae mitään provoa vaan ihan mielenkiinnosta nostan asiat esille, sillä smashia rakastavana tyyppinä oot aika raakalla kädellä rajannut PM:n sen ulkopuolelle, vaikka pelin tärkein motiivi on tehdä tasapainoinen kilpailupeli, johon valtaosan olisi helppo samaistua. Se on ehkä lähtenyt liikkeelle Melee 2.0:na, mutta onko siinä jotain pahaa, kun Melee kaikkien tälläkin foorumilla pyörivien mielestä on todella hyvä peli?

TaisteluJaska

Ite kans pohdin että miks tämä (ja varsinki brawl) on herättänyt mussa tunteita, mitä muut pelit ei tee. Jos en pidä muista peleistä, en pelaa niitä enkä seuraa yhtään mitään niihin liittyvää (paitsi jos AVGN julkaisee videon siitä).
Varmaan just sen takia ku melee on ainoa peli jonka takia olen matkustanut ympäri suomea, ja peli joka on pysynyt yli 10 vuotta mukana. Silloin ku brawl julkaistiin niin toive oli kova. epärealistinen mutta kova. Ja se pettymys paistoi läpi monissa asioissa, kuten kirjoittelussa täällä. Ei tosin heti, koska alussa peli jossain määrin maistui.
Tämän sm4sh suhteen odotukset oli paljon matalammalla, niin eipä voi pettyäkkään.

Odotin peliltä eriä, kuin se on. oma mokahan toi. Onneksi on meleellä vankkumaton pelaajakunta, ja toisaalta P.M ottaa vahvaa jalansijaa turnauksissa. Hyvä sekin.

Salevits

Minun mielestä tälle pelille voisi tehdä oman aihealueen ja siirtää tämän topicin sinne, pääasiassa siksi että jos joku potentiaalinen pelaaja vaikka eksyy näille foorumeille.

Laatikko

(12-02-2014, 10:40 PM)bËst link Wrote: [ -> ]En nyt keksi enää mitään enempää sanottavaa. Ehkä vähän pistää silmään se, että Loota tekenee kaikkensa Smash4:n puoltamiseksi vaikka "meleen puolestapuhujienkin" keskuudessa on mielestäni täysin valideja argumentteja. Itse edelleen tykkään pelata ja opetella smash4:sta, mutta se ei vain itselleni epämieluisten ratkaisujen puolesta sytytä samalla lailla kuin Melee/PM. Kuitenkin pidän sitä vielä toistaiseksi ihan hyvänä pelinä ja todellakin pelkään, että ensimmäinen iso turnaus romahduttaa koko sen innon. Kuitenkin kilpailulliseksi pelaajaksi itseni ihan kaikessa tunnustaudun. Jopa yksinpeleissä on pakko pystyä haastamaan itsensä ja saamaan aikaan paras mahdollinen suoritus.
Siis tietenkin "vastapuolellakin" on hyviä argumentteja, en ole tosiaankaan tyrmäämässä kaikkea ja olen monessa aiheessa vain päätynyt syventämään asian tiimoilta. Häiritsee, että minun asennettani pidetään jotenkin "kaikkensa tekevänä" yhden asian puolustajana kun yritän vain tuoda näkökulmaa Smash 4:n kilpapelaamisen ymmärtämiseen ja kunnioittamiseen alun tuskastelusta huolimatta. Enkä tosiaankaan kiellä olla tykkäämättä tuosta pelistä, mutta haluan vain keskustella asiasta jos syyt vaikuttavat olevan hätiköityjä tai perusteettomia. Tämäkin sen takia kun ollaan kuitenkin yhtä sceneä ja olisi kiva jos kaikki edes kunnioittaisivat toistensa pelejä ja niiden kilpailullista statusta, ei tässä mitään vihollisia olla keskenään.

(12-02-2014, 10:40 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Lootan argumenteista paistaa läpi lievä periaatteeseen pohjaava nostatus, jossa tämä peli ei voi olla huono ja että sillä on tulevaisuus. Usko siihen on kova, koska se on hyvän pelisarjan jatko-osa ja sillä on Nintendon leima. Enkä sano että se väärin on. Mutta miksi nostan tämän esiin on mielestäni tullut ilmi kun kysyin kantaasi Project M:ään ja vastustit sitä ihan periaatteesta. Peli on kuitenkin todella tuore ja kilpailullisesti keskittynyt joten miksi ei antaa sille mahdollisuutta? Siksikö, kun sillä ei ole Nintendon leimaa ja se on ns. "Eliitin ruokintaa", kuten välistä tuntuu että aiheesi kärjistät.
Peli voi ehdottomasti olla "huono", mutta kokemattomia ja paatuneimpia ideologisteja lukuunottamatta pelin kilpailullisen laadun ja potentiaalin pitäisi olla melkein ilmiselvää ensimmäisistä hetkistä lähtien jos on aikaisemmista osista kokemusta. Eri asia on tietenkin pitääkö kyseisen osan mekaniikoista ja kilpailullisesta painoarvoista, mutta varsinaisen kilpailullisuuden kiistäminen on höpöä. Kilpailullisuuden tasosta saa tietenkin keskustella, mutta täällä näkyi ainakin alkuunsa monia suoria kiistämisiä tai mainintoja "huonosta kilpailullisuudesta", joka kuulostaa kontekstissaan suomeksi vaan koko aspektin täydelliseltä vähättelyltä. Project M:stä alla lisää.

(12-02-2014, 10:40 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Haluaisin kuulla PM:ään kannanoton ilman tuota periaatteesta vastustamisen ajatuskuvaa. Pelaisit peliä ja kertoisit mielipiteesi siitä. Peli on luonteeltaan enemmän "melee", olematta kuitenkaan melee ja ymmärtääkseni olet aina pitänyt myös meleestä? Mielestäni PM:n voi nähdä pakettina, joka pyrkii korjaamaan niitä "virheitä" mitä Meleessä on (eli tasapainoisempi rosteri ja parempi stagelist). Nämä asiat itsessään ovat mielestäni kilpailullisessa perspektiivissa hyvin merkittäviä. Tekniikkoja on suoraviivaistettu ja sen pitäisi olla todella helppo lähestyä kaikille uusillekin pelaajille, varsinkin jos meleen fysiikat eivät ole heti alkuunsa liian syvällä selkärangassa.
Ihan ensimmäisenä olennaisimmat pois alta: olen aina tunnustanut ja ymmärtänyt Project M:n kilpailullisen potentiaalin, ja kehitystiimin jatkuvaa työtä on helppo arvostaa. Kyllä, pidän Meleestä pelinä vieläkin suuresti, vaikka suhtautumiseni onkin muuttunut siihen Brawlin myötä aika suurestikin, ja sen vuoksi pystyisin todennäköisesti nauttimaan PM:stäkin jos vain haluaisin ottaa siitäkin itselleni turnauspelin. Kunnioitan sen kilpapelaajia ja ymmärrän myös hyvin, miksi he pelaavat juuri tätä peliä.

Suurimmat syyt, miksi en ole sitä ottanut sitä peluuseen, on yleinen suhtautumiseni tämän mod-statusta kohtaan ja sen (tarkoittamatonta) statusta Brawlinvastaisena lippulaivana. Minua saa pitää ensimmäisen pointtini suhteen hulluna jos haluaa, mutta ajatus epävirallisen ja jatkuvan epämääräisesti muuttuvan modauksen pelaamista kilpaa ei jotenkin inspiroi pidemmän päälle. Toinen pointtini liittyy Project M:n ja Meleen communityjen Brawlin aktiiviseen syrjimiseen ja vähättelemiseen, mikä on välillä noussut iljettävälle tasolle mitä nyt olen seurannut esiin nousseita kokemuksia uusilta ja vanhoilta Brawl-pelaajilta murrikan puolelta. Minua ei henkilökohtausesti kiinnosta yhtään tukea tätä ilmiötä tukemalla modausta, joka on saanut nämä konfliktit heräämään taas henkiin entistä vahvempina communityjen välillä, oli peli kuinka hyvä tahansa.

Tämän lisäksi on joitain pienempiä suunnittelupäätöksiä, joiden takana on vaikea seistä, kuten manuaalisen l-cancelin olemassaolo ja joidenkin muidenkin Meleessä kyllästyttävien ominaisuuksien sisällyttäminen mukaan uudestaan.

(12-02-2014, 10:40 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Tuon argumentin tähän rinnalle puhtaasti siitä syystä, että koitan hahmottaa kuinka vahvasti mielipidettä smash4:een liittyen johdattaa tuo Nintendon Seal Of Quality. Loota oot sanonut, että Smash4:n peli on vielä lapsen kengissä ja sitä se onkin. Mutta onko tämän kehityssuunnan ainoa lopputulos välttämättä positiivinen? Entä jos peli menee sellaiseksi shieldien taisteluksi timestallin keskellä. Onko peli silti hyvä, koska se on smashin jatko-osa?
Minulla on luontainen tapa arvostaa virallisia pelejä enemmän kuin modauksia, sitä en kiistä. Ei ole olemassakaan yhtä ainoaa positiivista suuntaa, ja kehityssuunnan mittaaminen positiivisena tai negatiivisena on todella haastavaa ja epäreilua ilmiön todellisen laajuuden ja monimuotoisuuden vuoksi. Sen vuoksi tyytyisinkin pitämään kaikkia Smasheja erilaisina kokemuksina, jotka tarjoavat vaihtoehtoisia lähtökohtia kilpapelaamiseen, ja pelaajan kontolle jäisikin vain sen itseään eniten tyydyttävän lähestymistapaa toteuttavan pelin valitsemisen.

(12-02-2014, 10:40 PM)bËst link Wrote: [ -> ]En siis hae mitään provoa vaan ihan mielenkiinnosta nostan asiat esille, sillä smashia rakastavana tyyppinä oot aika raakalla kädellä rajannut PM:n sen ulkopuolelle, vaikka pelin tärkein motiivi on tehdä tasapainoinen kilpailupeli, johon valtaosan olisi helppo samaistua. Se on ehkä lähtenyt liikkeelle Melee 2.0:na, mutta onko siinä jotain pahaa, kun Melee kaikkien tälläkin foorumilla pyörivien mielestä on todella hyvä peli?
Älä huoli, en käsittänytkään tuota provoyrityksenä. Niin kuin ylempänä jo mainitsinkin niin pelinä yksinään tarkasteltuna minulla ei ole mitään syytä vähätellä PM:ää eikä sen kilpailullisuutta, mutta en henkilökohtaisesti tosiaan vain pidä noista samaisessa paikassa luettelemistani ominaisuuksista ja ilmiöistä, jotka pelin ympärillä pyörii. Nämä kysymyksesi vaikuttavat vähän siltä, että olet jostain saanut käsityksen, että en arvostaisi itse peliä tai sen pelaajia lainkaan yleisellä tasolla, kannattaa siis unohtaa nuo mielikuvat.

(12-02-2014, 10:59 PM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Ite kans pohdin että miks tämä (ja varsinki brawl) on herättänyt mussa tunteita, mitä muut pelit ei tee. Jos en pidä muista peleistä, en pelaa niitä enkä seuraa yhtään mitään niihin liittyvää (paitsi jos AVGN julkaisee videon siitä).
Tähän liittyy aika vahvasti se kun nämä erimielisyyksiä herättävät pelit kulkevat saman sarjan alla, ja sama poppoo voisi ihanteellisesti osallistua samassa turnauksessa useampiinkin peleihin, jolloin nämä suhtautumisongelmat muuttuvat kiusallisiksi ja koko scenen henkeä heikentäviksi.

mayhem_

(12-03-2014, 07:37 AM)Salevits link Wrote: [ -> ]Minun mielestä tälle pelille voisi tehdä oman aihealueen ja siirtää tämän topicin sinne, pääasiassa siksi että jos joku potentiaalinen pelaaja vaikka eksyy näille foorumeille.

+1

Ite en oo moderaattori niin ei pysty tekee :)

Paju

Pitäis olla admin että voi tehdä kokonaan uuden aihealueen, mutta hyvä idea kyllä.

TaisteluJaska

Siinä mielessä Project M.llä on meikän kannalta puhtaammat aikeet verrattuna (itse asiassa mihinkään) smash peliin, koska se peli ei tehty rahankiilto silmissä.
Tämän varjolla on MINUN mielestä erikoista tämä alkuperäinen / modattu peli vastakkainasettelu.

Laatikko

(12-03-2014, 10:03 AM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Siinä mielessä Project M.llä on meikän kannalta puhtaammat aikeet verrattuna (itse asiassa mihinkään) smash peliin, koska se peli ei tehty rahankiilto silmissä.
Tämän varjolla on MINUN mielestä erikoista tämä alkuperäinen / modattu peli vastakkainasettelu.
Ei kyse olekaan mistään aikeista vaan pelin statuksesta virallisesta ja laajalti hyväksyttävänä tuotteena, jolla ei ole mitään selkeitä vastakkainasetteluita alkuperäisen tuotteen ja sen tuottaneen yhtiön välillä. Modauksen tulevaisuudesta ei myöskään koskaan ole varmuutta kun sen takana seisova tuottajaporukka ei ole velvoitettu tai vastuussa mistään.

Mutta joo, oma alue olisi ihan kiva, vaikka täällä tuskin mitään keskustelutulvaa tulee olemaan. Eikö tässä ollut jossain vaiheessa myös tarkoitus tehdä aivan uudet foorumit sen uuden sivuston alle ja aloittaa puhtaalta pöydältä?

bËst

Mielestäni tuo pelkistetty näkymä että PM koittaa olla provosoida brawlia on aika... hmm... muinainen. Se saattoi startata projectin, mutta as far as I know, niin kyseessä on tällä hetkellä peli, joka ei ole kumpikaan noista vaan oma kokonaisuutensa ja siihen on sisällytetty todella hyvät optiot myös hupipelaamiselle. Tokko siihen muuten oltaisiin eventtejä,  yksinpeliä, itemeitä ja uusia final smasheja operoitu. Pelin kannattajakunta on myös vahva yhdistelmä meleen ja brawlin pelaajia, joten kyseessä ei todellakaan ole pelkästään toiselle osakunnalle suunnattu peli vaan vilpitön tavoite saada se kunnianhimo "jokaiselle jotain" täyttymään. Osa tykkää, osa ei. Kuten kaikkien pelien kohdalla.

Mutta joo ehkä vähän offia tähän liittyen.

TaisteluJaska

Tänään taas Mopen kans project M pelailin ja kieltämättä voi sanoa että se yhdistää brawlin ja meleen hyviä puolia.
Siinä on ne elementit meleestä, mitä brawlissa jäin kaipaamaan.

Laatikko

(12-03-2014, 01:05 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Mielestäni tuo pelkistetty näkymä että PM koittaa olla provosoida brawlia on aika... hmm... muinainen. Se saattoi startata projectin, mutta as far as I know, niin kyseessä on tällä hetkellä peli, joka ei ole kumpikaan noista vaan oma kokonaisuutensa ja siihen on sisällytetty todella hyvät optiot myös hupipelaamiselle. Tokko siihen muuten oltaisiin eventtejä,  yksinpeliä, itemeitä ja uusia final smasheja operoitu. Pelin kannattajakunta on myös vahva yhdistelmä meleen ja brawlin pelaajia, joten kyseessä ei todellakaan ole pelkästään toiselle osakunnalle suunnattu peli vaan vilpitön tavoite saada se kunnianhimo "jokaiselle jotain" täyttymään. Osa tykkää, osa ei. Kuten kaikkien pelien kohdalla.
Kirjoitinkin nimenomaan "tarkoittamatta" tämän väärinkäsityksen välttämiseksi, mutta oh well. En siis tuominnut peliä itsessään yrityksenä tähän vaan se on tarkoittamattaan joutunut tähän asemaan communityjen myrkyllisten asenteiden vuoksi, osa porukasta on myös varmasti siirtynyt Brawlista siihen. Yksi syyllinen, mikä unohdin myös mainita edellisessä viestissäni, on erinäiset mediat ja uutissivustot, joiden huomion PM:n olemassaolo on saanut kiinnitettyä. Lähestulkoon jokainen bongaamani media on ottanut sellaisen lähestymistavan, että se olisi jonkinlainen "korjaus Brawlin ilmiselviin naurettaviin virheisiin" ja on jotenkin objektiivisesti siis parempi peli. Tämä on saanut absurdiuudestaan huolimatta syötettyä tietämättömälle massalle syvästi puolueellisen näkökannan faktana ja ruokkinut ilmiötä entisestään. Tähän päälle kun lisätään myös suuren suosion saaneen laadukkaan Super Smash Brothers -dokumenttisarja, jonka vääristävän puolueellinen Brawl osio saa communityn ulkopuoliset luulemaan koko communityn itsessäänkin vihaavan sitä, niin vahinko on jo aika peruuttamatonta.

Mutta joo, ei siis edelleenkään pelissä itsessään mitään vikaa eikä se ole tarkoitettukaan pelkästään hillitsemään Melee-pelaajien tyytymättömyyttä Brawliin. Mainitsemasi tavoitteet ovat kunnioitettavan kunnianhimoiset, missä se ei onnistukaan, mutta toisaalta eipä ole mikään virallinenkaan Smash. Mahdoton tehtävä on mahdoton.

RTpmwe

[Image: youre_serious_futurama.gif]
Provosoidaan nyt vähä lisää vielä

Laatikko

Yrityksesi lähinnä häpäisee provosoimisen taiteenlajin eikä tee muuta kuin vahvistaa idiootin statustasi, mikäli nyt edes muuta koititkaan hakea.

TaisteluJaska

Don´t feed the troll.

Jos summasummarumia voin pistää, niin omalta osalta kyllä sain noista laatikon kirjoituksista jotain irti, ei ne hukkaan menny.
Siinä mielessä kantani pitää, että tuskin tästä mitään pitkäkestoista peliä itselle tulee (sm4sh). Niinkuin moni muukin sanoi, toivon että metagame kehittyy siihen suuntaan että camppimis + /läpsimistaktiikka ei ole niin tehokasta, vaan enemmänkin meleemäinen pressure+positionhaku (+mielellään comboja, tai ainakin tehokasta edgeguardia).
Se kehityssuunta vaan ei näytä nyt siltä.
Joo, mä jatkan ny muita hommii.

mayhem_

Oon nyt DDDllä alkanu pelaan ja piikkipalloilla saa välillä kyl tehtyy sellasta painetta et voi jopa päästä rankaseen ihan vaan neutraalista tilanteesta paineen avulla. Tosin sekin on aika 50/50 juttu että aavistaako vastustaja, että heittääkö nopean vai hitaan piikkipallon, mutta positiivista kuitenki, että löyty ainakin nyt yks hahmo jolla pystyy vähän painetta luomaan :)

bËst

Ite oon koittanut keskittää pelaamistani Zero Suit Samukseen ja Duck hunt Dogiin. Toinen hahmo palvelee sitä aspektia, että pystyy nopeudella luomaan painetta ja toinen taas noudattaa tätä tylsempää metagamea, jossa projectilet ja perfect shield avaavat käytännössä kaikki optiot lyhyille ja ytimekkäille 2-3 hit comboille.

Mitä noihin aikaisempiin argumentteihin tulee, niin itselleni tulee vähän kuva, että Loota aika vahvasti tuo esille tätä kahtiajakoa, vaikka tuntuu että kaikki muut ovat jo olleet täysin valmiita sen unohtamaan. Smash4:lle on täälläkin moni antanut paljon suvaitsevamman mahdollisuuden kuin brawlille ja mielestäni sama pätee PM:ään. En tiedä, mitä mediaa luet ja miten annat sen korruptoida, mutta haluaisin uskoa että tuo asetelma ei pidä tippaakaan enää paikkaansa puhuttaessa Project M:stä. Mielestäni nämä smashien väliset vastakkainasettelut ovat jo niin nähtyjä ja täälläkin moni pohjaa mielipiteensä smash4:sta nimenomaan tämän hetkiseen mietteeseensä ja kokemukseensa pelistä sellaisenaan. Ja moni on ilmaissut, että eivät tuomitse peliä sen takia, että se ei "taaskaan ole melee" vaan enemmänkin ilmaisevat huolensa siitä, että peli tulee olemaan niin passiivisvoittoinen, että se ei ole viihdyttävää kovin pitkään.

Laatikko

(12-04-2014, 10:15 AM)TaisteluJaska link Wrote: [ -> ]Jos summasummarumia voin pistää, niin omalta osalta kyllä sain noista laatikon kirjoituksista jotain irti, ei ne hukkaan menny.
Tätä vartenhan keskustelu on ylipäätänsä olemassa, että pystymme ymmärtämään toisiamme paremmin kuin ennen ja ehkä jopa ajatellakin asioita eri näkökulmista tulevaisuudessa. Ei tässä siis mitään sotaa olla sotimisen vuoksi käyty.

(12-04-2014, 12:17 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Mitä noihin aikaisempiin argumentteihin tulee, niin itselleni tulee vähän kuva, että Loota aika vahvasti tuo esille tätä kahtiajakoa, vaikka tuntuu että kaikki muut ovat jo olleet täysin valmiita sen unohtamaan. Smash4:lle on täälläkin moni antanut paljon suvaitsevamman mahdollisuuden kuin brawlille ja mielestäni sama pätee PM:ään. En tiedä, mitä mediaa luet ja miten annat sen korruptoida, mutta haluaisin uskoa että tuo asetelma ei pidä tippaakaan enää paikkaansa puhuttaessa Project M:stä. Mielestäni nämä smashien väliset vastakkainasettelut ovat jo niin nähtyjä ja täälläkin moni pohjaa mielipiteensä smash4:sta nimenomaan tämän hetkiseen mietteeseensä ja kokemukseensa pelistä sellaisenaan. Ja moni on ilmaissut, että eivät tuomitse peliä sen takia, että se ei "taaskaan ole melee" vaan enemmänkin ilmaisevat huolensa siitä, että peli tulee olemaan niin passiivisvoittoinen, että se ei ole viihdyttävää kovin pitkään.
Jos tämä olisi pesäpalloa niin olisit palanut ulos jo näistä väärintulkinnoista. Hyppäsin tuohon "kahtiajakaantumisen" aiheeseen PM-kysymyksesi kautta täysin kansainvälisessä mielessä enkä kohdentanut tätä suhtautumista Suomeen millään lailla, tilanne täällä on todennäköisesti ollut täällä huomattavasti parempi kuin USA:n mantereella koskaan. "Kahtiajaon" unohtamiseen kehoittaminen on siitä huolimatta aika naiivia kun se on kuitenkin vielä olemassa ja sen tuomat vahingot vieläkin tunnistettavissa ja koettavissa, vaikka ilmiö onkin pahimmat päivät jo nähnytkin. Ei sitä tässä tahalteen lietsota enää, mutta se oli kysymyksesi kannalta aika olennainen asia tuoda esiin. Nämä mainitsemani mediat eivät myöskään olleet mitään pikkuturhia vaan mukana oli esimerkiksi IGN:n ja Destructoid, ja noiden lisäksi paljon muitankin suuresti seurattuja ja arvostettuja sivustoja, minkä nimiä en nyt varmuudella voi sanoa.

"Ei ole Melee" -perusteluun ei ole (toivottavasti) kukaan vedonnut pitkään aikaan. Meleen rooli tässä sopassa on yksinkertaisesti vain vahvasti omanlaisena pelinä oleminen, minkä tuomat odotukset ja asenteet saattavat vaikeuttaa uuden pelin kilpapelaamiseen pääsemistä ja arvostamista, mikä pätee tietenkin mihin tahansa muuhunkin vastaavaan siirtymään. Tämä on se vaihe, josta keskustelemiseen olen keskittynyt ja koittanut lähteä tunnistamaan ongelmia, jotka ovat johtaneet näihin aikaisiin huoliin tai tyrmäyksiin, tai vastaavasti suoraan oikaisemaan vääriä olettamuksia. Keskustelu on välillä päässyt lähtemään käsistä senkin takia kun minuakin vastaan on ollut ties mitä kummia olettamuksia tai viestejäni ei ole luettu tarpeeksi tarkasti, ja taisteltu jotain olkinukkea vastaan.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8