Smash Finland Foorumi

Full Version: Super Smash Bros. for Wii U ja 3DS
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8

TaisteluJaska

Miten ois Mortal kombat, Tekken yms. tyylinen 1-stock matsi, ja best of 5 tai jopa 7?
Oikein "mielenkiinnolla" odotan viikonloppua, että pääsee testaan peliä. Toivottavasti pelissä tulee edes useita hahmoja, jotka pystyvät tehokkaasti taistelemaan puolustavaa pelityyliä vastaan.

bËst

Yksi mihin törmää toistuvasti pelatessa on Lucariot / Samukset jotka menee kentän toiseen laitaan. Lataa Shadow Ballin / charge shotin ja  istuu ja ihmettelee, rollii karkuun ja ampuu pomminsa. Tilanteessa on kaksi scenaariota:

1. Koita tehdä pelaamisesta itsellesi hauskaa ja edes yritä approachata. Johtaa usein tilanteeseen, että uskomattomien liikelagien takia vastustaja saa välistä iskun osumaan. Toista tätä niin kauan kunnes osumat riittävät tappoon tai aika juoksee pois

2. Tee ite ihan samaa ja hengaa kentän toisessa päässä hyppien / shieldaten jos pelaat hahmolla joka ei omista kilpailukykyistä projectilea. Huomaa ajan juoksevan ja kuinka et ole oppinut pelistä yhtään mitään ja olet kirjaimellisesti tuhlannut elämääsi useamman minuutin edestä.

Harmittaa ku pelin yleinen movement on paljon parempaa omaan makuuni kuin Brawlissa. Lupaukset olivat hyviä ja tuntuma jopa 3DS:llä yllättävän hyvä. Mutta tuo astetta kilpailullisemman ja rehdimmän tuntuman hakeminen on tehty mahdottomaksi. Defensiivinen peli on joka asiassa vaikka kuinka paljon tehokkaampaa kuin aggressiivinen. Ihan ok, jos vaihtoehtona olisi molemmat, mutta tähänkään hetkeen mennessä en ole keksinyt yhtään tilannetta, jossa defensiivinen lähestymistapa ei olisi parempi. Predictitkin on tehty lukuisten magneettiedgehogien, immuunin rollin ja air dodge pelleilyn ja isojen blast zonejen takia melkein turhaksi.

Ja siinä oon TK:n kanssa samaa mieltä että pelissä on kenttiä, jotka eivät sovellu oikeastaan mihinkään pelimuotoon. Kilpailulliseen suuntaan pelistä löytyy ehkä kolme legittiä kenttää ja partypelaamiseen valtaosa kentistä on turhauttavia, sen sijaan että olisivat hauskoja. Oma linjaukseni on, että tässä pelissä on smash-historian paskimmat kentät.

MasterTK

Brawlia paljon nopeampi liikkuminen hämää kyllä välillä. Antaa illuusion ja vapauden tunteen, jota ei silti käytännössä ole.

Mutta en ole vielä luovuttanut tämän pelin kanssa, koska on tätä hauska pelata jos molemmat ei pelaa ihan täysin play to win, vaan hyökkäilevät ja yrittävät jotain. Odottelen myös WIi U -versiota. Veli sai avattua quipmentin joka tekee ns. auto -cancelin liikkeisiin. Se ei poista iskujen lagia kokonaan, vaan vähentään sitä jonkin verran, riippuen mitä liikettä käyttää. Parantaa peliä loputtomasti, mutta on kyllä aivan random unlokactata ja saada.

Laatikko

Itse olen enemmänkin tyytyväinen, että ei tarvitse jyystää loputtomiin asti tech skilliä, jotta pelaaminen olisi edes hauskaa ja toimivaa. Kuulun itse siihen koulukuntaan, että siinä missä raakaa tech skilliä saa ehdottomasti vaatia johonkin kohtuulliseen pisteeseen saakka niin kehittyminen tulisi tapahtua pääasiassa vain henkisen ja puolen jutuissa, pelin tarjoamien vaihtoehtojen tuntemisessa/hyödyntämisessä ja ennen kaikkea consistencyssa (eipä ole täysin  suomalaista vastaavaa sanaa olemassa). Tämä on ollut ihan koko sarjan perusperiaate alusta saakka ja Melee on vain iloinen vahinko siinä välissä. Tässä vaiheessa pelissä lienee tärkeintä masteroida liikkuminen pivottien avulla maassa, mutta 3DS:n tatti ei juuri rohkaise tähän kun se on jo valmiiksi vaikeaa.

Ottakaa huomioon, että pelaatte kuitenkin 3DS:llä, jolla on törkeän vaikea reagoida optimaalisesti noihin buffattuihin rolleihin. En usko, että WiiU versiossa tulee enää olemaan samanlaisia vaikeuksia rankaisemisen eikä muidenkaan optimointiongelmien kanssa. Samalla 3DS:llä liian hyvältä tuntuva shieldikin ei enää ole niin ylivoimainen kun iskuja voi oikeasti koittaa spacettaa oikein ja reagoida niihin rolleihin. Airdodgea on taas vastaavasti nerfattu Brawlista siihen pisteeseen saakka, että se on jo todella riskialtis vaihtoehto. Predicattuna tai baitattuna siitä saa ilmaisen punishin ihan niin kuin ennenkin, mutta turvalliseen landaukseen siitä ei yksinkertaisesti enää ole. Rolli siis vaikuttaa ainoastaan olevan se buffattu defensiivinen vaihtoehto, mistä en kyllä itsekään pidä, mutta diilaan asian kanssa.

bËstin ongelmat kuulostavat aika tyypilliseltä varhaiselta tuntumalta metagamesta. Tuo kuvailemasi scenaario ei ole millään lailla ylivoimainen puolustavalle pelaajalle ainakaan jos edes yrittäisit aiheuttaa pressurea hänelle kun reuna ei ole enää kovinkaan edullinen paikka tässä pelissä. Täysin aivot narikkaan agressiivisesti ei voi näiden pelaajien puolustukseen paahtaa, mutta agressiivinen pressuren luominen on ihan legitti juttu tässäkin ja ainakin oman kokemukseni mukaan täysin toimiva pelityyli jos suunnitelmat ei kaadu kontrolleihin. Mielestäni täysin defensiivisiä hahmoja tässä ei ole kun mikään projectile ei vaikuta liian hyvältä pitääkseen yllä tuota täyspäiväistä puolustamista. Tietenkin neutraalissa tilanteessa on edullisinta nakkella projectileja hetken aikaa, kunnes toinen on taas iskuetäisyydellä, johon on helppoa päästä.

Isoissa blastzoneissa ei mielestäni ole mitään vikaa, kompensoi mielestäni DI:n ja momentum cancelin puutetta ohan hyvin, reunojen snappaus kuuluu osittain samaan kategoriaan eikä myöskään ole kuin totuttelukysymys. Iskujen staletus on tässä pelissä vissiin entistä huomattavampi ilmiö niin tappamisesta saattaa tosiaan tulla ongelma jos iskujaan ei osaa hallinnoida järkevästi. Itseäni ei haittaa matsien pitkä pituus ja toivonkin henkilökohtaisesti, että 3 stockia pysyy standardina, vaikka For Glory koittaakin käännyttää pelaajat kahteen.

Compekenttiä ei kyllä ole liiaksi asti tyyliin Brawl, mutta kyllä sieltä löytyy ainakin 5 täysin starttereiksi sopivaa kenttää (FD, BF, Yoshi's Island, Prism Tower ja Tomodachi Life) ja sitten mahdollisesti vielä counterpickejä ainakin suunnalta Brinstar, Jungle Japes, Corneria, Arena Ferox, Pictochat 2 ja tietenkin poikkeavat Omegaformit.

pekin asenteesta huokuu aito harmitus, mutta tuo videon chain... jabi toimii onneksi vain Sheikkiin ja Muikkuun. Saa myös nähdä Nintendon patchauspolitiikan, siitä kun ei vielä ole oikein kunnon esimerkkiä vielä olemassa.

Otan myös oman 3DS:n Smashin mukaan viikonloppuna.

Moppe

Oon monessa asiassa Lootan kanssa samaa mieltä, ihmettelen vaan miksi porukka sanoo että 3DS on vaikea pelata. Vaikka niin sanottu C-tatti puuttuukin niin kyllä tuolla pystyy silti tekemään kaiken tarvittavan (dairit ilman fastfallia, bair juoksusta helposti, pivot grab ilman ongelmaa) ja kun ottaa huomioon että myös vastustaja joutuu pelaamaan samoilla controlleilla niin en näe mitään ongelmaa ohjattavuudessa. Veikkaan myöskin että erittäin harva pelaaja on hankkinut sitä gamecube adapteria 3DS:lle, joten sitä voi tuskinpa syyttää.

Laatikko

Kaiken pystyy teoreettisella tasolla kyllä tekemään, mutta käytäntö on mielestäni aivan jotain muuta. Nuo pivotit maassa ovat törkeän vaikeita ja tattia kuormittavia ainakin, ne eivät meinaa onnistua kovinkaan consistentisti. Sellaisten aerialien spacetus, joissa hitbow on hyvin kapea ja lyhytikäinen, on myöskin kovin tuskaista erityisesti suojaan. Slidepadista riippuva nopea ja tarkka reagoiminen on myöskin myytti vielä, minkä vuoksi tuo paljon puhuttu rollien rankaiseminen reagoinnista tuottaa vielä minullekin vaikeuksia.

Slidepadin tuntuma on kyllä hyvä ja sillä pelaakin ihan mielellään, mutta kovin korkealle tasolle en uskaltaisi sen kanssa mennä pelaamaan lainkaan jos on yhtään vaihtoehtoja ohjauksen suhteen.

Laatikko

joo

          oo  o

                                    o

saska

tuolle mario party modelle voi olla käyttistä nii sanotusti.

Heketzu

MasterTK

Pikkasen parempi kuin 3ds:n versio ja sopivasti ennen pikkujouluja >_>

TaisteluJaska

Kattelin videoita tuosta Wii U smashista. Hei täähän vaikuttaa oikeasti lupaavalta. heitoista voi combottaa näköjää, ja hahmoilla voi tehdä muutakin kuin spämmiä 2 parasta iskuaan. Innolla odotan milloin pääsee testaamaan, tai voi jopa olla että tämän takia tuon Wii U.n ostan.
EDIT: siis tarkoitan lupaavalta suhteessa sitä, mitä brawl oli silloin kun pelaamisen lopetin. Toivottavasti tämän pelin metagame ei mene samaan suuntaan.

bËst

Parempi tämä on kuin brawl, mutta valovuosien päässä meleen monipuolisuudesta. Itse oon so fat ihan "nauttinut" pelin pelaamisesta, mutta kenttäpooli ja monen hahmon special movejen ylivertaisuus on aika ihmeellisessä balanssissa. Compoja saa sisään, mutta yleisen liikkuvuuden hitauden takia puhutaan maks 2-3 iskun linkeistä.

Ei peli todellakaan huono ole, mutta veikkaan että pelin metagame tulee menemään paljon lähemmän lawlia kuin meleetä.

RTpmwe

brawlol

Moppe

Tämä peli on pelkkää hevonpaskaa Sakurain perseenreiästä väännettynä!
Pelin voittaa se kumpi istuu enemmän, koska perfect shieldin avulla pystyy iskemään heti vaikka smashin takaisin ja smashit on aivan älyttömän voimakkaita tässä pelissä. Perfect shieldin tekeminen on myöskin helpotettu tässä pelissä niin paljon että siinä ei voi edes epäonnistua. Myöskin kun lisää sen faktan että yläsmäsheissä on kuolemattomuusframet ja kaikki counter liikkeet on aivan tajuttomia tappoliikkeita niin hyökkäämisellä ei ole mitään järkeä tässä pelissä. Ainoa järkevä hyökkäystapa on heittää projektiilia niskaan ja se kertoo jo siitä kuinka paska peli tämä on.
Mieluummin pelaan Meleetä ja Project M kun kosken tuohon haisevaan perseestä puristettuun paskaläjään.

Salevits

(12-01-2014, 10:59 AM)Moppe link Wrote: [ -> ]Tämä peli on pelkkää hevonpaskaa Sakurain perseenreiästä väännettynä! Paska perseestä puristettuun paskaläjään.

Hajosin totaalisesti. Pieni kiukku tainnu nousta.

bËst

Tuo mitä moppe sano niin todennäköisesti tulee korostumaan kun rupeaa pelaamaan muita kuin omia naapureita vastaan. Sjk on niin meleeorientoitunut, että jakseta tuommoista stall based pelaamista van haetaan väkisin konpoja sisään. Mutta tän pelin iskujen tasapaino on kyllä suhteellisen hanurista. Hullut knockbackit tietyissä liikkeissä; pelkkiä spikeja peli täynnä ja loput iskut sitten sellaisia joilla ei saa KO:ta edes väkisin. Voi olla ett tämä oma "pelistä nauttiminen" katoaa viimeistään BEAST:ssa kun turnauspelit alkaa

TaisteluJaska

(12-01-2014, 11:41 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Voi olla ett tämä oma "pelistä nauttiminen" katoaa viimeistään BEAST:ssa kun turnauspelit alkaa
Vähä sama veikkaus... Noh tänään testaan sm4shia

Laatikko

Eiköhän kuitenkin opetella ensin pelaamaan ennen kuin aletaan kiukkuamaan aloittelijoiden murheista.

bËst

(12-01-2014, 01:50 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]Eiköhän kuitenkin opetella ensin pelaamaan ennen kuin aletaan kiukkuamaan aloittelijoiden murheista.

Siinä se kysyms tuleekin: onko pelin metagame sen suuntainen että sitä kiinnostaa opetella pelaamaan. Vai olenko väärässä?

RTpmwe

Kaikki missä lukee Nintendo on jumalaista ja muut ei vaan osaa sopeutua
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8