Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen pelikeskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

bËst

Tuo pope B/W:n musiikkimaailma ja ending theme on kyllä hyviä. Itse en ehkä niin suuresti kuitenkaan tuota loppumusiikkia ylistä kuin Loota, vaikka hyvä onkin. Kokonaisuudessa kuitenkin omiin korviin aika "perushyvä", kuten koko pelin musiikkimaailma. Mutta esim: gen 4:ssa champion battlen musiikin tyylistä katedraali vaihetta ei tullut *_*.

Aikooko Loota perehtyä pelin myötä popen OIKEAAN metagame maailmaan? *_*

Laatikko

Monesti on käynyt mielessä, mutta kuulostaa ihan liian vaivalloiselta ja aikaa vievältä. En nyt täysin tyrmää, mutta näillä näkymin aika epätodennäköistä. Harmittaa kyllä kun ingamen jälkeen on kuitenkin aina vaihde päällä eikä E4:n jatkuva piekseminen jaksa kauaa kiinnostaa, joten tutustua ainakin voisin.

(03-17-2011, 11:17 AM)bËst link Wrote: [ -> ]Mutta esim: gen 4:ssa champion battlen musiikin tyylistä katedraali vaihetta ei tullut *_*.
See you back soon B)

DonCoon

Kaikki pelit joista te pidätte on huonoja. On that bombshell, we end our program.

eebrozgi

(03-17-2011, 09:25 AM)bËst link Wrote: [ -> ]... tappelupeleissä jotka pohjaa staminaan ja pysäyttämättömiin konpoihin sekä puolustustoimintojen vajavaisuuteen. Smashissa ...
...
ns. Perus taistelupeleissä ei siis mielestäni ole minkäänlaista sydäntä enää tänä päivänä, kun niistä ei löydy tarpeeksi syvällisyyttä.
Havaitsen syvää perehtyneisyyttä.

saska

di o mässin sielu kun vertaa muihin tappelu peleihin

Turso

Mänsseis on ainaski se plussaa et ei oo mitää 0-death juggle comboi joka hahmol.

bËst

(03-17-2011, 01:39 PM)eebrozgi link Wrote: [ -> ][quote author=bËst link=topic=90.msg15680#msg15680 date=1300353903]
... tappelupeleissä jotka pohjaa staminaan ja pysäyttämättömiin konpoihin sekä puolustustoimintojen vajavaisuuteen. Smashissa ...
...
ns. Perus taistelupeleissä ei siis mielestäni ole minkäänlaista sydäntä enää tänä päivänä, kun niistä ei löydy tarpeeksi syvällisyyttä.
Havaitsen syvää perehtyneisyyttä.
[/quote]

Noh, tiedän sen että tehokkaat peliä parantavat pikkuaspektit eivät kuulu ko. peleihin. Syvällisyys koostuu pääasiassa konpojen opettelusta ja seuraamisesta ja satunnaisista tilannekäsityksistä. En tarkoita, etteikö pelissä olis "jotain" millä erottaa hyvät ja huonot pelaajat, mutta vrt; Smash: Omaan peliin ei voi vaikutta läheskään niin paljoa kuin smasheissa. Ja suurin kynnys loppupeleissä on juurikin tuossa staminassa. Stamina pelit on jotai niin kamalia.

mallu000

Miksiköhän sitten esim. Street Fighter (III, HDRemix, SSFIV), Tekken, King of Fightersit, Soul Caliburit ja VS-sarjat on aina suosituimpia suurimmissa pro-turnauksissa, pakko kai niissä jotain syvyyttä on olla?

RTpmwe

Lasten bugisia pullapelejä=toimii

bËst

(03-17-2011, 10:01 PM)mallu000 link Wrote: [ -> ]Miksiköhän sitten esim. Street Fighter (III, HDRemix, SSFIV), Tekken, King of Fightersit, Soul Caliburit ja VS-sarjat on aina suosituimpia suurimmissa pro-turnauksissa, pakko kai niissä jotain syvyyttä on olla?

Ihan ensimmäisessä argumentissani sanoin: Että normi taistelupelit ovat menettäneet merkityksensä minulle. Kyllä niistä varmana pro - n00b syvyysvaihtelut löytyy, mutta toteutus on niin karsealla lailla eroteltu, että en koe mitään ihastusta ko. peleihin. Suurin syy edelleen siinä Staminassa. En pidä yhtään siitä systemaatista.

mallu000

Ahaa no sitten, luin vähän hätäsesti. Mulle iskee melkein kaikki jollain tasolla paitsi Tekkenit, niin en yleensä jaksa edes kauheasti eroja miettiä, kun kaikkea tulee kuitenkin jyystettyä aika tasaisesti. Ehkä TvsC on tällä hetkellä kovin, sitten Melee ja SSFIV.

Eboshidori

(03-17-2011, 09:25 AM)bËst link Wrote: [ -> ]... tappelupeleissä jotka pohjaa staminaan ja pysäyttämättömiin konpoihin sekä puolustustoimintojen vajavaisuuteen.

Tulipahan tällainen vastaan...

TaisteluJaska

(03-18-2011, 03:42 AM)Eboshidori link Wrote: [ -> ][quote author=bËst link=topic=90.msg15680#msg15680 date=1300353903]
... tappelupeleissä jotka pohjaa staminaan ja pysäyttämättömiin konpoihin sekä puolustustoimintojen vajavaisuuteen.

Tulipahan tällainen vastaan...
[/quote]
Asiaa.
Mutta omalle osalle silti noi perinteiset tappelupelit on niin tylsiä kun on kerta keksitty täydellinen konsepti prosenttimittarille ja sen liittyminen toisen knock outtiin.

RTpmwe

bËst

(03-18-2011, 06:54 AM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]Toisaalta...

Kuvaa täydellistä perustelua sille, minkä takia noista peleistä en piittaa *_*. Tulee hetkeiä jolloin on ihan sama pitääkö toinen ees ohjainta kädessään.

TaisteluJaska

(03-18-2011, 06:54 AM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]Toisaalta poikkeus vahvistaa säännön
Fikset

Turso

eebrozgi

Silti noista bËstin kommenteista huokuu se tunne, että pintaa raapaistu ja siitä päätelty että eihän näissä syvyyttä tai vaihtelua ole niinkuin Smashissa. Juuri tuohon samaan tyyliin muiden tappelupelien pelaajat morkkaa Smashia jos sille päälle sattuu.

Guilty Gearia jonkin verran pelanneena voin sanoa, että todellakin näen että en osaa koska syvyyttä löytyy kyllä roimasti. Ei pohjaa puolustustoimintojen vajavaisuuteen ja kombotkin on kovin tilannekohtaisia. Ja ne voi pysäyttää vaikka DI:tä ei ole. "Satunnaisten tilannekäsityksien" kaavamaisella noudattamisella ei pääse mihinkään. Ja en oikein ymmärrä sitä etteikö muka omaan peliin voi läheskään niin paljoa vaikuttaa kuin Smasheissa, paljon löytyy juttuja.

Ei se kyllä sitä estä että ne tuntuisi tylsältä.

bËst

(03-18-2011, 12:18 PM)eebrozgi link Wrote: [ -> ]Silti noista bËstin kommenteista huokuu se tunne, että pintaa raapaistu ja siitä päätelty että eihän näissä syvyyttä tai vaihtelua ole niinkuin Smashissa. Juuri tuohon samaan tyyliin muiden tappelupelien pelaajat morkkaa Smashia jos sille päälle sattuu.

Guilty Gearia jonkin verran pelanneena voin sanoa, että todellakin näen että en osaa koska syvyyttä löytyy kyllä roimasti. Ei pohjaa puolustustoimintojen vajavaisuuteen ja kombotkin on kovin tilannekohtaisia. Ja ne voi pysäyttää vaikka DI:tä ei ole. "Satunnaisten tilannekäsityksien" kaavamaisella noudattamisella ei pääse mihinkään. Ja en oikein ymmärrä sitä etteikö muka omaan peliin voi läheskään niin paljoa vaikuttaa kuin Smasheissa, paljon löytyy juttuja.

Ei se kyllä sitä estä että ne tuntuisi tylsältä.

Se pintaraapaasu johtuu hyvinkin pitkälti siitä, että moti pelata yhtään pidemmälle ei todellakaan kanna. Keksin vaikka kuinka monia syitä omasta takaani miksi KO-pelit eivät iske meikäläiseen, kenties oon tottunu liian hyvään ja vaatimustaso näin ollen aika korkealla, mutta varmaan neljäs kerta kiellon päälle: kaikki se, minkä takia moti loppuu näihin peleihin niin kulminoituu Stamina-modeen. Se oli hyvä juttu aikoinaan, ennen kuin joku keksi paremman korvaajan sille. Nyt on tottunut liian hyvään. Se motin katoaminen siinä vaiheessa ku se samainen jabi tappaa no matter what. *_*. jos into peliin menee muutaman matsin jälkeen samaisesta syystä, niin ei tuu kovin innostunut olo *__*. + yksi aspekti mikä häiritsee meikäläistä aivan käsittämättömän paljon on pelien (monessa tapauksessa) sekaisuus. Välistä tulee jotai ihmeen superisku animaatioita ja kentällä lentää värejä kuin sateenkaaressa konsanaan ja jotai saakelin "combo combo COMBO -" tekstejä vilisee iskun osuessa. Aivan käsittämättömän häiritsevää

Novi

(03-18-2011, 12:42 PM)bËst link Wrote: [ -> ][quote author=eebrozgi link=topic=90.msg15726#msg15726 date=1300450700]
Silti noista bËstin kommenteista huokuu se tunne, että pintaa raapaistu ja siitä päätelty että eihän näissä syvyyttä tai vaihtelua ole niinkuin Smashissa. Juuri tuohon samaan tyyliin muiden tappelupelien pelaajat morkkaa Smashia jos sille päälle sattuu.

Guilty Gearia jonkin verran pelanneena voin sanoa, että todellakin näen että en osaa koska syvyyttä löytyy kyllä roimasti. Ei pohjaa puolustustoimintojen vajavaisuuteen ja kombotkin on kovin tilannekohtaisia. Ja ne voi pysäyttää vaikka DI:tä ei ole. "Satunnaisten tilannekäsityksien" kaavamaisella noudattamisella ei pääse mihinkään. Ja en oikein ymmärrä sitä etteikö muka omaan peliin voi läheskään niin paljoa vaikuttaa kuin Smasheissa, paljon löytyy juttuja.

Ei se kyllä sitä estä että ne tuntuisi tylsältä.

Se pintaraapaasu johtuu hyvinkin pitkälti siitä, että moti pelata yhtään pidemmälle ei todellakaan kanna. Keksin vaikka kuinka monia syitä omasta takaani miksi KO-pelit eivät iske meikäläiseen, kenties oon tottunu liian hyvään ja vaatimustaso näin ollen aika korkealla, mutta varmaan neljäs kerta kiellon päälle: kaikki se, minkä takia moti loppuu näihin peleihin niin kulminoituu Stamina-modeen. Se oli hyvä juttu aikoinaan, ennen kuin joku keksi paremman korvaajan sille. Nyt on tottunut liian hyvään. Se motin katoaminen siinä vaiheessa ku se samainen jabi tappaa no matter what. *_*. jos into peliin menee muutaman matsin jälkeen samaisesta syystä, niin ei tuu kovin innostunut olo *__*. + yksi aspekti mikä häiritsee meikäläistä aivan käsittämättömän paljon on pelien (monessa tapauksessa) sekaisuus. Välistä tulee jotai ihmeen superisku animaatioita ja kentällä lentää värejä kuin sateenkaaressa konsanaan ja jotai saakelin "combo combo COMBO -" tekstejä vilisee iskun osuessa. Aivan käsittämättömän häiritsevää
[/quote]

Mitä yhteistä on sillä ettet pidä stamina-fightereista ja sillä että "olet tottunut liian hyvään"? Molemmat ovat perustuvat omiin mielipiteisiisi. Et ole tottunut "liian hyvään" olet vain tottunut "erilaiseen". Tuon tämän esille koska postisi vaikuttaa ylimieliseltä. Myönnettäköön etten itsekään lämpene perus mättöpeleille (noh en lämpene peleille yleensäkään). Smash ei ole millään tavalla parempi kuin KO-fighterit, kyse on vain ihmisten mielipiteistä jotka harhaanjohtevasti esitetään faktoina. Se että pelin mekaniikkana on stamina-mode ei tarkoita etteikö peli ole syvällinen, jos vertaillaan pelkkiä peruspelimekaniikkoja smashin pelimekaniikka (kärjistetysti "pudota vastustaja lautaselta") ei ole yhtään sen syvällisempi. Siitä toki saadaan syvällinen peli jos ideaa laajennetaan mutta yhtä hyvin syvällisiä elementtejä voi lisätä stamina-mättöihin. Tässä tapauksessa tunnut olettavan ettei olisi muita mättöpelejä jotka eivät olisi syvällisiä ainoastaan sen takia ettet pidä niiden pelimekaniikasta. Smashiin suhtaudutaan varmasti ihan yhtä pinnallisesti muissa peliyhteisöissä kuin sinä suhtaudut stamina-fightereihin, mikä itseäni ärsyttää. Yritän vain sanoa että hieman avoimemmasta asenteesta ei olisi haittaa, olisi hienoja jos eri peliyhteisöt ymmärtäisivät toistensa mieltymyksiä ja luopuisivat ennakkoluuloistaan.

E: Yhtäkkiä lzr 2.0 o_O tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut käyttäytyä kuin perseenreikä
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31