Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen pelikeskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Laatikko

En enää tunnista Rarea ;_;
http://v2.fi/uutiset/pelit/11546/Hei-hei...inen-Rare/

EDIT: Kaikki saskat ja jaskat äänestämään NoFiin foorumin suosikki Mario-kappaletta, finaali lähti käyntiin tänään.

eebrozgi

(06-03-2010, 06:22 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]http://v2.fi/uutiset/pelit/11546/Hei-hei...inen-Rare/

Quote:Tästä lähtien näet logon avonaisena vessapaperirullana.

öy

Laatikko

MasterTK

Alkaa tuosta Metroid Otherista tippua arvosteluja ja kävi juuri niin kuni arvelin. Ohjaus kusee wiimoten takia (miksi joku vajekki tekee tällaisen pelin pelkän wiimoten varaan?), ei juuri mitään tutkittavaa, ei mitään skannattavaa ja jotain ihmeen checkpointteja vähän väliä, jotka parantavat energiat täyteen. Lisäksi näyttää huonommolta ja toimii huonoimmin kuin vuosikausia vanha Metroid Prime.

Miksi jonkun helkkarin Team Ninjan annetaan tehdä tällaisia?

saska

(08-27-2010, 05:35 AM)MasterTK link Wrote: [ -> ]...

jöpö kountria odotellessa

8)

-LzR-

Other M floppasi? Se kun näytti niin hienolta. Nyt alkaa Samus cycle  ::)

MasterTK

(08-27-2010, 06:13 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Other M floppasi? Se kun näytti niin hienolta. Nyt alkaa Samus cycle  ::)

Paitsi että koko asialla ei ole mitään tekemistä floppaamisen kanssa. >_>

Big Boss

(08-27-2010, 05:35 AM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Lisäksi näyttää huonommolta ja toimii huonoimmin kuin vuosikausia vanha Metroid Prime.
Metroid Primehan ottelee ihan eri sarjassa. Huono vertauksen kohde. Ja odottaisin enemmän arvosteluja ennen kuin alkaisin mitään päättelemään.

-LzR-

En meinannut graafisesti. Vaan, että se mitä pelistä tiedän "näytti" hyvältä. No eipähän sitten tarvitse ostaa.

Laatikko

(08-27-2010, 05:35 AM)MasterTK link Wrote: [ -> ]Alkaa tuosta Metroid Otherista tippua arvosteluja ja kävi juuri niin kuni arvelin. Ohjaus kusee wiimoten takia (miksi joku vajekki tekee tällaisen pelin pelkän wiimoten varaan?), ei juuri mitään tutkittavaa, ei mitään skannattavaa ja jotain ihmeen checkpointteja vähän väliä, jotka parantavat energiat täyteen. Lisäksi näyttää huonommolta ja toimii huonoimmin kuin vuosikausia vanha Metroid Prime.

Miksi jonkun helkkarin Team Ninjan annetaan tehdä tällaisia?
Itse olen kuullut vähän päinvastaista: tutkittavaa riittää todella paljon, ohjaus on sulavaa ja tarinankulku on toimivaa. Itse en ole tästä pelistä niin hypettynyt ollut koskaan, mutta tulee silti automaattisesti ostettua julkaisupäivänä. Näyttää ja kuullostaa yhä nannalta mielestäni. Retro Studiosia on kaikesta huolimatta silti ikävä.

Eboshidori

Joku metroid2002 foorumeiden käyttäjä oli jo päässyt peliä pelaamaan ja tässä olisi mietteitä muutaman ensimmäisen tunnin ajalta:

****SPÖILERS****
Quote:I've been playing the game for a while and have about five hours clocked in, so I figured I'd come on and either alleviate your concerns or make you even more skeptical about Metroid: Other M. The game still has a very Metroid feel, and the action is very satisfying. The controls are tight, for the most part. Movement is quick and responsive, and the first-person elements are solid. Combat is fun, but I did run into an instance where I was repeatedly dodging instead of performing a lethal strike. Hopefully, this isn't too common.

I've progressed through the Biosphere and the Pyrosphere and am currently working my way through the Cryosphere. I've gone through maybe seven or eight boss fights so far, almost all of which incorporated third-person and first-person controls. The dynamic switching is surprisingly not as jarring as some preview articles would lead you to believe. It works well, and it gives the game a very unique twist. The combat itself plays out in a very flashy but fluid way. I have literally hopped back and forth between three Space Pirates, landing on each of their heads and plugging charge shots into their skulls like some demented game of leap frog. Oh, and the speed booster? Awesome.

There isn't much in the way of exploration. The closest parallel is Metroid: Fusion. Very linear, but with hidden alcoves and rooms with a few goodies in them every now and then to spice things up a bit.

You can regenerate your missiles and health by concentrating, which involves aiming the Wii remote at the ceiling and holding A. Originally, your health will only go back up to 99, and only if it falls below 25 or so. You can collect reserve tanks to boost how much health you gain from concentration by 100 units. Missile expansions increase your missile count by one instead of the usual five. Enemies won't drop pick-ups to refill your lost resources. You're either concentrating when the action is slow or holing up in a save room.

Now, onto the part everyone was worried about: the story.

The cutscenes are well-rendered and organic, in terms of how everything looks. Some of Samus' inner monologue feels a bit forced and unnecessary, but otherwise, everything seems to flow. Don't mistake that for "everything's a-okay," however. There are a lot of long cutscenes in the beginning that could have done with better spacing, and the cutscenes themselves are the source of one part of the game I absolutely loathe. Occasionally, you're forced to look around the environment for something specific to trigger yet another cutscene to advance the story. However, there's no clear indicator as to what you're looking for. I have spent periods upwards of ten minutes looking around for something, and I have no idea what this something is. On top of that, it's usually something very small. It destroys the pacing, and as a result, my enjoyability of the game tanks. Whoever made this design decision needs to be dragged out and flogged to death with dull wooden spoons.

Overall, I'm liking what I'm playing. It's different, but it's still Metroid.

****SPÖILERS****

http://m2k2.taigaforum.com/post/metroid_...ions..html

Laatikko

Nyt on tullut katsottua enemmänkin arvosteluita ja on tuo näköjään hypeen nähden vähän orvahtanutkin. Menee silti ostoon heti kun saan Homebrewin toimimaan.

Sain tänään Wario Ware: Mega Microgamesin B) En voi käsittää koko pelin irstautta. Kilpikonnapeliä pelatessa meinasin tukehtua.

bËst

Lootalle taas riemu-uutisia kun pamautan mielipiteeni Super Mario Galaxy kakkosesta:

Aivan käsittämättömän kehno kokonaisuus... siis ei vaan toimi omaan makuun. Samat viat korostuvat kuin SMG ykösessäkin. Vapautta toteuttaa itseään ja soveltaa pelaamista ei ole, back trackaystä ei ole nimeksikään ja paljon puhuttu haastetasokin on kokonaan unholassa sillä koko ajan on  tahtomattaankin selvillä mitä ko. kentässä pitää tehdä. + itkettää se tosiasia että parin kentän jälkeen taskussa on jo lähemmäs 40 elämää... en tajua minkä takia tällaisia mariopelejä vielä tehdään.

Sen sijaan New Super mario Bros Wiitä on tullut Uberin kanssa pelattua ja varsinkin kaksinpelillä peli on ehdotonta Wiin eliittiä.

Eboshidori

En ymmärrä tuota nurinaa lisäelämistä. Niistä on tullut käytännössä täysin triviaaleja useimmissa 3D tasoloikissa (joistain ne on poistettu kokonaan), kiitos mahdollisuuden pelien tallentamiseen - vai pitäisikö pelit pelata yhdeltä istumalta läpi? Ja mitä eroa lisäelämien loppumisella on tavalliseen kuolemaan nähden? Palataan pelin alkuvalikkoon ja joudutaan raahautumaan samaan kenttään. Ei se minusta lisää haastetta, se vain maksaa jonkin verran aikaa. Ja eihän niitä kaikkia lisäelämiä ole pakko kerätä, jos tuntee pärjäävänsä ilmankin.

Vilu

(09-14-2010, 11:09 AM)Eboshidori link Wrote: [ -> ]En ymmärrä tuota nurinaa lisäelämistä. Niistä on tullut käytännössä täysin triviaaleja useimmissa 3D tasoloikissa (joistain ne on poistettu kokonaan), kiitos mahdollisuuden pelien tallentamiseen - vai pitäisikö pelit pelata yhdeltä istumalta läpi? Ja mitä eroa lisäelämien loppumisella on tavalliseen kuolemaan nähden? Palataan pelin alkuvalikkoon ja joudutaan raahautumaan samaan kenttään. Ei se minusta lisää haastetta, se vain maksaa jonkin verran aikaa. Ja eihän niitä kaikkia lisäelämiä ole pakko kerätä, jos tuntee pärjäävänsä ilmankin.
Tässä pelissä on life-politiikka kohdallaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kMg6_IXCjo4

Laatikko

Harmi, ettet saa noista peleistä kiinni. On tästä jo aika pitkään puitu tätä, mutta viimeisetkin toivenrippeet mielipiteesi muuttumisesta ovat näköjään valuneet kaivosta alas. No eipä siinä mitään, ei kaikki kaikesta voi pitää, vaikka peli jököttäisikin Metacriticissäkin aivan kärjessä.

Vaikeudesta kuitenkin sen verran, että eipä toistaiseksi ole vastaan tullut yhtään vaikeaa Mario-peliä jotain Lost Levelsiä lukuunottamatta. En tiedä miten vaikeuteen voi siten pettyä ellei sitten arvostelijoiden previewit olleet mielessä peliä pelatessa, jotka hehkuttivat vaikeutta (tosin se viimeinen kenttä, nghhhh *_*).

Pelissä voi oikeasti soveltaa siellä täällä ja kaikenlaisia oikoreittejäkin löytyy:
http://www.youtube.com/watch?v=IZpeDQBw3xg

bËst

Nurina lisäelämistä on lähinnä vain kuvastava tosiasia siitä, että haastetta ei saada aikaan edes hypoteettisellä mahdollisuudella totaalisesta kuolemasta. Mutta joo.... haen peleiltä vähän eri asioita kuin mitä Galaxyt pystyvät tarjoamaan. Siinä kaikki vain on niin helppoa enkä näe pelin sisällä minkäänlaista uudelleenpeluu arvoa. Backtrackays ._. mennyttä....

Vilu

Jos haastetta haluaa niin kannattaa tehä niinku mä tein virtuaaligolfpelien kans.... vaihdoin ne oikeaan golfiin.  8)

saska

viime viikolla porasin mario all-staria. seuraavat tekstit perustuu siis niihin versioihin jossa voi tallentaa derp.

Mario 1
ensimmäistä kertaa ikinä läpi. porasin seuraavana päivänä myös ne tähdellä merkityt kentät. uskomattoman virallisesti pelasin välillä. eli päästin juoksunapista irti aina tiukan paikan tullen.

lost levels: lueskelin netistä että peliin ilmestyy 9 maailma kun ei käytä warppeja ja läpäisee pelin. eipä ollut kummonen maailma. sen sijaan itse peli tuntui yhtä rempseältä kuin ennen. pääsin myös c-4 kentässä siitä tulipallokeppikohdasta ekalla yrityksellä ilman sientä. sitten tyrin sen kuitenkin >_>.

mario 2 parempi kuin odotin. peachilla oli semi helppo. ei varmaan riitä motivaatiota jollain toisella yrittämiseen.

mario 3 ööm... en ole koskaan ennen pelannut tätä 3 maailmaa pitemmälle. nyt sitten keräsin motivaatiota ja olenkin jo 7 maassa mutta se on piikki mun pylyssä. pakko pelata semivirallisesti ja runtua tulee silti.

backtrackayksestä puheenollen...

porasin juuri eilen+toissapäivänä 121 viimeistä tähteä malio galaksi 2:ssa. ihan ok peli.

E: herp lueskelin vähän internetskusta eli vielä 1 tähti puuttuu >_> pitääkin mennä tästä ottaan runtua

MasterTK

Ei Mario Galaxy 2 huono ole, mutta onpahan edelleen läpipelaamatta, kun ei jaksa kiinnostaa tarpeeksi. Liian vähän tasoloikkaa ja aivan liikaa erikoiskyvyillä leikkimistä. New Super Mario bros Wii on paljon parempi.

(09-15-2010, 08:44 AM)saska link Wrote: [ -> ]Mario 1 ensimmäistä kertaa ikinä läpi.

mario 3 ööm... en ole koskaan ennen pelannut tätä 3 maailmaa pitemmälle.

Mitä munaa. >_>
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31