Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen pelikeskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

RTpmwe

No onko yllätys että kaikki on paskaa?

eebrozgi

Näin RT:n postanneen ja arvasin sanantarkasti lauseen keskeisimmän sisällön.

RTpmwe

(10-02-2012, 02:44 PM)eebrozgi link Wrote: [ -> ]Näin RT:n postanneen ja arvasin sanantarkasti lauseen keskeisimmän sisällön.

:-*

saska

(10-02-2012, 01:52 PM)Laatikko link Wrote: [ -> ]http://nintendoeverything.com/100237/pla...-devs-too/

pointti onkin se, että ennen japani oli melkein kaiken kerman lähde, enää ei.

eebrozgi

NamiNami

Paper Mario TTYD:ssä glitchi jolla voi skipata jotain juttuja ja aiheuttaa muita mielenkiintosia juttuja.

http://www.youtube.com/watch?v=POdewWpjNXY#t=49s

MasterTK

En uskalla kattoa TTYD:sta videoita, kun iskee himo pelata sitä. >_>

saska

Arvio ja analyysi: Metroid Prime 2: Echoes - Boost Guardian - Hard
Koska tämä on yksi Metroid Prime trilogian tunnetuimpia kohtauksia päätin kirjoittaa siitä tarinan. Boost Guardian on siis pelin puolivälin paikkeilla tuleva bossi, joka on legendan mukaan yksi pelisarjan vaikeimmista. Tämä katsaus on tehty pelin Hard vaikeustasolla, joka aukeaa vasta kun pelin on päässyt edes normaalilla.

Pelialue
Boost Guardian sijaitsee Dark Aetherilla eli otat lämää pelkästä ilmasta. Lähimmät elkkua palauttavat beaconit sijaitsevat viereisessä huoneessa, johon ei tietystikkään pääse kesken taistelun. Huone on täysin pyöreä ja sinne pääsee vain pienen pientä rööriä pitkin. Se mesta on myös yksi Prime sarjan pienimpiä koloja - vaikka mörkö olisi huoneen toisella reunalla se on silti iholla. Lisäksi areenan keskellä on neljä tuhoutuvaa pilaria. Ne kuvastavat pelaajan henkistä tasapainoa. Aina pilarin kaatuessa pelaajalta sammuu aivolohko.

Boost Guardian
Itse päämörkö eli Boost Guardian voidaan jakaa neljään eri muotoon kahdessa eri tilassa (ks. kaavio). Bossi vaihtaa "tilaansa" logiikan mukaan, mutta tilan sisällä se vaihtelee kahden muodon välillä täysin semirandomisti. Kai.

Boost Guardianin muodot
Elämystila
1. Kokovartalomuoto
2. Elämysmönjämuoto

Haikeustila
3. Paahtopallomuoto
4. Haikeusmönjämuoto

Taistelu siis alkaa elämystilasta ja vuorotellen tulee haikeutta ja elämystä sitä mukaa kun runtua jakelee.

Elämystila - voit tehdä lämää
Kokovartalomuoto on elämys. Silloin koko otus on vartalomuodossa ja sitä voi tuikkia. Tämä on siis (käytännössä) ainoa muoto jolloin se ottaa damagea, joten silloin kun tämä on käynnissä pitää antaa mulkun laulaa ja tuikkia kuin hullu sika. Pari ladattua light beamin tusausta ja kaveri on matossa. Kokovartalotilassa mörkö pistään hanttiin aika köykäisesti, vähän lonkerolla tuuppii jos sen päästää liian lähelle ja ampuu laaseria jos ei päästä. Onglemallisin hyökkäys on hanuun pumppaus jossa Boost Guardian tulee sisääsi ja pumppailee siellä aikansa. Ja aika on kortilla koska otat lämää joka sekunti pelkästä ilmasta. Ja hanuun pumppauksesta.

Välillä mörkö menee elämysmönjämuotoon. Tässä muodossa siihen voi periaatteessa tehdä damagea, mutta käytännössä ei, koska se liikkuu niin randomisti ja on muutenkin epämääräinen kasa sekavaa mönjää, ettei siitä tiedä missä se viipottaa ja missä ei. Onneksi elämysmönjämuoto kestää vain hetken.

Kun mörköä on runnutettu tarpeeksi alkaa haikeustila.

Haikeustila - mörkö on kuolematon
Haikeustila alkaa aina paahtopallomuodolla. Paahtopallomuodossa mörkö päästää sisäisen setä samulinsa valloilleen ja alkaa poukkoilla ympäri kenttää semmoista tahtia että bonkkia tulee hanuriin. Tämä levoton häröpallo ryöstää refupankkisi viimeistä penniä myöten ja vetelee sinua sen jälkeen kuin pässiä velkakirjasta. En tiijä paljonko yksi osuma tekee lämää, koska siinä vaiheessa on vähän toiset jutut mielessä. Tässä muodossa mörkö murskaa myös niitä pilareita jos sattuu semmoiseen osumaan. Muistakaa kaava: kaadettu pilari = sammunut aivolohko.

Kun mörkö vaihtaa haikeusmönjämuotoon alkaa mieli usein järkkyä. Mörkö menee lötköksi mönjäksi ja alkaa lerppua ympäri kenttää arvaamattomasti. Se liikkuu kuin ampiasparvi, päättäväisen löllyvästi. Anna mönjäparven imaista itsesi pyörteisiinsä ja katso kuinka nopeasti elkkumittarisi tyhjenee. Jaa et näe miten nopeasti? No et niin koska se on jo tyhjä. Samaten sinä.

Tästä löllyvästä kuolonmönjästä haluaisi tietysti pysyä mahdollisimman kaukana, mutta se ei ole mahdollista. Ainoa tapa saada mörkö muuttamaan muotoaan takaisin elämystilaan on tiputella pommeja kahden sentin päähän sitä ja toivoa parasta. (koitappa joskus osua ampiasparveen kranaatilla ilman että se osuu sinuun + kranaattia ei saa heittää vaan pudottaa) Sille joutuu siis antamaan runtua vaikka se ei damagea otakkaan. Kun niitä pommeja on saanut osumaan tarpeeksi palaa homma taas elämystilaan.

Lisukkeet
Taistelussa on myös lisämausteita. Niitä tulee koko ajan lisää ja loppua kohden lisukkeet täyttävät puolet kentästä. Ne on semmoisia mönjäkasasieniä jotka liikkuvat välillä mönjämuodossa ympäriinsä ja välillä muuttuvat sieniksi ja ruiskuttavat sontaa naamaan. Näiden veikkojen vitsikkyys lähentelee parhaiden Fingerporien hajotustasoa.

Loppu ja bonukset
Mikäli käy niin hyvä pulla, että onnistuu voittamaan Boost Guardianin, niin on ansainnut palkinnon. Peli antaa elkkua sen verran että selviää seuraavalle save pointille jos on nopea ja Boost Ball kyvyn. Boost Ball on pakollinen tuote jota ilman pelissä ei pääse eteenpäin, että kyllä se kannattaa hommata.

Annan arvosanaksi B eli Brutaali

Laatikko

Saat sympatiani, taisin yhden vuoden olla pultissa tuossa. Trilogyn versioon tuota bossia (kuin myös Spider Guardiania) on nerfattu hieman, ei tullut kauheana yllätyksenä.

Echoes muuten keikkuu meikäläisen top 3 suosikkipeleissä, sou gud.

Zämi

Itelläkin meni tolkuttoman kauan että pääsin läpi tuon välibossin hardilla... Vaikka sen pystyykin mennä ensimmäisen vaiheen aikana ekassa olomuodossa läpi jos on pro >_>

RTpmwe

Miksei B eli Brutal anal rape

saska

No siis esim tuon boost guardian jälkeen tulevat pari bossia tuntuu joltain perusvihuilta. Tai chykka ei tuntunut koska kesti varmaan 15min mutta ekalla yrityksellä seki meni. Grapple guardian oli pelkkä vitsi.

Umpikonemainen peli. Varmaan parempi kuin Prime 1.  ???

MasterTK

(02-26-2013, 10:14 AM)саска link Wrote: [ -> ]Umpikonemainen peli. Varmaan parempi kuin Prime 1.  ???

Vain harvat ja valitut tajuavat tämän. Muut itkevät vaikeustasoa ja liiallista monimutkaisuutta. Uskomattoman konemainen peli. Se alkupään aavikko on vähän tylsä, mutta sen jälkeen pelkkää kermaa perseestä koko loppupeli.

Laatikko

saska

Joo ja kuten laatikko tuossakin puhui aiheesta niin chykkan (torvus bogin pääbossi) musiikki oli konemainen. En edes ollut huomannut ennen.

Pitää vielä Prime 3 pelata läpi tämän jälkeen kun en ole sitä edes normalilla viä läpäissyt.

MasterTK

(02-26-2013, 10:27 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ]Laatikko ilmoittaa jakavansa ylemmän mielipiteen.

Oon peleissä Laatikon kanssa melkein kaikessa samaa mieltä Wiihin saakka. Ihan täysin samoja suosikkipelejä nes-cube -aikavälillä. Sen jälkeen rakkaudenpolkumme eroaa. >_>

Zämi

Omasta mielestäni ykkönen on kyllä paljon mielekkäämpi sequence breakata kuin kakkonen, ei vaan oikein päässyt ikään sujuiks sen kans samalla tavalla kuin ykkösen.

RTpmwe

Kakkosessa on heti alussa se joku lapsellinen sequence break jossa vähä pallolla kikkaillaa

pingviinituutti

"We are pleased to announce that Monster Hunter 3 Ultimate will receive a software update that will allow cross region online multiplayer between European and US players. This update will also let you play the game on the Wii U GamePad without the need for a TV screen. We're also happy to announce that we will frequently release free downloadable quests from launch."

Voi kyllä! \o/

MasterTK

(02-28-2013, 04:13 PM)pingviinituutti link Wrote: [ -> ]"We are pleased to announce that Monster Hunter 3 Ultimate will receive a software update that will allow cross region online multiplayer between European and US players. This update will also let you play the game on the Wii U GamePad without the need for a TV screen. We're also happy to announce that we will frequently release free downloadable quests from launch."

Voi kyllä! \o/

3DS- ja Wii U -versio jo ennakkotilattu. Parin viikon päästä alkaa armoton poraus.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31