Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen pelikeskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

bËst

Noville sama vastaus kuin mallulle: Perustelen edelleen väitettä minkä takia MINÄ en pidä ko. peleistä. Minulle smashien systeemi on liian hyvä, koska sen lainen vastaa tasan niitä asioita joita peliltä halajan ja vaadin. Tämän takia Smashin systeemi on minulle sen verran hyvä, että en pysty enää mitenkään keskittyneesti pelaamaan saati suurella innolla vanhoja mättöpelejä. Pelihistoriani parhaimpiin peleihin kuului aikoinaan vanhat Mortal Kombatit, joissa siis perusstamina. Ja Fighters Destiny.... aivan mahtava taistelupeli. Mutta tänä päivänä MINÄ en pysty niitäkään pitämään omalla kohdallani erityisen hyvinä peleinä, koska MINÄ olen tottunut parempaan, jolla siis tarkoitan pelimekaniikkaa joka toimii omalla kohdallani paremmin.

Vähän sama aspekti kuin joidenkin ruokien kanssa: Muuan leirikeskuksen perunamuusin jälkeen, kaikki muut perunamuusit ovat olleet parhaillaan vain keskinkertaisia. tommonen random vertaus. Toiselle taas ihan sama mitä muusia syö mutta kyse onkin itelleni asetetuista standardeista ja olen koko ajan perustellut miksi MINÄ en pidä ko. Peleistä

Toisin sanoen, en ymmärrä sanaakaan mitä Novi tuossa äsken koitti tuoda esiin. Korostui ainoastaan totaalinen misreadingi ja asiayhteyden ymmärrys. Saa peleistä tykätä ja pelata, ei siinä mitään. Mutta omalla kohdallani peli ei tarjoa mitään "parempaa" kuin on jo saanut.

Suurensin muutaman kohdan ihan vain että Novikin näkisi lukea :)

mayhem_

smashin prosenteilla ja dillä höystetty pelimekaniikka luo enemmän erilaisia tilanteita kuin stamina modella toimivat fighterit.

eebrozgi

@mayhem: Olettaen tietty, että Stamina Taistelu X:n kaikki muutkin ominaisuudet karsitaan pois.

Mortal Kombat taitaa olla aika kakkaa jos syvyyttä pitää etsiä.

Ei mulla muuta kai.

Novi

(03-18-2011, 06:45 PM)bËst link Wrote: [ -> ]Toisin sanoen, en ymmärrä sanaakaan mitä Novi tuossa äsken koitti tuoda esiin. Korostui ainoastaan totaalinen misreadingi ja asiayhteyden ymmärrys. Saa peleistä tykätä ja pelata, ei siinä mitään. Mutta omalla kohdallani peli ei tarjoa mitään "parempaa" kuin on jo saanut.

Suurensin muutaman kohdan ihan vain että Novikin näkisi lukea :)

Ymmärrän kyllä että kyse on mielipiteestäsi, kirjoitinhan sen tuossa postauksessani sitä korostaen ("Molemmat ovat perustuvat omiin mielipiteisiisi."), huomautin vain asenteestasi joka vaikutti ylimieliseltä. Kun luin postaustasi mieleeni tuli jonkun street fighter yhteisön jäsenen kliseisiä kommentteja meleestä "sehän on pelkkä lasten party peli", "pelissä vain yritetään tiputtaa vastustaja lautasen päältä, höh", "häh tässä pelissä prosentit kasvavat väärin päin, eihän tässä systeemissä ole mitään järkeä". Kiitos vain, mielestäni luetun ymmärtämisessäni ei ole mitään vikaa. Jos et ymmärrä sanaakaan siitä mitä yritin tuossa sanoa niin mielestäni omassa luetun ymmärtämisessäsi on vikaa, yritin olla mahdollisimman selkeä. Lainaan tässä pari kohtaa:

Quote:Tuon tämän esille koska postisi vaikuttaa ylimieliseltä....Smash ei ole millään tavalla parempi kuin KO-fighterit, kyse on vain ihmisten mielipiteistä jotka harhaanjohtevasti esitetään faktoina...Tässä tapauksessa tunnut olettavan ettei olisi muita mättöpelejä jotka eivät olisi syvällisiä ainoastaan sen takia ettet pidä niiden pelimekaniikasta...Smashiin suhtaudutaan varmasti ihan yhtä pinnallisesti muissa peliyhteisöissä kuin sinä suhtaudut stamina-fightereihin, mikä itseäni ärsyttää. Yritän vain sanoa että hieman avoimemmasta asenteesta ei olisi haittaa, olisi hienoja jos eri peliyhteisöt ymmärtäisivät toistensa mieltymyksiä ja luopuisivat ennakkoluuloistaan.


(03-18-2011, 06:49 PM)mayhem_ link Wrote: [ -> ]smashin prosenteilla ja dillä höystetty pelimekaniikka luo enemmän erilaisia tilanteita kuin stamina modella toimivat fighterit.

Totta, ehkä se johtuu myös siitä smashissa hahmoilla on enemmän liikkumatilaa ja -vapautta luo enemmän erilaisia tilanteita. Pointtini olikin että staminamättöihin voi yhtä hyvin lisätä erilaisia syvällisiä elementtejä. Jokainen meistä tietää varmasti miten syvällinen melee on mutta onko kukaan perehtynyt muihin tappelupeleihin tarpeeksi ymmärtääkseen miten syvällisiä ne voivat olla?

RTpmwe

tämä opostaus saataa kuulostaa sasakan kirioittaamtal


No en tiä, mutta on oikein että kaikkia pelejä sanotaan lastenpeleiksi, sillä kuka 30+ vääntää muna ojossa jotai peliä

Eli jos ei sano että on lasten peli tai että on hc pelaaja jossain mässissä, ni mua vähän hävettää

sama muissa peleissä

saska

kaikki pelit voi joko ratkaista (shakki) tai sitten ne on pullasta kiinni (pokeri) tai sitten ne on tech skillistä kiinni (100m juoksu)

lasten pelejä kaikki

Novi

Hajosin joo uus sigi, kiitos rt :)

RTpmwe

Siis tuo on serious post eikä mikää joke

Novi

(03-18-2011, 07:30 PM)RTpmwe link Wrote: [ -> ]Siis tuo on serious post eikä mikää joke

Tietysti, saa kai sille silti hajota?

mayhem_

en oo syvyydestä puhunu missään vaiheessa totesin vaan, että smashissä tulee erilaisia tilanteita enemmän >_>.

ja on sitä tullu kyllä muitakin fightereitä pelattua ja ite oon pitäny tästä systeemistä enemmän kuin siitä helabar systeemistä missä ei ole mitään järkeä käyttä vaihtoehtosta kompoa jos toinen kompo tekee enemmän lämää.

RTpmwe

No totta helvetissä saa. En silti tajua että mitä kullia ite pelaan pelejä siksi että niitä pelatessa ei kiukku nouse, suurin osa peleistä on kyllä paskaa, muttei minunkaa mielestä kaikki. Kaikki on silti pelejä ja jokaisen mielipide mistä tahansa pelistä on yhtä arvokas vaikkei olis ko. peliä pelannutkaa

eebrozgi

(03-18-2011, 07:32 PM)mayhem_ link Wrote: [ -> ]helabar systeemistä missä ei ole mitään järkeä käyttä vaihtoehtosta kompoa jos toinen kompo tekee enemmän lämää.

Quote:Olettaen tietty, että Stamina Taistelu X:n kaikki muutkin ominaisuudet karsitaan pois.
Quote:ja kombotkin on kovin tilannekohtaisia

mayhem_

täytyy kyllä sanoa että ellet jotain erittäin hyvää esimerkkiä pysty tähä heittään niin pysyn kyllä kannassani >_>.

nimittäin ainakin niissä peleissä mitä oon pelannu niin saman kompon jyystämisellä pärjää erittäinkin mainiosti.

TaisteluJaska

Don´t feed the emo kid.

Vitsivitsi best on best ja aina kova mies.

Joo saahan sitä mielipiteitä olla. Tuntuu vaa hullulta omalle osalle se kun Meleessä (ja muissa mänsseissä) on niin erilainen ja monien mielestä niin loistava konsepti staminan korvaamiselle... niin miksei muut edes yritä jotain erilaista? Vai onko mulla tiedonpuutetta jostain superuber pelistä?

eebrozgi

@muihem
(03-18-2011, 12:18 PM)eebrozgi link Wrote: [ -> ]Guilty Gearia jonkin verran pelanneena voin sanoa, että todellakin näen että en osaa koska syvyyttä löytyy kyllä roimasti.
Tämän nojalla täytyy sanoa että enb pysty sanomaan muuta ku että Guilty Gearissa tensionipalkin käyttöä voi miettiä koska Roman Cancel (esim käyttääkö kaiken jatkaakseen komboa parilla hassulla iskulla jos tuntuu hyvältä) ja voi ennakoida millon tulee bursti että voi rankasta vielä kovempaa ja voi lopuks lyyä vihun maahan ja jatkaa pressurea tai sitten jyystää lisää jos tuntuu hyvältä.
Pointtina oli vaan se, että homma toimii eri tavalla.

Välikommentti: Smash on kiva.

bËst

Novihan suivaantu *_*. En vieläkää tiijä mistä tai mitä näki ylimielisenä siinä notta puhun omasta kannastani kuiten korostaen koko aika sitä että merkitys meikäläiselle on eri asioissa... nooh wut evör *_*. Meni jotenkin vakavasta ottamisesta nauramisen puolelle meikän taito lukea viimeisintä postia :P

Mutta kantani on mikä on. Haen vain peleiltä jotain ihan muuta kuin staminapainoista konpojen opettelua. Ja Vilulta hyvä pointti: Minkä takia muut pelit eivät ole edes yrittäneet luoda vaihtoehtoista "stamina"-muotoa? tai ainakaan ne mitä meikä tietää.

ja ei kannata meikän puheiden perusteella tarttua tuohon syvyys juttuun, koska totta on että moni muu asia on estänyt innostuksen paneutua peleihin niin tehokkaasti että täydellisesti ymmärtäisin syvyyttä. Todennäköisesti kuiten loppupeleissä vain pettyisin, ku mittari siihenkin on sen verran korkealla itellä :P

Novi

En suivaantunut mutta olisin voinut käyttää pienempää fonttia :D

DonCoon

MINÄ tykkään [pelistä] ja MUUT tykkää [pelistä].
Jos JOKU ei tykkää [pelistä] tai SINÄ et tykkää [pelistä] niin on/olet automaattisesti VAJEKKI vaikka kyse olisi mieltymyksistä ja tottumuksista.

Nyt, lukekaa vain nuo isolla kirjoitetut. Eikö täällä "mielipidekeskusteluissa" voi muuta ikinä lukea?

-Toisaalta, kaikki pelit (yleisesti, konsoleista riippumatta) viimeaikoina ovat olleet erittäin tylsiä omasta mielestäni.
Pelejä kuten Blur on hauska pelata, mutta mieluiten kaksinpelinä. Tietokonetta vastaan peli on yksitoikkoinen.
En muutenkaan pelaa enää, johtunee siitä kun on muutakin tekemistä kuin vain tuijottaa töllöä tai muuta ruutua päivät pitkät.

TaisteluJaska

Trollaaminen o kovien poikien hommaa. Obviously DonCoon on oppinut nämä asiat asuttuaan Keravalla niin pitkään.

Novi

Hajosin don coonil postille >_>
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31