Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen SSBM -keskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

TaisteluJaska

Kankeli tekee meleestä taidetta. Jotkut muikku ja fonx combot on suorastaan orgastisia mennessään nappiin.

Novi

(12-16-2010, 11:01 PM)TaisteluJaska link Wrote:Jos ei kiinnosta Äl-kankeli niin toki saa pelata Peanchilla. Eikä pallo sitä niin mahottomasti myöskään tarvi.

>_>

mayhem_

nair only (siin o autokankel :)) joten pallolla ei tarvib lkaakelii.

Laatikko

(12-17-2010, 06:31 AM)pepi link Wrote:ammattilaisvihje: l-cancel ei ole pelkästään napin painamista, vaan se pitää osata myös ajottaa, jos toinen pelaa nyyhkyillä tai lagittaa shieldiä. ))))))))
Se on silti täysin turha ylimääräinen vaihe iskun tekemisessä kun se voisi suoraan canceloitua. Teitä ei varmaan haittaisi, vaikka hyppiessä pitäisi ajoittaa hyppynapin painamisen lisäksi vaikka B:n painaminen vai kuinka? Lähtökohtainen tavoitteeni iskua tehdessä on tehdä isku painamalla yksinkertaisesti nappia eikä tehdä monimutkaista nappienpainallusprosessia, jonka tehdessäni oikein saan palkinnoksi haluamani iskun.

Minusta on väärin, että pelin syvyyttä halutaan lisätä tekemällä pelin pääelementti monimutkaisemmaksi lisäämällä ylimääräinen napinpainallus vain hankaloittamaan yksinkertaista prosessia. Joo, siihen ollaan totuttu ja kukaan ei sitä juuri edes ajattele, mutta se on silti turha lisä kun se olisi ilmankin aivan sama asia.

mayhem_

Ei kyl todellakaan olis sama. Juurikin tuosta pekin antamasta syystä eli siis l-cancelin ajotukseen pystyy se vastustajakin vaikuttamaan ja täten voi saada rankastua vastustajan virheestä kun kusee l-cancelin (oikeestaan ainoo huono puoli l-cancelissa on alottelija epäystävllisyys >_>), mutta eipä niin paljoa aihe mua kiinnosta, että lähtisin väittelemään.

EDIT: vähän sama ku nyrkkeilystä otettais liikkuminen pois kun se on ihan sama huitooko ne paikoiltaan vai liikkuuko ne.

Laatikko

(12-17-2010, 10:44 AM)mayhem_ link Wrote:Juurikin tuosta pekin antamasta syystä eli siis l-cancelin ajotukseen pystyy se vastustajakin vaikuttamaan ja täten voi saada rankastua vastustajan virheestä kun kusee l-cancelin
Kuinka pystyy vaikuttamaan, suojaamallako? Kukaan ei suojaa vain sen takia, että vastustajan l-cancel kusisi >_>

(12-17-2010, 10:44 AM)mayhem_ link Wrote:EDIT: vähän sama ku nyrkkeilystä otettais liikkuminen pois kun se on ihan sama huitooko ne paikoiltaan vai liikkuuko ne.
Häh? L-cancelin poisotossa ei menetettäisi mitään kun taas tuossa lähtee semisti olennainen osa lajia pois kokonaan. Vaikka olisikin sama liikkuuko ne vai huitooko paikoiltaan niin se poistaa mahdollisuuksia.

mayhem_

loota ootko kuullu semmosesta yyyber pro jekusta ku light shield?

Laatikko

Jännä jekku joo, mutta suojaatko tosissasi vain sen takia, että vastustaja kusisi l-cancelinsa ja turpaan ottaminen onkin aivan toissijainen tuohon nähden?

mayhem_

en mutta suojaanko light shieldillä ihan huvikseni?

eebrozgi

Siltä varalta ettei pepi rölläillyt, niin powershieldissä on paljon reagoimista kun taas l-cancel on lähinnä ajoittamista (en kyllä tiedä lightshieldin hyödyistä hirveitä mutta derr).

Ei minulla sen suurempia l-cancelia vastaan ole. Se tuntuu vaan vähän oudolta, kun se nostaa teknistä kynnystä eikä näytä lisäävän mitään mieli_peliin.
Guilty Geareissa on Roman cancel, jolla voi palata lagista suoraan neutraaliin seisontaan ja jatkaa komboa mitä jännemmistä paikoista. Tai jekuttaa vastustajaa rankaisemaan lagista, jota ei olekaan yms. Hintana puolet (tai tietyissä tapauksissa neljäsosa) superpalkista. Selkeät hyödyt tekemisessä ja tekemättömyydessä.

Laatikko

(12-17-2010, 01:02 PM)mayhem_ link Wrote:en mutta suojaanko light shieldillä ihan huvikseni?
Light shieldillä on semisti muutakin käyttötilanteita niin en tiedä mitä ajat takaa.

TaisteluJaska

Meikä on aika poro käyttään light shieldiä ainaki Luigilla. Armada yritti köörpillä shiendstanppeja ku respawnas muttei onnistunu. Sen sijaan liuuin reunalle joka on paikka missä luigilla tuntuu hyvälle (ellei ole neukun marsu vastassab)

saska

siis jos jollain reiskan dairilla osuu toisen shieldiin tai spot dodgeen niin on siinä vähä l-cancel ajotuksessa eroa.

luin kanssa jostain iigorista joka ei tahalleen l-canceloinu lirpyn aerialeja jotta se ukko pysyis matalampana lagin aikana ettei joudu räpiin tms.

hoppis

nelospolvi toimii peachiin vain kun ei l cancelaa mitää

TaisteluJaska

(12-17-2010, 01:57 PM)hoppis link Wrote:nelospolvi toimii peachiin vain kun ei l cancelaa mitää
Hajos aika pahasti.

RTpmwe

Kun Rawlissa on autocancel, niin muukin peli on sontaa sitten. Meleessä ei ole autocancelia ja kaikki muukin toimii. Johtopäätös autokankeli tekee pelistä paskan :)

Tosissaan puhuen, l-cancel juuri luo enemmän mahdollisia jatkoja tilanteelle kuin tilanteelle. Jos sitä ei olisi niin peli olisi suoraviivaisempaa, eikä välttämättä yhtä mielenkiintoista ja vaikeaa.

Laatikko

Olemme koko ajan puhuneet siitä, että l-cancelin sijasta aerialit nimenomaan autocanceloituisivat eivätkä saisi sitä "normaalia" lagia.

TaisteluJaska

(12-17-2010, 01:49 PM)saska link Wrote:luin kanssa jostain iigorista joka ei tahalleen l-canceloinu lirpyn aerialeja jotta se ukko pysyis matalampana lagin aikana ettei joudu räpiin tms.
Jos tuo pitää paikkansa niin sen pitäisi viimeistellä tämä keskustelu.

Laatikko

Vaikka tuo voi ihan hyvin olla totta, niin tuonkin vaikutus metagameen on kutakuinkin 0. Eihän l-cancelia käytetä edgecanceloitaessakaan iskuja, mutta ketä kiinnostaa? Tekniikka on silti niin keinotekoinen haastavuudenlisäys, että alta pois.

mallu000

(12-17-2010, 01:04 PM)eebrozgi link Wrote:Siltä varalta ettei pepi rölläillyt, niin powershieldissä on paljon reagoimista kun taas l-cancel on lähinnä ajoittamista (en kyllä tiedä lightshieldin hyödyistä hirveitä mutta derr).

Ei minulla sen suurempia l-cancelia vastaan ole. Se tuntuu vaan vähän oudolta, kun se nostaa teknistä kynnystä eikä näytä lisäävän mitään mieli_peliin.
Guilty Geareissa on Roman cancel, jolla voi palata lagista suoraan neutraaliin seisontaan ja jatkaa komboa mitä jännemmistä paikoista. Tai jekuttaa vastustajaa rankaisemaan lagista, jota ei olekaan yms. Hintana puolet (tai tietyissä tapauksissa neljäsosa) superpalkista. Selkeät hyödyt tekemisessä ja tekemättömyydessä.

Ja TvsC:ssä on Baroque, joka taas vaatii kaiken punaisen "energian" ja silläkin voi jekkuilla ihan loputtomilla tavoilla.

Tuo nyrkkeilyvertaus on aika ontuva. L-cancelia voi verrata siihen, että nyrkkeilijöiltä sidotaan kenkien nauhat yhteen. Turhaa vaivaa ja pelin vaikeuttamista ilman mitään hyötyä verrattuna siihen, että kengät olis sidottu normisti. Ja se, että vastustaja voi sotkea toisen l-cancelia ja aiheuttaa virheitä, tarkoittaa samaa kuin että se nyrkkeilijä astuu niihin toisen nauhoihin ja toinen horjahtaa. Eli se kenkien sitominen tai l-cancel luo itsessään tuollaisia tilanteita, joita ei muuten edes pelissä tulisi.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29