Smash Finland Foorumi

Full Version: Yleinen SSBM -keskustelu
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

mayhem_

vertasin siinä mielessä että ei tartte huolehtia tietystä osasta peliä ollenkaan mut joo oikeesti whatever >_>.

-LzR-

Huomaa heti ettei RT tiedä miten autocancel toimii.

RTpmwe

Tiedän kaikesta kaiken, autocancel on se että ei tule yhtä paljon lagia kuin normaalisti tulisi. Eli l-cancel ilman napinpainamsita. Ja en edelleenkään ymmärrä miksi pelistä tulisi tehdä helpompi vain siksi, että jokin asia on turha.

udikku

(12-17-2010, 11:33 AM)Laatikko link Wrote:[quote author=mayhem_ link=topic=15.msg12797#msg12797 date=1292582675]
Juurikin tuosta pekin antamasta syystä eli siis l-cancelin ajotukseen pystyy se vastustajakin vaikuttamaan ja täten voi saada rankastua vastustajan virheestä kun kusee l-cancelin
Kuinka pystyy vaikuttamaan, suojaamallako? Kukaan ei suojaa vain sen takia, että vastustajan l-cancel kusisi >_>[/quote]

A:n näpyttäminen suojassa lagin aikana lisää hyökkääjän lagia. Tämähän toimii lähinnä poraaviin liikkeisiin, kuten foxin dair.

Ja omasta mielestä l-canceli on justiinsa hyvä juttu. Joo, kaikkihan sen osaa ja niin edelleen, mutta kuitenki kusemisen mahollisuus on olemassa. Ote ei periaatteessa saa herpaantua lainkaan missään vaiheessa, ellei ite muuta pelityyliään l-cancelia vaatimattomaksi. Muutenki varsinki nykysestä meleestä pitäis muuttaa aika monia asioita, jotta auto-cancelointi toimisi jollain tavalla, esim. foxin ja falcon shield pressure olisi liian helppoa. Toisin sanoen pelistä tulisi brawl, ja koska brawl = mäti, eipä paljoa kiinnosta  8)

-LzR-

(12-17-2010, 04:10 PM)RTpmwe link Wrote:Tiedän kaikesta kaiken, autocancel on se että ei tule yhtä paljon lagia kuin normaalisti tulisi. Eli l-cancel ilman napinpainamsita. Ja en edelleenkään ymmärrä miksi pelistä tulisi tehdä helpompi vain siksi, että jokin asia on turha.

Autocancel tekee niin ettei tule yhtään lagia ja se ei ole automaattista.

RTpmwe

Oli mitä oli, mätiä se on. Mitä enemmän mahdollisuusksia tyriä sen parempi. Jos toista ei voisi rangaista l-cancelin tyrimisestä, niin pelistä katoaisi hyvin paljon comboja ja tilanteista tulisi helpompia=brawli=paskaa

-LzR-

Autocanceli on paljon rajoitetumpi kuin L-cancel...

RTpmwe

Eli jos autocancel ei toimisi niinkuin l-cancel niin silloinhan se olisi uskomattoman paska ratkaisu l-cancelin tilalle.

-LzR-

Täh? Autocanceli on täysin erilainen kuin L-cancel. L-cancel on yksi napin painallus ilman mitään logiikkaa. Autocancel on taas tekniikka joka aiheuttaa normaalin landinglagin kun laskeutuu tietyillä frameilla iskun animaatioita eli se perustuu ajoitukseen.

RTpmwe

Jos noin on, niin silloin ei vois paahtaa halunsa mukaan, vaan pitäs vaan odotella niitä tiettyjä frameja joilla canceloi. Ei mitää järkeä. Meleessä voi miksata aivan molon hyvin kun itse voi vaikuttaa millo se mäti canceloi ja millo ei. Nii ja mihihä l-cancel perustuu jos autocancel perustuu ajotukseen?

-LzR-

Lcancel perustuu napinpainamisen ajoitukseen. Autocancel iskun ajoitukseen.
Ja miksi pitäisi pystyä hyppimään miten sattuu ilman minkäännäköistä lagia painamalla jotain nappia? Autocancel on paljon loogisempi, laskeudut aerialista jaloilleen eli ei tule lagia. Meleessä hahmo vain maagisesti pamahtaa pystyyn.

Laatikko

Anteeksi, minullakin meni sekaisin tuo autocancel, mutta tarkoitin koko ajan, että laskeutuessa lagia olisi saman verran kuin l-cancelattuna.

Kysynkin vielä kysymyksen, johon kukaan ei ole vielä vastannut: olisiko mielestänne sitten kanssa okei jos yksinkertaisesti hyppiäkseen pitäisi painaa vaikka hyppynappi+B tietyllä ajoituksella?

On muuten aika uskomatonta kun RT ja Udikku ei osaa olla vetämättä keskustelua suoraan Brawlin morkkaamiseen.

-LzR-

Hypyn ja B painaminen olisi yhtä järkevää kuin L-canceli, lyhentäisit hyppyanimaatiota ilman mitään syytä jotta voit hyppiä vapaammin ja nopeamin ja on perkeleesti mixuppeja.

udikku

(12-17-2010, 04:24 PM)Laatikko link Wrote:Kysynkin vielä kysymyksen, johon kukaan ei ole vielä vastannut: olisiko mielestänne sitten kanssa okei jos yksinkertaisesti hyppiäkseen pitäisi painaa vaikka hyppynappi+B tietyllä ajoituksella?

Tuossa kysymyksessä ei tuollasenaan oo vaan mitään järkeä. Ei l-cancelikaan mitenkään lisää inputteja, kun haluat tehdä jonkin liikkeen. Se vaan nopeuttaa halutessasi liikkeelle pääsemistä iskun jälkeen. Jos kysyisit, että haluaisinko vaikka hypätä nopeammin tuollaisella kombinaatiolla niin siihen on melko paha vastata. Niillä hyppylageilla, mitä pelissä tällä hetkellä on, tuollainen sopisi lähinnä vain bowserille ja parille muulle hitaalle hyppääjälle.

Laatikko

(12-17-2010, 04:37 PM)udikku link Wrote:Tuossa kysymyksessä ei tuollasenaan oo vaan mitään järkeä. Ei l-cancelikaan mitenkään lisää inputteja, kun haluat tehdä jonkin liikkeen. Se vaan nopeuttaa halutessasi liikkeelle pääsemistä iskun jälkeen. Jos kysyisit, että haluaisinko vaikka hypätä nopeammin tuollaisella kombinaatiolla niin siihen on melko paha vastata. Niillä hyppylageilla, mitä pelissä tällä hetkellä on, tuollainen sopisi lähinnä vain bowserille ja parille muulle hitaalle hyppääjälle.
Tämän koko jutun pointti on edelleen se, että ei ole oikeastaan mitään järkeä jättää l-canceloimasta vaan se voisi olla automaattista. Siksi tuo edellinen vertaus, että hyppiminen ei olisikaan niin yksinkertaista kuin se todellisuudessa on. Onhan idea itsessään loistava, että lagia saa vähennettyä, mutta toteutus on vaan aika keinotekoista.

HippiEetu

(12-17-2010, 04:10 PM)udikku link Wrote:[quote author=Laatikko link=topic=15.msg12798#msg12798 date=1292585621]
[quote author=mayhem_ link=topic=15.msg12797#msg12797 date=1292582675]
Juurikin tuosta pekin antamasta syystä eli siis l-cancelin ajotukseen pystyy se vastustajakin vaikuttamaan ja täten voi saada rankastua vastustajan virheestä kun kusee l-cancelin
Kuinka pystyy vaikuttamaan, suojaamallako? Kukaan ei suojaa vain sen takia, että vastustajan l-cancel kusisi >_>[/quote]

A:n näpyttäminen suojassa lagin aikana lisää hyökkääjän lagia. Tämähän toimii lähinnä poraaviin liikkeisiin, kuten foxin dair.


[/quote]

Didn´t know that.

-LzR-

(12-17-2010, 04:10 PM)udikku link Wrote:[quote author=Laatikko link=topic=15.msg12798#msg12798 date=1292585621]
[quote author=mayhem_ link=topic=15.msg12797#msg12797 date=1292582675]
Juurikin tuosta pekin antamasta syystä eli siis l-cancelin ajotukseen pystyy se vastustajakin vaikuttamaan ja täten voi saada rankastua vastustajan virheestä kun kusee l-cancelin
Kuinka pystyy vaikuttamaan, suojaamallako? Kukaan ei suojaa vain sen takia, että vastustajan l-cancel kusisi >_>[/quote]

A:n näpyttäminen suojassa lagin aikana lisää hyökkääjän lagia. Tämähän toimii lähinnä poraaviin liikkeisiin, kuten foxin dair.

Ja omasta mielestä l-canceli on justiinsa hyvä juttu. Joo, kaikkihan sen osaa ja niin edelleen, mutta kuitenki kusemisen mahollisuus on olemassa. Ote ei periaatteessa saa herpaantua lainkaan missään vaiheessa, ellei ite muuta pelityyliään l-cancelia vaatimattomaksi. Muutenki varsinki nykysestä meleestä pitäis muuttaa aika monia asioita, jotta auto-cancelointi toimisi jollain tavalla, esim. foxin ja falcon shield pressure olisi liian helppoa. Toisin sanoen pelistä tulisi brawl, ja koska brawl = mäti, eipä paljoa kiinnosta  8)

[/quote]

Olisiko sulla jotain todisteita tuosta kun en ole itse kuullut mistään tuommoisesta enkä ymmärrä mikä mekaniikka pelissä aiheuttaa tuommoisen.

bËst

IMO, Mitä enemmä pelissä vaaditaan pieniäkin tarkkaavaisuuksia ja ajoituksia pitämään ajatuksen koko ajan pelissä (kuten tämä L-cancel) niin lisää pelin haastavuuskerrointa ja osiltaan nostaa osaamisen merkitystä.

Miksi siis L-cancel >Autocancel / no-lag landing:

V: Koska L-cancel, kaikkena pikkutarkkana tekniikkanaan painostaa pitämään pään pelissä ja lisää teknisen osaamisen kynnystä, mikä ei ole ollenkaan huono juttu ainakaan sellaisen pelaajan mielestä joka arvostaa pieniä asioita joilla omaa pelaamistaan voisi kehittää. Autocancel / free landing lag tekisi vain sen eron, että kaikkien combottamis kerroin olisi maximissaa eli puuttuisi kokonaan se mahdollisuus combottajalle tehdä virhe combon aikana. Ja virheetön pelaaminen 3 minuuttiakin pitkässä matsissa, jossa on tuhat muuta asiaa johon keskittyä on täydellinen esimerkki propelaajasta, jonka taidot on hiottu äärimmilleen.

Jos tuossa hypyssä olisi suunnitteluvaiheessa määrätty käytettäväksi B:tä, niin varmana sekin olisi pro pelissä otettu hyötykäyttöön ja sisäistetty.

En tajua koko ongelmaa tässä ihmeen L-cancel flamewarissa. L-cancelin tekemättä jättämisestä ei ole mitään hyötyä, se on totta. Mutta se, että ko. mekanismi on liitetty näppäinkomentoon antaa mahdollisuuden virheisiin, jotka voivat kovalla tasolla olla erittäin ratkaisevia. Joten kysymys ei ole niinkään L-cancelin tekemättömyyden hyödystä, vaan pikemminkin sen luomasta lisäkeskittymishaasteesta koska sen tekemättä jättäminen voisi olla virhe jonka seurauksena joko konpo katkeaa tai stocki lähtee.

udikku

(12-17-2010, 05:46 PM)-LzR- link Wrote:[quote author=udikku link=topic=15.msg12817#msg12817 date=1292602249]
[quote author=Laatikko link=topic=15.msg12798#msg12798 date=1292585621]
[quote author=mayhem_ link=topic=15.msg12797#msg12797 date=1292582675]
Juurikin tuosta pekin antamasta syystä eli siis l-cancelin ajotukseen pystyy se vastustajakin vaikuttamaan ja täten voi saada rankastua vastustajan virheestä kun kusee l-cancelin
Kuinka pystyy vaikuttamaan, suojaamallako? Kukaan ei suojaa vain sen takia, että vastustajan l-cancel kusisi >_>[/quote]

A:n näpyttäminen suojassa lagin aikana lisää hyökkääjän lagia. Tämähän toimii lähinnä poraaviin liikkeisiin, kuten foxin dair.

Ja omasta mielestä l-canceli on justiinsa hyvä juttu. Joo, kaikkihan sen osaa ja niin edelleen, mutta kuitenki kusemisen mahollisuus on olemassa. Ote ei periaatteessa saa herpaantua lainkaan missään vaiheessa, ellei ite muuta pelityyliään l-cancelia vaatimattomaksi. Muutenki varsinki nykysestä meleestä pitäis muuttaa aika monia asioita, jotta auto-cancelointi toimisi jollain tavalla, esim. foxin ja falcon shield pressure olisi liian helppoa. Toisin sanoen pelistä tulisi brawl, ja koska brawl = mäti, eipä paljoa kiinnosta  8)

[/quote]

Olisiko sulla jotain todisteita tuosta kun en ole itse kuullut mistään tuommoisesta enkä ymmärrä mikä mekaniikka pelissä aiheuttaa tuommoisen.
[/quote]

No tuon pystyt kyllä iteki kokeilemaan. Ota hahmoiksi vaikka sheik (iso suoja, pieni keho) ja tuo fox. Sheik seisoskelemaan reunan tuntumaan ja fox roikkumaan reunalle. Sheikillä suoja päälle ja foxilla ledgehop dair. Sheikillä hakkaat a:ta ja katso kuinka fox leijaa  8)

-LzR-

Eikö kukaan teistä ymmärrä miten autocancel toimii? Täytyy landata tietyssä vaiheessa animaationta. Vaatii yhtä paljon tarkkaavaisuutta ja ajoitusta kuin Lcancelikin.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29