Smash Finland Foorumi

Full Version: Union III [13.-15.3. Östersundomin nuorisotalo]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

peki

RTpmwe

En jaksa näistä kentistä enää tuhannetta kertaa vääntämään mutta turnauspelaamiseen täysin sopimaton stagelist. Kännissä läpällä pelaamiseen ok

Zlazher

Oon aika varmasti mestoilla, viimestään myöhään perjantaina.

Novi

Tuun :)

saska

Ei sillä että olisin tulossa, mutta minusta se on toiminut hyvin että normi turnauksessa normisäännöt ja normikentät. Sitte hippi/vilu/eprseilyturnauksessa sekavat kentät.

mayhem_

(11-18-2014, 05:41 AM)saska link Wrote: [ -> ]Ei sillä että olisin tulossa, mutta minusta se on toiminut hyvin että normi turnauksessa normisäännöt ja normikentät. Sitte hippi/vilu/eprseilyturnauksessa sekavat kentät.

Samaa mieltä. Se, että käytännössä kaikkialla pelataan samaa kuuden kentän stagelistiä tarkottaa sitä, että jos me alettas suomessa käyttään turnauksissa selvästi isompaa stagelistiä niin kehitys hidastuu kyl entisestään. Ei 100m juoksijatkaan käy reenaa välissä maratoonia varten, koska se ei auta siinä missä sen pitää olla hyvä.

Ei vaikuta mun tulemiseen jatkossa kyllä, mutta harmi homma jos ihan turnauksia aletaa tälläsillä stagelistoilla pelaan, näitä kenttiä varten on sit noi hupiturnausmuodot.

Moppe

Noni selvästi nyt ihmisiä haittaa kun pelataan muitakin kenttiä niinsanotussa "turnauksessa". Vastaus on helppo eli nimetään turnaus vaikka Lootan turnaukseksi niin ei luulisi olevan mitään ongelmaa.

peki

no siis mun mielestä ehkä paras ehotus tässä ois että, välillä pidetään normaaleilla säännöillä ja välillä muokatuilla, niin kaikki saa jotain.

ijuka

Joo no onpa kentät >_>

Veikkaan että käy kuin viime viikonlopun ameriikan turnauksessa jossa top 8ssa oli tyyliin 7 foxia kun jokainen noista randomkentistä suosii Foxia helekkaristi eikä kunnollista counteria pakolaasereihin oo.

Muuten, ei mua nuo muut kentät muuten haittaa jos gameplay on mielenkiintoista mutta onhan jokainen tuollainen kenttä kuten esim Poke Floats uskomattoman suuri etu Foxille, randomshinejä saa joka väliin ja kaikki johtaa kuolemaan mutta toisin kuin normikentissä, keskellä kenttää ei voi pysyä jne.

Foxditoissa nuo on kuitenkin ihan ok.


(11-17-2014, 11:18 PM)mmKALLL link Wrote: [ -> ]Oma kanta on se, että jos meleetä oikeesti osaa pelata niin kentästä riippumatta pitäs pystyy heikommat paketoimaan. Tästä voidaan vetää johtopäätös ettei kenttien lisäämisellä ole käytännössä väliä, koska niillä ei kuitenkaan tarvi kenttävalintasysteemin takia pelata jos ei halua.

Tässä on brawlissakin aika liberaali kenttälista, mutta eipä mua haittaa kun kaikki noi kentät on kuitenkin lähes täysin ennustettavissa siltä osin ettei matsin kulkuun käytännössä vaikuta. Jos joku kokee oikein kauheaksi sen että muitakin kenttiä saattaa joutua kokemaan kuin BF/FD, niin sitten en voi sanoa muuta kuin että opettele pelaamaan 8)
Siis oot mielestäni aivan hakoteillä, suuri ongelma on just ollut se et kentät suosii liikaa tiettyjä hahmoja jolloin ekan matsin voittaminen ratkaisee käytännössä koko setin.

Toisaalta jos balanssin mukaan mennään niin Laatta varmaan olis ensimmäisten joukossa noista kentissä pois lähtemässä. Popestadioninkin counterpick-asema johtuu kuitenkin mielestäni ensisijaisesti siitä, että se on niin randomi eikä balanssiongelmista.

mayhem_

"Siis joku pokefloats esim ei oo mikää hyvä vitsi jos toinen pelaa foxia ja toinen mitään hahmoa joka on hitaampi kun fox >_>

Mutta siis nii tolla stagelistillä pitää vaa campata huomattavasti enemmän.

Se ei auta kyl kehittyy "normi" pelaamisessa juurikaa mut ei oo mulle kuitenkaa niin suuri ongelma. Ei näitä kuitenkaa oikeen PR listojakaa varten voi paljoo katsoo noilla kentillä.

Esim Pajulle huomattavasti huonompi kun taas muahan toi käytännössä vaa hyödyttää ku pari foxille hyvää kenttää lisää."

Tossa vähän mun pointteja mitä skypessä kirjotin ja juuri se on ongelma noissa härökentissä että fox dominoi aika lujaa ja lisäks ne on niin hyviä cp kenttiä että ekan matsin arvo kasvas liikaa.

saska

[8:31:55] Aleksanteri Karanka: no siis
[8:32:22] Aleksanteri Karanka: Tämä tapahtuma on ennen kaikkea itse osallistujille, joten kerro ihmeessä mielipiteesi ja ehdotuksesi turnausten parantamiseen, ei tässä kuitenkaan mitään järkeä ole jos ihmiset eivät viihdy.
[8:32:52] Aleksanteri Karanka: laita loota polli tuonne että eprseilykentät vai ei
[8:32:59] Aleksanteri Karanka: ja sitte katotaa

ajp_anton

En oo siellä koko päiviä, enkä luultavasti yövy, mutta oon siellä vähintään noi ajat jolloin on Meleetä.

Jekkukissa

Silloin kun minä olin nuori niin Östersundom oli vielä Sipoota. :(

En tuu nyt tähän ekaan mutta koetan päästä jatkossa. Kenttien kohdalla yhdyn aika lailla siihen mitä Pingu, Ijuka ja mhm on sanonut.

Guest

mmKallelle ja Schwalle varmaan eniten suunnatusti ilmoitan, että noi kenttäbolemiikit on käyty jo törkeän monta kertaa läpi ja näkökulmat tongittu esiin. Ite oon aina puoltanut laajempaa stagelistia, mutta tässä ohessa oppinut sen, miksi ne eivät vain toimi. Hupipelaamisessa ne todellakin toimivat, mutta jos funktio on järjestää mahdollisimman rehellinen turnaus niin tän hetkisellä metagamella se ei vain onnistu muuta kuin mahdollisimman neutraaleissa kentissä. Juurikin sen takia, että noi kentät suosivat jo valmiiksi vahvoja hahmoja, kuten mayhem tuossa sanoikin.

Suurin vikka ei ole kenttien sattumanvaraisuudessa, vaikka sekin osaa pelaajaa häiritsee, vaan ongelmaksi muodostuu se, ett se suosii tietyllä hahmolla pelaavia aivan liikaa. Kyllä; kenttä counterpickien ja kenttien ominaisuuksien hyödyntäminen ja tiedostaminen kuuluvat osaksi metagamea, mutta niidenkin asioiden hyödyntämisen on tapahduttava neutraalissa tilassa. On eri asia osata c-pickata FoD floateilla foxia vastaan kuin valita hahmo täysin kentän etujen mukaan. Mielestäni tuo Pekin video kertoo aika hyvin, minkälaisia tilanteita tuo KJ aiheuttaa c-pickatessa. Käytännössä katsoen reiskalla ei ole mitään mahdollisuuksia tuossa.

Mutta korostan siis sitä, että hupimielessä ja hauskanpidon sanomalla höystettynä värikkäämpi stagelist on oikein tervetullut. Mutta mitenkään virallisena ratkaisuna en sitä pidä ja jos tuonne pääsisin niin aika varmasti pelaisin turnaukseni pichu only.

Novi

http://smashfinland.com/union-i-monthlyt...-21-11-14/

Yritän nyt päivitellä tuota blogia kun ehdin kun viimein sain nuo tunnukset, tapahtumia kuitenkin järjestetään yms. että kirjoitettavaa on.

Ymmärrän ja kunnioitan Lootan syvää rakkautta Meleen härskimpiä kenttiä kohtaan. Itseä ei ko. kentät haittaa vaikka niistä en pidäkään, TO:n sana on kuitonkin laki.

Kiitos paljon Lootalle ja Stemulle tästä effortista, nyt vaan levittämään sanaa.

Tuon 2 setuppia ja telkkareita irtoaa tarvittaessa 3 jos niitä on mahdollista noutaa.

TaisteluJaska

Jos TO.n sana on laki, niin huonon TO.n säätäessä kaikki kärsii.
Vähä niinku Hitler.HAHA NATSIKORTTI.

ei vaan seriously. Hyviä pointteja suuntaan ja toiseen. Itsekin tiivistäisin mielestäni yleiseen tulkintaan. Kiva ois olla lisäkenttiä, mut kun ne ei vaan auta asiaa. Häröturnaukset on asia erikseen, joissa on myös hyvä tsekata säännöt kohilleen. Niinku itse käytin TO.n lakia osittain hassusti bileporassa, ja timeout taktiikka meni sit jaxi hyödyntämään >_> en ois uskonu (tosin eipä sillä niin väliä)
ja jopa sit systeemiä heitteröitiin, jossa laitettiin kaikki pääsemään brackettiin. pooleilla oli väliä vain seedn kans. Eli en tuu sitäkää tekeen jatkossa. Vähä offtopic mut watevaa

Ja lisää offtopiccia. Ois muuten kiva päivittää asiallinen low-tier lista, josta tehdä turnaus johon vois lisätä kenttiä. Ehkäpä Loota siinä ois ideaa? Foxin poissaollessa tietyt kentät ei välttämättä ois OP jollekkin.

Samura1man

Kai olette tietoisia että noita Lootan kenttiä ei tarvitse äänestää lainkaa, voitte vapaasti valita dreamlandin, battlefieldin ja fd:n kaikkien noitten seasta.

Jos noi kentät kauheasti haittaa niin miksei vaikka sellainen sääntö, että setin alussa kysytään vastustajalta halutaanko noita Lootan kenttiä käyttää vai ei, jos toinen sanoo ei, niin niitä ei pelata.
Kuulostaa toki liianki yksinkertaiselta, mutta yhtyisin tuohon että setin alussa kysytään toisen mielipide, jos toinen on jo sanonut ei niin sitten ei

TaisteluJaska

Niin kauan kuin muistan, niin aina on voitu kahdenkeskisissä turnausseteissä molempien tahdosta sopia vapaavalintaiset säännöt.

EDIT: Siis tieten sillei, että jollain konstilla voittaja selviää. Tietysti myös siten, että se tapahtuu kohtalaisessa ajassa. On se sitten normisäännöillä, FD+Fox only+no items, hyrule temple random char tai vaikka kumpi juo 1,5 litraa kokista nopeammin >_>

Pohjois-Hyhkyn Kuningas

Tähän ekaan turnaukseen en pääse, mutta jatkossa oon messi.

Ja ei oo minkäänlaista kiinnostusta pelata tuolla stagelistilla. Kamoon.

Laatikko

Ihan ensin haluan selventää, että säännöt vaihtelevat ehdottomasti turnausten välillä tilanteen/järkkääjän mukaan eikä minkäänlaista pyhää standardia tule olemaan. Tästä päätetään aina erikseen ennen joka turnausta. Kuvittelin tämän olevan selvä juttu, mutta en kyllä tajunnut ilmaista itseäni tuon suhteen tarpeeksi selvästi.

Hyvä, että mielipiteitä tulee ja teitä kiinnostaa stagelist noinkin paljon, mutta tässä on nyt ihan liikaa väärinkäsityksiä ilmassa. Korkeimpiin priotiteeteihini ei todellakaan kuulu tarjota valmistautumista johonkin "standardisoituneeseen turnaustyyppiin", mikä ei mitä todennäköisemmin edes vastaa enemmistön mieltymyksiä täällä Suomessa. Minua ei voisi juuri vähempää kiinnostaa jos joku kokee jonkun niinkin hassun arvon kuin kansainvälisen turnausvalmiutensa suoraan kärsivän tämän stagelistin myötä (mikä on itsessään jo absurdi väite), sillä tämä turnaus ei todellakaan ole tehty nimenomaan tällaista porukkaa varten, muunkintyyppisiä pelaajia on olemassa enkä keksi miksi toista pitäisi suosia ylitse toisen kerta toisensa jälkeen. Jos PR:stä vastuussa olevat eivät halua sisällyttää tätä PR-laskelmiin niin eivät sitten sisällytä, mikä minä olen sanomaan mitä tuon PR:n halutaan edustavan. Turnauksien tavoitteena on yksinkertaisesti vain tarjota kilpailullista Meleetä monipuolisesti oli osallistujien henkilökohtaiset mieltymykset kilpailullisuudesta ja muusta standardihumpasta mitä tahansa.

Niin kuin varmaan osasitte odottaa, olen myös edelleen eri mieltä itse kentistä ja niiden kilpailullisesta statuksesta. Minua vaan harmittaa, että nuo niinkin neutraalisti nimetyt "perseilykentät" solmitaan yhdeksi kirotuksi nipuksi, joka ei olevinaan edusta enää kilpailullista pelaamista. Kentät eivät ole muuttuneet minnekään tämän 13 vuoden aikana eikä niiden kilpailullinen tarjonta myöskään, ainoastaan käsityksemme ihanteellisesta kilpailullisuudesta on. Siitä ei koskaan tule olemaan mitään objektiivista näkökantaa, vaikka kuinka yrittäisimme, mikä on oikeastaan vain hyvä asia monipuolisuuden kannalta. Siksi onkin suorastaan hävettävää nähdä toisen koulukunnan kääntyneen näinkin absoluuttisesti toista vastaan, että vastapuoli käsitetään vain vitsinä täysin validin kilpailullisuuden- ja kenttäideologiansa kanssa. Kaikista hauskinta tässä on kuitenkin se, että loppupeleissä kilpailuympäristön muutokset eivät vaadi pelaajilta kuin henkistä sopeutumista ja tervettä kenttätietoutta, parhaat pelaajat ovat edelleenkin viemässä rahamme. Ei siis mielellään heitellä halveksivasti perustelematta itsestäänselvyksinä, että kentät itsessään olisivat kriittisesti ongelmallisia vaan tunnustetaan vain yksinkertaisesti tykkäävän enemmän toisesta koulukunnasta, kiitos.

Sitten tuosta starterien ja counterpickien erottelusta, oliko kenelläkään muulla kuin Ijukalla siitä mitään sanottavaa? Oma kantani asiaan on, että mielestäni kenttä kelpaa pelattavaksi jo ensimmäisessäkin matsissa jos sillä on oikeus ratkaista koko setin viimeinen matsi. Stage strikingin perimmäinen ajatus on kuitenkin löytää valitun matchupin välille kaikkein neutraalein kenttä, mutta jos kenttä on counterpickien puolella niin tämä ei mitä ilmeisemmin toteudu. Systeemissä on itsessään jo fundamentaalinen ongelma jos ensimmäistä matsia pidetään kaikkein tärkeimpänä, mutta sillä ei saa pelata kaikkein neutraaleinta kenttää, niin en menisi tuota full list stage strikingiä syyttämään ollenkaan. Minun puolestani (FL)SS voidaan tottumuksia uhmaten vetää vaikka viimeisessä matsissa jos tarpeen samalla kun setin ensimmäiset setin pelataan ennaltajaettuina counterpick-vuoroina.

Fox saa etuja joidenkin noiden kenttien myötä kyllä, mutta niin saavat monet muutkin hahmot. Ne eivät kuitenkaan riko peliä sen enempää mitä Fox jo valmiiksi tekee, että lähtisin niitä bannaamaan sen takia. Pelissä on jo valmiiksi sen verta suuria balanssiongelmia, että puolen kenttälistan banniminen saa mielestäni enemmän pahaa kuin hyvää aikaan.

...

Mitähän nyt vielä, soitin tänään sen mainitsemani puhelun ja kaikki on ok. Perjantaina nähdään!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29