Smash Finland Foorumi

Full Version: Foorumin suosikkipeli -äänestys [Done and done]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

RTpmwe

(06-10-2010, 12:20 PM)Big Boss link Wrote: [ -> ]Onko noi edes pelejä, kun en oo pelannut/kuullut mitään noista?

Häpeä ja lujaa

Vilu

Taas todistettiin Smashfinlandin "loistava" pelimaku ku Yliäänirystyset jäi ekalta kierrokselta poies.

Joo, noista uusista äänestin vaa Golden sunia, tullut joskus veivattu läpi ja ihan ookoo. Ei tosin kovin vertailukelpoinen esim. Phantasy Star 4senkaan kanssa.

MasterTK

Shin Megami Tensei: Nocturn ja last renmant ovat aivan keskinkertaisia töherryksiä. Conkerin on ainutlaatuinen peli ja aivan loistava. Golden sun on myös hiton hyvä.

Laatikko

(06-10-2010, 01:49 PM)Vilu link Wrote: [ -> ]Taas todistettiin Smashfinlandin "loistava" pelimaku ku Yliäänirystyset jäi ekalta kierrokselta poies.
Foorumin pelimaku muuttuu siis automaattisesti huonoksi kun lohkossa on kolme hyvää peliä, joista pääsee vain kaksi jatkoon :P Veikkaanpa, että Ratchet ei ole kovinkaan tuttu peli sinulle sitten.

Vilu

(06-11-2010, 08:03 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ][quote author=Vilu link=topic=125.msg7610#msg7610 date=1276177745]
Taas todistettiin Smashfinlandin "loistava" pelimaku ku Yliäänirystyset jäi ekalta kierrokselta poies.
Foorumin pelimaku muuttuu siis automaattisesti huonoksi kun lohkossa on kolme hyvää peliä, joista pääsee vain kaksi jatkoon :P Veikkaanpa, että Ratchet ei ole kovinkaan tuttu peli sinulle sitten.
[/quote]
Herra Nipo itse asialla :P Ei mut kyllä se näkyy ku meikän sukupolven edustajia ei pahemmin täällä näy niin konkaripelit jää vähän heikoille hapelle. Toisaalta SMB1 pääs mut se nyt on eri asia ku nimessäkin on mario...

RTpmwe

(06-11-2010, 08:05 AM)Vilu link Wrote: [ -> ][quote author=Laatikko link=topic=125.msg7624#msg7624 date=1276243432]
[quote author=Vilu link=topic=125.msg7610#msg7610 date=1276177745]
Taas todistettiin Smashfinlandin "loistava" pelimaku ku Yliäänirystyset jäi ekalta kierrokselta poies.
Foorumin pelimaku muuttuu siis automaattisesti huonoksi kun lohkossa on kolme hyvää peliä, joista pääsee vain kaksi jatkoon :P Veikkaanpa, että Ratchet ei ole kovinkaan tuttu peli sinulle sitten.
[/quote]
Herra Nipo itse asialla :P Ei mut kyllä se näkyy ku meikän sukupolven edustajia ei pahemmin täällä näy niin konkaripelit jää vähän heikoille hapelle. Toisaalta SMB1 pääs mut se nyt on eri asia ku nimessäkin on mario...
[/quote]

Oon aivan samaa mieltä Vilun kanssa. Itteä ei nuo uudemmat pelit kiinnosta ku täyttä paskaa ne. Vanhemmat pelit ovat paljon parempia.

Laatikko

(06-11-2010, 08:05 AM)Vilu link Wrote: [ -> ]Herra Nipo itse asialla :P Ei mut kyllä se näkyy ku meikän sukupolven edustajia ei pahemmin täällä näy niin konkaripelit jää vähän heikoille hapelle. Toisaalta SMB1 pääs mut se nyt on eri asia ku nimessäkin on mario...
Jaa mikä ihmeen nipo minä olen? >_> Itse siinä kiukuttelit ja tulinpa vain sanomaan, että ehkä asia ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet.

Tämä äänestys menee kuitenkin pääasiassa niin, että äänestetään pelejä, joita on joskus päässyt poraamaan välittämättä siitä kuinka orpoja tai mahtavia pelit ovat, joten väkisinkin joitain hyviä pelejä tippuu. Jos nyt oikein alkaa miettimään niin äänestyksessä ei välttämättä edes etsitä ollenkaan hyvää peliä vaan kaikkein pelatuinta foorumilaisten kesken :P Pelin paremmuustekijä onkin sitten se toissijainen kerroin päätöksiä tehdessä.

@RT: Yleistit niin huonosti, että en edes viitsi alkaa asiasta keskustelemaan.

Vilu

(06-11-2010, 08:25 AM)Laatikko link Wrote: [ -> ][quote author=Vilu link=topic=125.msg7625#msg7625 date=1276243543]
Herra Nipo itse asialla :P Ei mut kyllä se näkyy ku meikän sukupolven edustajia ei pahemmin täällä näy niin konkaripelit jää vähän heikoille hapelle. Toisaalta SMB1 pääs mut se nyt on eri asia ku nimessäkin on mario...
Jaa mikä ihmeen nipo minä olen? >_> Itse siinä kiukuttelit ja tulinpa vain sanomaan, että ehkä asia ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet.

Tämä äänestys menee kuitenkin pääasiassa niin, että äänestetään pelejä, joita on joskus päässyt poraamaan välittämättä siitä kuinka orpoja tai mahtavia pelit ovat, joten väkisinkin joitain hyviä pelejä tippuu. Jos nyt oikein alkaa miettimään niin äänestyksessä ei välttämättä edes etsitä ollenkaan hyvää peliä vaan kaikkein pelatuinta foorumilaisten kesken :P Pelin paremmuustekijä onkin sitten se toissijainen kerroin päätöksiä tehdessä.

@RT: Yleistit niin huonosti, että en edes viitsi alkaa asiasta keskustelemaan.
[/quote]

Eääh, onkelmana on se ettei tekstikirjoittamisen kautta tule kaikki esille, kuin tulisi normaalikeskustelussa. Kyllähän sä mut tunnet, en ala jostain äänestyksestä kiukuttelemaan. Viestini oli vain sonic-fanin katkeraa tekstia, kun ei tasohyppelyiden aatelisto pääse jatkoon.

EDIT: tietenkin voisin itsekin muistaa että Laatikko kyllä saa aiheesta kuin aiheesta väittelyn. :P
Mut joo,  Pong on paras.

EDIT2: hei hetkinen, siis minkä perusteella tässä edes äänestetään? taisin kysyä jo aiemmin...

bËst

Ite puollan kyllä valtaosallisesti vanhoja pelejä... moderneissa peleissä on keskitytty mielestäni aivan vääriin asioihin. Pelien päävaatimuksena tuntuu tänä päivänä olevan visuaalisuus ja nettipeli, joista kumpikaan ei oo mitenkään tärkeä tekijä kun puhutaan mikä on hyvä peli. IMO

-LzR-

Nykyään peleissä keskitytään vain juoneen. Kun juoni on nähty, ei pelissä olekkaan enää mitään nähtävää. Lisäksi peleistä tehdään niin helppoja, että pikku-Villekin pääsee ne läpi.
Nintendo sentään osaa vielä tehdä pelejä.

bËst

(06-11-2010, 01:12 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Nintendo sentään osaa vielä tehdä pelejä.

Noo.... jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin katsoipa mistä perspektiivistä katsoen niin Nintendo on nimenomaan se pelintekijä, jonka tuotanto on vajonnut kaikista syvimmälle. Xboxilla ja Pleikalla on satoja krääsäpelejä, mutta on ainakin Boxilla ihan varteenotettaviakin pelitapauksia, kun taas Nintendon maailma on tällä hetkellä äärimmäisen rajoittunut.

-LzR-

Jaa kuinka rajoittununt? Super Mario Galaxy 2, tuleva Zelda Wii. PS3 ja Xbox sisältävät satunnaisia mestariteoksia, mutta Nintendo pitää yhä kiinni omista peleistään jotka eivät ole vain grafiikkahomojen unelmia vaan myös hyviä pelejä.

mallu000

Tässä topicissa syntyy yllättävän paljon keskustelua. O_O

Mulla ainakin on vaikea päättää äänestänkö ollenkaan, jos olen pelannut esim. 2/4 peleistä ja pidin vaikka toista hyvänä, mutta toisaalta en tiedä niistä kahdesta muusta mitään.

X-Com I miss you ;_;

bËst

(06-11-2010, 02:02 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Jaa kuinka rajoittununt? Super Mario Galaxy 2, tuleva Zelda Wii. PS3 ja Xbox sisältävät satunnaisia mestariteoksia, mutta Nintendo pitää yhä kiinni omista peleistään jotka eivät ole vain grafiikkahomojen unelmia vaan myös hyviä pelejä.

Jatka toki listaa: SMG2, Zelda wii... ?.... aivan.

Rajoittunut = Nintendo ottaa käytännössä huomioon ainoastaan nuoren ikäluokan pelaajat. Minne ovat kadonneet vielä GC:n aikaan valloittaneen "aikuisemman" polven pelit? Minne hukattiin Resident Evilin oikeudet? Minne katosi Eternal Darknessit ja muut vastaavat? Myös urheiluihmisiä aina kiinnostaneet EA:n pelit on hukattu ja tilalle otettu Mii sitä ja Mii tätä. Horse trainingia sun muuta. Kaupasta löytyy mysö Twilight peli nintendolle että GG >_>. Missä on raren ja nintendon yhteistyöpelit hukattu N64:sen jälkeen? Missä on grand theft auton tyyliset vapaan rellestyksen pelit. Missä on Gears Of Warin tai God Of Warin tyyliset räiskinnät (Metroidi on sitten kaukana näistä). Missä on netissä suositut Call Of Dutyn tyyliset pelit?

Niin vieläkö voi sanoa että Nintendo kattaa pelitarjonnan laajalti hyvin? Mario ja Zelda ei yksin kovin pitkälle riitä. Ikäryhmissä on keskitytty yhteen kohteeseen. Se on ainoastaan kunnioitettavaa että Nintendo pitää kiinni omistaan. Se oliskin nintendo loppu jos mario ja zelda ei enää tulisi.

-LzR-

Mulle kelpaa Mariot ja Zeldat, vaikka pointtisi pitävät paikkansa. Nintendolla on paljon huippu pelejä ja sitäkin enemmän kolmannen osapuolen poninkasvatussontaa.
Toiseksi, konsolisodassa ei voi voittaa.

RTpmwe

(06-11-2010, 07:09 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Mulle kelpaa Mariot ja Zeldat, vaikka pointtisi pitävät paikkansa. Nintendolla on paljon huippu pelejä ja sitäkin enemmän kolmannen osapuolen poninkasvatussontaa.
Toiseksi, konsolisodassa ei voi voittaa.

Väärin, väärin ja väärin. Nintendolla ei ole paljon "huippupelejä." Laskettuani löysin niitä Wiillä tasan yhden kappaleen, eli Mario Galaxy 2. DS tosiaan on sitten asia erikseen, DS:lle tulee uskomattoman paljon hyviä pelejä, joista suurin osa ei edes ole Nipan tekemiä. Wiille taas eivät muut osaa edes tehdä pelejä kuin Nintendo itse, eli 3rd-party support on täyttä paskaa. DS:llä tämä toimii.

Toiseksi, konsolisodan voittaa konsoli jota myydään eniten.

Goodbye

Smash Bros. -foorumi, jossa haukutaan Nintendo syvimpään perseeseen. Viileää.

MasterTK

Tai sitten sokea fanittaminen. En oikein tiedä, onko noilla kahdella mitään eroa.

peki

(06-11-2010, 01:12 PM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Nykyään peleissä keskitytään vain juoneen.
............................................________
....................................,.-‘”...................``~.,
.............................,.-”...................................“-.,
.........................,/...............................................”:,
.....................,?......................................................\,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:”........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../
...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”
............/.`~,......`-...............................\....../\
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,
.....`=~-,_\_......`\,.................................\
...................`=~-,,.\,...............................\
................................`:,,...........................`\..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_\..........._,-%.......`\
...................................,<`.._|_,-&``................`\

-LzR-

Tarkoitin juonella sitä. Että 100% on juonta, pelikin on tylsä.
Jos haluan juonen, katson leffan.