Smash Finland Foorumi

Full Version: Foorumin suosikkipeli -äänestys [Done and done]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

Darch

Aivan pulttilohko. Molemmat ovat mielestäni aivan yhtäloistavia pelejä.

Heitin noppaa ja onni suosi TP:tä. TP:lle siis ääni.

mayhem_

molemmat aika jöötiä mutta zeldat on semmosta paskaa että mariolle mänöö

Laatikko

(12-15-2010, 05:52 PM)pepi link Wrote:mario 3
World > Bors. 3

GET AT ME

saska

(12-15-2010, 06:34 PM)Laatikko link Wrote:World > Bors. 3

ketä kiinnostaa huonoimmat 2d mariot.

jopa galaxy on parempi kuin kumpikaan noista. sille siis ääni.

Turso

Galaxyt imo nii kuraa koska niistä puuttuu kaikki pelaamisen ilo ja haaste. Zelda nyt oli vähän mitä oli, mutta paras näistä kahdesta.

Laatikko

(12-15-2010, 07:56 PM)Turso link Wrote:Galaxyt imo nii kuraa koska niistä puuttuu kaikki pelaamisen ilo ja haaste.
Meikäläinen tippui tuolilta niin pahasti, että en edes tiedä mistä aloittaa. No, kuka minä olen määräämään mistä muut pitää.

bËst

Protestina sille mihin suuntaan mariopelit ovat galaxyjen myötä mielestäni menneet annan ääneni TP:lle. Enkä muutenkaan TP:tä tuomitse ihan kelvottomaksi peliksi. Vaikka en kummoinen zelda fani ole ikinä ollut niin kyllä TP:tä ihan mukava oli pelailla. Toki N64:sen vastaavat ovat aikahypyn verran edellä, mutta suhteessa Super Mario 64 ja varsinkin vanhemmat ovat vielä isomman loikan edellä suhteessa galaxyyn.

(12-15-2010, 07:59 PM)Laatikko link Wrote:[quote author=Turso link=topic=125.msg12743#msg12743 date=1292443000]
Galaxyt imo nii kuraa koska niistä puuttuu kaikki pelaamisen ilo ja haaste.
Meikäläinen tippui tuolilta niin pahasti, että en edes tiedä mistä aloittaa. No, kuka minä olen määräämään mistä muut pitää.
[/quote]

Mun on pakko kompata Tursoa tuossa asiassa. En saanut mitään kicksejä kummastakaan galaxysta. Peli on visuaalisesti hieno... ok... jos haluan tyytyä pelkkään visuaaliseen mahtavuuteen niin menen elokuviin. Mutta sen niin huomaa, että mulla ja lootalla on sen verta ikäeroa tässä pelikatsomuksessa, että lootalle uudempia kokemuksia ovat tarjonneet uudet mario pelit, siinä missä oma lapsuus meni mario kolmosta jyystäessä.

Jaxi

Äänestin TP. Nämä kaksi peliä ottivat hiljattain yhteen myös Gamefaqsin Game of the Decade -äänestyksessä:

http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=4171

Edit: Huomenna Melee vs Brawl kyseisessä äänestyksessä! D:

Koko bracketti: http://www.gamefaqs.com/features/gotd_bracket.html

Laatikko

(12-15-2010, 08:13 PM)bËst link Wrote:lootalle uudempia kokemuksia ovat tarjonneet uudet mario pelit
Mitä haet tällä? ._. Eikös tuo nyt ole ihan itsestäänselvyys?

Joo, meikäkin hakkasi Malio 3:sta ym., mutta ei se vaikuta omiin mielipiteisiini sen kummemmin. Galaxy nyt sattui nappaamaan itselleni niin täydellisesti, että taisin siinä ensimmäisten tasojen aikana jo ajatella, että tämä on GOTY jos jokin ja niin siinä sitten kävikin =P

+ Melee vs. Brawl tuolla Gamefaqsin äänestyksessä seuraavaksi *_*

EDIT: Jaxi outspeed

-LzR-

Galaxy on keskiverto tasohyppelyhässäkkä joka on hyvä vain koska siinä on Mario. En tykkää Mariosta eli ääni Zeldalle.

bËst

(12-15-2010, 08:31 PM)Laatikko link Wrote:[quote author=bËst link=topic=125.msg12745#msg12745 date=1292444008]
lootalle uudempia kokemuksia ovat tarjonneet uudet mario pelit
Mitä haet tällä? ._. Eikös tuo nyt ole ihan itsestäänselvyys?
[/quote]

Surkeasti ilmaisin tarkoitukseni, mutta meinasin siis sitä, että galaxyn vaikutus teikään pelinä saattaa olla moninkertainen itseeni verrattuna myös senkin takia, että 3D mariot oli se the juttu niihin aikoihin kuin oletan teikän syventyneen pelimaailman saloihin ensi kertaa. Toki voin olla väärässäkin ja kaikilla on omat mielipiteensä, joita arvostan vaikka kuinka poikkeaisivat omistani, mutta jotenkin tuntuu yleiseltä skeemalta että monet sen 4-6v nuoremmat ovat aina sillä kannalla että sunshine ja galaxyt >> vanhat 2D mariot.

Turso

Olen aina ollut sitä mieltä että mariot on turhan helppoja joten en pidä niistä, mutta nämä uudet mariot casual_peli_villityksen myötä ovat vielä ziljoona kertaa helpompia verrattuina vanhoihin, koska tehty liiankin casualeiksi. Suututtaa, koska galaxytkin olisi voineet olla ihan jees. Casual pelien tekeminen on pilannut muutenkin viimeisten vuosien aikana ilmestyneet pelit, mitkä olisivat voineet olla todella mestarillisia. Esim. FFXIII, Oblivion, ME2 jne lista on pitkä kuin nälkävuosi.

mallu000

Galaxy ei koskaan temmannut mukaansa, eikä liion muutkaan 3D-Mariot, ainakaan samalla tavoin kuin 2D-Mariot. Zeldoistakin pidän enemmän 2D:nä. Noihin molempiin pätee se, ettei ne jääny mieleen eikä tullut wau-elämyksiä, vaikka ovatkin monella tapaa tosi hyvin tehtyjä. TP vie sillä, että se jäi mieleen paremmin ja sen haluan pelata uudestaan.

TaisteluJaska

(12-15-2010, 10:36 PM)Turso link Wrote:Olen aina ollut sitä mieltä että mariot on turhan helppoja joten en pidä niistä, mutta nämä uudet mariot casual_peli_villityksen myötä ovat vielä ziljoona kertaa helpompia verrattuina vanhoihin, koska tehty liiankin casualeiksi. Suututtaa, koska galaxytkin olisi voineet olla ihan jees. Casual pelien tekeminen on pilannut muutenkin viimeisten vuosien aikana ilmestyneet pelit, mitkä olisivat voineet olla todella mestarillisia. Esim. FFXIII, Oblivion, ME2 jne lista on pitkä kuin nälkävuosi.
Laitahan siis videolle ku pelaat Lost leveliä. Jos vedät pelin läpi edes tyyliin ekalla 10 kontinuella niin ymmärrän pointtisi.

MasterTK

En edes tiedä mikä Galaxyissa on vikana. En vaan ole kumpaakaan peliä jaksanut pelata loppuun, vaikka kuinka yritin. Onko se vaan vaikeustason totaalinen puuttuminen vai mikä lie. Tai ehkä 3D-mariot eivät muuten vaan jaksa kiinnostaa.

RTpmwe

Itellä Galaxyssä just sama kuin TK:lla, en tiä mikä mättää mutta ei vaan maistu yhtään.

Lanttu

Itse sain pakottamalla kerättyä kaikki tähdet Galaxyssa Mariolla, Luigilla en enää jaksanut. Itsellä tökki eniten tietynlainen vaihtelunpuute. Olisin kaivannut paria isompaa, avoimempaa planeettaa, jotka olisivat olleet Super Mario 64 kaltaisia eli suurimman osan tähdistä voi saada heti ensimmäisellä kerralla. Vaikeustasoa olisi kaivannut myös lisää. Nyt hankalia tähtiä oli turhan vähän. Leluplaneetan violetti(?) tähti oli kutakuinkin pelin paras, sillä siinä tuntui olevan haastetta, vaikka pääsinkin ensimmäisellä yrittämällä läpi. En kyennyt ymmärtämään miten jotkut jumittivat pelissä useammankin tunnin.

Pelissä oli myös täysin turhauttavia tähtiä, kuten sadan violetin(?) kolikon etsimisiä kentästä. Aitoa haastetta niissä ei ollut yleensä tipan virtaa, vaan ainoa ongelma oli keskittymisen ylläpitäminen tappavan tylsyyden ympärillä. Muistan vitutuksen, kun kerran yhdessä laajimmista kentistä kuolin, kun kolikkoja oli jäljellä alta 20. Kärsivällisyys kera kamerakulman pettivät. Kamerakulmat on toinen murhekryyni. Vaikka yleensä se toimiikin kuten pitää, niin joissain kohdissa se on täysin anuksesta ilman mahdollisuuksia muuttaa sitä. Muistaakseni nuolinäppäimillä ei pelissä ollut juuri mitää virkaa. Miksei sivunuolilla olisi voinut kääntää kuvakulmaa haluamaansa asentoon paikoissa, joissa sitä olisi tarvinnut?

Perinteisemmät, puhtaat tasohyppely osuudet ilman pelkoa kameraongelmista ovat kyllä ajoittain täyttä timanttia. Ohjauskin on nautinnollista, sillä se vain on yksinkertaisesti sulavaa. Todella harva peli pääsee samaan sulavuuteen. Super Mario 64 olisi täydellinen peli, jos siihen saisi ohjaukseen Galaxyn sulavuuden paremman ohjaimen kera sekä paremman kamerakontrollin (välillä on kohtia, joissa ei saa kameraa käännettyä, vaikka haluaisi mutta suurempi ongelma on sen "askeleittaisuus"). Toki sen grafiikoiden päivitys Galaxyn tasollekaan ei tekisi pahaa.


Twilight Princessiä siis äänestin. Loistava peli, vaikka moni ei tunnu sitä niin arvostavankaan. Suurin ongelma on mielestäni pelimaailma, jolla on kyllä kokoa mutta eloa ei nimeksikään. Innostus laajojen alueiden tutkimiseen hiipuu nopeasti, kun tajuaa, että ne ovat laajoja pikemminkin laajuuden takia, ei sisällön. Ja se Wii-version &/#¤"%@£¤"%&"¤ Mote-heilutus!

Turso

(12-16-2010, 01:46 AM)TaisteluJaska link Wrote:[quote author=Turso link=topic=125.msg12751#msg12751 date=1292452576]
Olen aina ollut sitä mieltä että mariot on turhan helppoja joten en pidä niistä, mutta nämä uudet mariot casual_peli_villityksen myötä ovat vielä ziljoona kertaa helpompia verrattuina vanhoihin, koska tehty liiankin casualeiksi. Suututtaa, koska galaxytkin olisi voineet olla ihan jees. Casual pelien tekeminen on pilannut muutenkin viimeisten vuosien aikana ilmestyneet pelit, mitkä olisivat voineet olla todella mestarillisia. Esim. FFXIII, Oblivion, ME2 jne lista on pitkä kuin nälkävuosi.
Laitahan siis videolle ku pelaat Lost leveliä. Jos vedät pelin läpi edes tyyliin ekalla 10 kontinuella niin ymmärrän pointtisi.
[/quote]

Lost levelsiä olen aina pitänyt parhaana ja oikeastaan ainoana hyvänä mariona.. olen kyllä mielestäni sen sen verran monesti maininnut että luulisi jo tulleen selväksi >_<

Ltax

Vähän off topic mutta tuolla Game Faqsin äänestyksessä on semi tiukkaa just nyt. Brawlilla kaks ääntä enemmän kun molemmilla on yli 13 000 ääntä >_> Käykäähän nostamassa Melee voittoon.

RTpmwe

Gamefaqs meni just poikottiin. Uskomattomia vajekkeja ja bugisia lapsia vaan käy siellä.