Smash Finland Foorumi

Full Version: Foorumin suosikkipeli -äänestys [Done and done]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

Laatikko

(05-31-2010, 09:30 PM)Zlazher link Wrote: [ -> ]oot vissiin aika paljon pelannu kun osaat noin hyvin kertoa
Kirjoitin kaiken sillä perusteella, mitä olen itse katsonut vierestä kun kaverit ovat pelanneet ja kertoneet. En ole kyllä kieltänyt, etteikö kyseessä voisi olla hyvä peli ihan näin sivuhuomiona.

mallu000

Ei tästä kyllä vaikuta eikä kukaan varmaan jaksa alkaa väittelemään. Vielä kun suurin osa ei ilmeisesti edes ole pelannut WoWia, imo aika sääli jos se putoaa jo alkulohkossa.

bËst

Se on totta että WoWia tuskin voi pelinä sanoa huonoksi, kun katsoo sen laajuutta ja suosiota yms, mutta... ikävä kyllä peliin kuuluu se piirre että jos oma elämä on yhtään tärkeää niin WoWi ei kannaty

1: Siihen yksinkertaisesti on liian moni jäänyt koukkuun. Huvittaiskin kysyä joltakulta joka WoWia paasaa vähän turhan paljon että mitä on jäänyt elämästä käteen viime vuosina. Ja toivon että vastaus olisi jotai muuta kuin että "saavuttanut näin ja näin monta leveliä".

2: Koko roskan pelaaminenhan maksaa ihan sikana. Tarvitaan hyvä kone sitä varten, kuukausimaksut, lisäosat.... ihan sikana kaikkea. Eikö oikeasti oo mitää parempaa sijoituskohdetta rahoille?

Tuossa on jo yksistään kaks sen verran isoa ihan puhtaaseen elämänkulkuun liittyvää seikkaa, joiden takia en voi mitenkään pitää WoWia hyvänä pelinä. Vaikka pelimekaniikka olisi kuinka hyvä, niin peli ei saa olla sellainen että sen ympärille on koko elämä vaarassa rakentua. Ei koko moska oo tuon kaiken arvoista >_>

-LzR-

Eihän WoW ole huono, jotai 10+ miljoonaa pelaajaa eivät voi olla väärässä. Mutta en itse pidä pelistä, jonka tavoite on yrittää toistaa samaa monta monta tuntia ja yrittää sietää tylsyyttä.
Ja eiväthän meleetardit pelaa WoWia kun siinä ei tarvita techskilliä  ::)

mallu000

Jep ymmärrän kyllä tuon pointin hyvin. Itse luulen että WoWin suosio perustuu paljolti siihen, että se vetoaa sellaisiin tyyppeihin, joita ei aiemmin/muuten pelaaminen ole kiinnostanut. Esimerkkinä vaikka naispuoliset henkilöt, joita tietääkseni viihtyy aika paljon pelin parissa. Imo sellaiset casual-pelaajat, tai miksi niitä haluaa kutsua, eivät ole niin tottuneita tai kokeneita pelien suhteen että osaisivat oikeasti rajoittaa pelaamistansa saati sitten tajuaisivat omaa addiktiotansa. WoW ei välttämättä ole se paras ensi kosketus pelimaailmaan, mutta kun sen aloituskynnys on niin matala ja siinä on niin paljon kaikkea mahdollista säädettävää, että ei ihme jos keskiverto Pentti jää koukkuun.

Sama ilmiö pätee varmaan sosiaaliyhteisöihin ja pikaviestimiin. Aluksi vain nörtit irkkasivat, mutta kun saatiin hieno graafinen käyttöliittymä, avatareita ynnä muuta turhaa visuaalista jaskaa mm. Messengerin muodossa, niin johan ihmisiä kiinnostaa ja yhtäkkiä tämä sama meno onkin ihan arkipäivää. Siitä seuraava askel on Facebook, joka on myös täynnä kaikkea puolihyödyllistä/hyödytöntä pikkuhärpäkettä ja mennään edelleen kauemmas vain siitä alkuperäisestä pelkkään viestintään tarkoitetusta ohjelmasta. Ihme väkeä kun itse saa heti kauheat haukut, jos vain Wiin käynnistää kun monilla näistä tyypeistä on pakottava tarve tarkistaa/päivittää jotain paskaa Facebookissa tai pelata jotain umpiorpoja farmi- tai kahvilapelejä "kavereiden" kanssa.

Menee taas niin aiheeseen että jätetään varmaan tämä tähän eikä kenenkään tarvi kommentoida ylläolevaa tl;dr-tekstimuuria.

(06-01-2010, 08:56 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Eihän WoW ole huono, jotai 10+ miljoonaa pelaajaa eivät voi olla väärässä. Mutta en itse pidä pelistä, jonka tavoite on yrittää toistaa samaa monta monta tuntia ja yrittää sietää tylsyyttä.
Ja eiväthän meleetardit pelaa WoWia kun siinä ei tarvita techskilliä  ::)
Edelleenkin oletko edes pelannut? Itse olen pelannut jotain toistakymmentä tuntia, eikä hetkeäkään tuntunut siltä että olisi toistoa. Jotain rajaa sentään... ja perusteluja...

E: Tosiaan viittasin kahdella ekalla viestillä paljolti Bestin viestiin, mutta kun tässä tuli kauheata outspeedausta väliin.

Laatikko

(06-01-2010, 08:05 AM)mallu000 link Wrote: [ -> ]Vielä kun suurin osa ei ilmeisesti edes ole pelannut WoWia, imo aika sääli jos se putoaa jo alkulohkossa.
Ketään ei voi vaatia kaikkia pelejä pelaamaan niin näinhän tulee tapahtumaan varmaan aika monen muunkin pelin kohdalla. Kyseessähän on kuitenkin foorumin suosikkipeli, että ihan oikeaan suuntaan ollaan ilmeisesti menossa.

mallu000

Korjauksena: tuo meni vähän vahingossa noin. Ei se minusta ole sääli siksi, että monet eivät ole pelanneet sitä vaan yleisesti ihan että se putoaa jo näin aikaisin.

Laatikko

No joka tapauksessa lohko E nyt. Edellisestä jatkoon Metal Gear Solid ja Team Fortress 2.

Nyt tuli tappolohko *_* Äänestin pelkkää Spyroa, koska itken verta jos se tippuu. Pelkään, että kokemattomuus koituu myös sen kohtaloksi.

Perskule, pitäisi alkaa postaamaan tuloksia näihin viesteihin myös kun te ette ilmeisesti niitä näekään.

bËst

(06-01-2010, 09:07 AM)mallu000 link Wrote: [ -> ]...sen aloituskynnys on niin matala ja siinä on niin paljon kaikkea mahdollista säädettävää, että ei ihme jos keskiverto Pentti jää koukkuun.

Tässä vaiheessa repesin nauruun

Pakko muuten mainita, notta ku sosionomiaa opiskelen, ja se sisältää siis kaikenlaista yhteisöjen ja yksilöiden elämän tilanteen parantamista niin tuli tuossa sitten esitelmän aiheeksi arvalla teema peliriippuvuus: uhkapelit oli aika iso osa esitelmää, mutta koska tässä maailmassa myös virtuaalimaailman addiktio tulee ottaa huomioon niin arvakkaapa huviksenne mitä peliä käytin esimerkkinä tässä osassa esitelmää >_>

Ja tosiaan: elämäntilanneparannus oppiala <_<

Tästä muuten soin Crashille mahdollisuudet mennä jatkoon.

mallu000

No jos olen niin väärässä että nauraa pitää, niin kerro sitten miten se asian sinusta on?

-LzR-

Kirby ja Crash :D:D:D

Vilu

(06-01-2010, 08:56 AM)-LzR- link Wrote: [ -> ]Eihän WoW ole huono, jotai 10+ miljoonaa pelaajaa eivät voi olla väärässä...
http://en.wikipedia.org/wiki/Wehrmacht

Eli nazi armeijan koko 18,2 miljoonaa ja kehtaat väittää ettei 10+ miljoonaa voisi olla väärässä.

-LzR-

Varmaa suurin osa natsiarmeijasta taisteli vain määräyksistä. Tuskin kaikki tiesivät karua totuutta, kun ei se kerran meinannut levitä ulkomaailmaan. Lisäksi, vastustajat tietenkin tapettaisiin, your argument is invalid.

Vilu

Vertauskuva. Ja natsiarmeija on vain jäävuoren huippu mitä mennään ihmistyhmyyteen.

peki

Muistan pelata natsikortin heti pelin alussa.

Subido

(06-01-2010, 01:27 PM)peki link Wrote: [ -> ]Muistan pelata natsikortin heti pelin alussa.
Vilu täs:
Hehheh. Ois pitäny perustella vaan terveen maalaisjärjen pohjalta.

bËst

(06-01-2010, 11:00 AM)mallu000 link Wrote: [ -> ]No jos olen niin väärässä että nauraa pitää, niin kerro sitten miten se asian sinusta on?

Peli, joka vaatii hyvin toimivan koneen laadukkaaseen pelaamiseen, sikana rahaa mitä lie kuukausilisenssejä varten ja tuhottomasti turhaa aikaa elämästä... kaikkea muuta kuin matala aloituskynnys.

-LzR-

Toi Natsikortti kuttu on aika jännä. Elikkä your argument is invalid.

Vilu

No itsellä taasen ei nappaa mahtipontisuuden tavoittelu englanninkielisillä mahtilauseilla. ilmeisesti "personal preferences" ! (?) ;)

mayhem_

RT:

Mitä moloa, miten Symphony of the Night voi jäädä alkulohkoon >_>